Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eurodeputatii cer masuri in sprijinul intreprinderilor | Facilitarea imprumuturilor

15-Feb-2013
3366
Eurodeputatii vin in sprijinul intreprinderilor mici si mijlocii si cer ca noi masuri sa fie luate pentru a facilita atat acordarea de imprumuturi, cat si fluxul de numerar.

Intreprinderile mici au nevoie de imprumuturi bancare adaptate nevoilor lor, de forme alternative de capital de risc, de reguli mai clare in relatia cu creditorii, precum si de plati mai rapide din partea partenerilor de afaceri, mentioneaza raportul votat marti (5 februarie a.c.) in Parlamentul European. In acest raport, deputatii cer masuri legislative care sa rezolve aceste chestiuni.

"In Europa exista peste 23 de milioane de intreprinderi mici si mijlocii, fiecare avand propriile sale nevoi, ceea ce face necesare niste reguli clare de finantare, precum si crearea unor alternative la imprumuturile bancare. Noi forme de capital de risc ar putea fi, de asemenea, utile. Institutiile financiare si creditorii ar trebui sa faca un efort mai mare de comunicare cu intreprinzatorii si sa respecte reguli clare privind garantiile, plata anticipata si posibilele penalitati", a afirmat raportorul Philippe De Backer (ALDE, BE).

Bancile trebuie sa isi adapteze imprumuturile

Firmele mici, cum ar fi afacerile de familie, intreprinderile din domeniul high-tech si intreprinderile nou constituite, au dificultati mai mari in obtinerea finantarii decat alti actori de pe piata. Bancile care au primit ajutor de stat sau sprijin din partea Bancii Centrale Europene sa depaseasca perioada de criza ar trebui sa fie obligate sa isi adapteze imprumuturile la nevoile intreprinderilor mici si mijlocii, spun deputatii.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    RO e-Transport utilaj trimis la reparat in UE Cum declar in Ro e-Transport un utilaj trimis la reparat in Italia? Ca LIC, scopul operatiunii altele, o valoare estimativa, la referinta trec pentru reparat? Multumesc.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA Inregistrare facturi emise cu 31.12.2024 pentru ajustare de preturi la prestarile de servicii din anul 2024. Dupa o analiza a asociatului societatii se constata ca preturile pentru...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    SAF-T. Termen depunere D406 Pentru o societate platitoare de impozit pe profit, fara salariati si neplatitoare de tva care este termenul de raportare pentru SAF-T? Dar pentru o societate neplatitoare de TVA...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Incasare facturi in contul personal Am incasat de la un client din China 7535,85 usd in contul personal. Acesti bani ii consider dividende si achit impozitul pe dividende. Cum ii inregistrez in contabilitate?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie si revanzare energie electrica Nu am gasit in lista dvs. de coduri CAEN si codul 3516 - DEPOZITARE ENERGIE ELECTRICA de aceea am ales alt cod apropiat. Care este regimul fiscal pentru depozitarea energiei...citeste mai mult


Clarificarea regulilor de cooperare cu creditorii

In raport se mai mentioneaza ca firmele mici ar trebui sa fie ajutate sa dobandeasca notiuni financiare de baza pentru a-si spori sansele de a obtine un imprumut. Stabilirea unor reguli clare de cooperare si schimb de informatii cu creditorii (despre pozitia financiara a creditorului, despre posibilitatile de rambursare anticipata a creditului etc.) ar reduce incertitudinile ambelor parti.

Nu amanati Directiva privind intarzierea efectuarii platilor

Avand in vedere vulnerabilitatea firmelor mici in fata platilor intarziate din partea partenerilor lor de afaceri, deputatii le cer statelor membre sa transpuna imediat directiva privind intarzierea efectuarii platilor. Aceasta directiva stabileste ca firmele sa plateasca dobanzi pentru platile neefectuate in termen de 30 de zile.

Diminuarea birocratiei in regulile UE privind micile intreprinderi

Raportul De Backer cere, de asemenea, Comisiei Europene sa efectueze un studiu general si comprehensiv de impact asupra tuturor reglementarilor existente si noi aplicabile intreprinderilor mici si mijlocii, in scopul de a elimina contradictiile si dificultatile.

Sursa: Parlamentul European


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T D406: Cum se calculeaza perioada de gratie pentru luna ianuarie 2025

    • Inca din anul 2022 a devenit obligatoriu pentru contribuabilii mari sistemul SAF-T, adica fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale. Acesta se aplica din 2023 pentru contribuabilii mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati. In acest articol vom vedea pana cand poate...» citeste mai departe aici

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Declaratia 101 privind impozitul pe profit este un document fiscal esential ce trebuie depus anual de contribuabilii obligati la plata acestui impozit, conform prevederilor Codului fiscal. Formularul trebuie completat cu atentie pentru a reflecta corect rezultatul fiscal al exercitiului financiar. In acest articol, analizam cine are obligatia de a depune declaratia 101, care este termenul limita de depunere, instructiunile de completare si principalele aspecte legislative pe care trebuie sa le...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016