Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantarea, principala problema a antreprenorilor romani

26-Sep-2013
2499
Finantarea pentru companii este principala problema de care se lovesc antreprenorii de la nivel global, dar mai ales si cei din Romania. Antreprenorii romani tineri care au companii cu venituri pana la 1 milion de euro considera ca finantarea se obtine dificil in Romania. Totusi, pentru ei, factorul decisiv in alegerea sursei de finantare este pastrarea independentei in deciziile de business, conform studiului EY Romania - Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare.

Adica desi vor ajutor financiar, acesta nu trebuie sa vina neaparat din banca, astfel ca acestia doresc investitori, dar nu unii cu factor de decizie in companie. Studiul analizeaza perceptiile a 107 antreprenori romani, care au raspuns chestionarului EY, in perioada 22 august – 18 septembrie. Sase din zece au sub 40 de ani, iar 74 la suta detin companii cu venituri sub 1 milion de euro.

Marea majoritate (75 la suta) a antreprenorilor care au raspuns chestionarului considera ca autoritatile nu faciliteaza accesul la finantare al companiilor, spre deosebire de 8 la suta care mentioneaza un sprijin oferit de guvern in acest sens.

Printre ariile pe care guvernul ar trebui sa se concentreze pentru a imbunatati accesul la finantare, antreprenorii au subliniat: facilitatile fiscale pentru investitiile in companiile mici (34 raspunsuri), promovarea unei legislatii eficiente si echitabile a muncii (27), sisteme de reglementare simplificate si mai eficiente ale afacerilor (25) si oferirea de fonduri pentru scheme de finantare (20). In marea lor majoritate, antreprenorii tineri romani se orienteaza spre creditul bancar, dar iau in considerare si alte surse de finantare ca fondurile europene si joint ventures cu parteneri de afaceri. Cei mai multi antreprenori au nevoie de finantare pentru investitii (49 la suta), pentru capitalul circulant (20 la suta) si pentru proiectele noi de tip start-up (20 la suta).

"Antreprenorii considera ca business plan-ul este cel mai important pentru a obtine finantare (36 la suta dintre antreprenorii respondenti). Dupa business plan, urmeaza in ordinea importantei perceputa de antreprenori, echipa si experienta anterioara de business (27 la suta) si garantiile oferite (14 la suta). De asemenea, factorul decisiv pentru antreprenori in alegerea tipului de finantare il reprezinta pastrarea independentei in deciziile de business (30 la suta dintre antreprenori), urmat pe locul al doilea de costurile cele mai mici (29 la suta) si pe al treilea de garantiile solicitate (17 la suta)", spune Mihai Pop, manager in departamentul de Asistenta in Tranzactii, EY Romania.


41 la suta dintre antreprenori sustin ca au obtinut finantare in ultimul an, iar aproape unul din trei au obtinut finantare in ultimele 6 luni – o rata foarte buna in contextul contractarii finantarii din ultimii ani. Sumele obtinute au fost, insa, de cele mai multe ori mici, 44 la suta dintre antreprenorii respondenti afirmand ca au primit o finantare de sub 25.000 de euro.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016