Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunere si semnatura digitala. Cine poate obtine acest drept si care e procedura?

07-Ian-2015
36358
Stabilim daca pentru semnatura digitala la depunerea declaratiilor ANAF, administratorul firmei, care nu este economist sau contabil, are drept de semnatura sau daca poate obtine semnatura digitala.

Conform art. 2 din Ordinul nr. 2520/27.09.2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Inregistrarea titularilor certificatelor calificate in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se efectueaza pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform dispozitiilor cap. III din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Titularul unui certificat calificat poate fi desemnat/imputernicit pentru semnarea declaratiilor fiscale de catre mai multi contribuabili.

Certificatul digital calificat identifica o persoana care actioneaza fie in nume propriu, fie ca reprezentant al unui tert. In consecinta, administratorul societatii, in calitate de reprezentant legal al acesteia, poate detine un certificat calificat.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Distribuire si plata dividende potrivit Legii 311990 In Legea societatilor nr. 31/1990 exista o prevedere legala prin care toate firmele pot distribui dividende interimare cu conditia ca in actul constitutiv sa existe o prevedere in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Profit 2023-2024. Dividende repartizate Deci, pentru decizia de distribuire dividende din exercitiile financiare 2023-2024, in anul 2025, ce situatii trebuie depuse la ANAF inainte de distributia acestora? Va...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Compensare dividend distribuit cu alte creante O firma care are profit, dar nu are suficienti bani ca sa plateasca dividende; poate plati in natura sub forma unui apartament? Adica repartizam profitul si de valoarea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Coasigurat. Persoana in intretinere Am discutat si cu alti colegi in legatura cu deducerea personala pentru soti, de la 01.08.2025; si parerile sunt impartite, iar eu nu sunt lamurit. Stim ca sotii aflati in...citeste mai mult


Certificatul calificat (semnatura electronica) este eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001
privind semnatura electronica si trebuie achizitionat doar de la furnizorii autorizati si trecuti in Registrul de pe MCSI. In prezent exista 5 astfel de furnizori: SC Trans Sped (www.transsped.ro ), SC Digisign SA (www.digisign.ro ), SC Certsign SRL (www.certsign.ro ) , SC Alfatrust Certification SA (www.alfatrust.ro ) si SC Centrul de Calcul SA (www.centruldecalcul.ro ) .
Procedura de obtinere a certificatului este diferita de la un furnizor la altul, cu respectarea dispozitiilor legii nr. 455/2001, iar costul acestuia se situeaza in jurul echivalentului a 50 euro, fara TVA.

Pasii de urmat pentru obtinerea certificatului digital sunt:

Completarea unei cereri/formular , online, pe site-ul furnizorului acreditat ales;
Se primesc prin email documentele necesare emiterii certificatului;
Actele trebuie sa ajunga la furnizorul autorizat in original. De regula, posesorul certificatului trebuie sa se prezinte personal la furnizor pentru identificare.
Este posibil sa va fie solicitat si un Certificat constatator de la Oficiul National al Registrului Comertului (nu mai vechi de 30 de zile).

Eliberarea se efectueaza intr-un interval de 1 - 7 zile de la data depunerii documentatiei, in functie de furnizorul ales.

Dupa obtinerea certificatului, utilizarea acestuia pe site-ul ANAF se face dupa ce urmati urmatoarele etape (a se vedea si https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/instructiuni/etape_depunere.htm ) :

Se descarca documentul de confirmare de pe portalul ANAF, se completeaza si se transmite pe

e-mail la furnizorul certificatului. Dupa primirea documentului de confirmare semnat electronic de catre furnizorul acreditat de la care ati achizitionat certificatul il transmiteti prin portal la ANAF (modulul Declaratii electronice, optiunea Inregistrare certificate calificate).

Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150). Daca exista calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul, in original si copie, care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale).
Prezentati documentele la orice unitate fiscala (imputernicirea, actul de identitate, formularul 150).
Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal; neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaratiilor.


Legislatia aplicabila:

Ordinul nr. 2520/2010;
Legea nr. 451/2004;
Legea nr. 455/2001
privind semnatura electronica;
Ordinl nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016