Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunere Declaratia Unica pentru venituri din arenda

06-Mar-2019
7218

"Sunt administrator la un SRL, sunt si angajat al societatii cu un salariu de 7.000 lei/luna, ca atare platesc toate obligatiile salariale aferente acestui venit. Am beneficiat in anul 2018 de un venit din arenda de 40.000 lei pentru care am platit impozit de 10%, precum si suma de 2.280 lei contruibutie sanatate. Tot in anul 2018 am obtinut si venituri din dividende in suma de 150.000 lei, pentru care am calculat si virat impozit 5%, dar nu si contributie sanatate. Pentru acest venit (din dividende) pana pe data de 31 ianuarie 2019 am depus declaratia 205. Trebuia sa mi se opreasca si contributia de 2.280 lei pentru dividendele primite? Nu se primeste o decizie de impunere de la Finante ca urmare a depunerii D 205? Mai depun si Declaratia Unica pana pe data de 31 martie 2019? (am mers la finante cu cererea pentru inscrierea in SPV, dar mi s-a spus ca eu nu trebuie sa depun Declaratia Unica).

Si tot legat de Declaratia Unica, pentru venitul obtinut pe baza de norma de venit (cu adeverinta de la APIA), cum se face aceasta declaratie daca o persoana este programata pentru depunerea cererii unice de plata 2019 dupa 15 martie (desi nu stim nici cum se calculeaza venitul asupra suprafetelor cultivate, pana acum acest calcul, precum si decizia de impunere facandu-se de catre finante)". Acesta este cazul pe care il are in vedere specialistul nostru in formularea raspunsului de mai jos.

Raspunsul specialistului

Incadrarea in plafonul anual de cel putin 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere al declaratiei unice, se efectueaza prin cumularea veniturilor obtinute din:
- venitul net sau norma de venit din activitati independente,
- venitul brut din contractele de activitati sportive,
- venitul net din drepturi de proprietate intelectuala, stabilit dupa acordarea cotei de cheltuieli forfetare precum si venitul net din drepturi de proprietate intelectuala determinat in sistem real;
- venitul net distribuit din asocieri cu persoane juridice,
- venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor,


- venitul si/sau castigul din investitii (dividende, dobanzi, etc).
- venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din activitati agricole, silvicultura si piscicultura,
- venitul brut si/sau venitul impozabil din alte surse.

Conform art. 170 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privin Codul fiscal, baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate o reprezinta echivalentul a 12 salarii minime brute pe tara, astfel ca, aceasta contributie este fixa (2.280 lei) indiferent de veniturile realizate peste plafonul de 22.800 aferent anului 2018.

Formularul 205 este declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit si se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri care au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului pentru venituri din: dividende, dobanzi, lichidarea unei persoane juridice, pensii, premii, jocuri de noroc, alte surse. Informatiile colectate sunt necesare administrarii impozitului pe venit si a contributiilor sociale, pe baza informatiilor declarate de platitorii de venit. Nu se va emite nicio decizie ca urmare a depunerii acestei declaratii.

Termenul de depunere a declaratiei unice este 15 martie 2019 pentru veniturile aferente anului 2018, dar in situatia dumneavostra nu aveti aceasta obligativitate, conform pct. 30 din Instructiunile de completare a formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice": "Sunt exceptate de la completarea si depunerea declaratiei persoanele fizice care au realizat in anul fiscal 2018, venituri cel putin la nivelul a 12 salarii de baza minime brute pe tara, din categoriile:
- venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
- venit in baza contractelor de activitate sportiva;
- venituri din arenda; 
- venituri din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit titlurilor II si III din Codul fiscal sau Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati, cu modificarile si completarile ulterioare, din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, pentru care contributia se retine la sursa de catre platitorul de venit."

Referitor la subventiile de la APIA, acestea sunt venituri neimpozabile pentru persoanele fizice conform art. 62 lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pct. 3 alin. (3) lit. a) - e) din Normele metodologice de aplicare. Prin urmare, nu exista obligatia depunerii declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice. In schimb, se vor declara veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit care depasesc limitele veniturilor neimpozabile conform art. 105-106 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016