Formularul 307 privind sumele rezultate din ajustarea si regularizarea TVA. Ce trebuie sa retinem?
Va prezentam mai jos principalele reglementari in legatura cu
"Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea/ corectia ajustarilor/ regularizarea taxei pe valoarea adaugata", formular 307. Obligatia completarii si depunerii Formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/ corectia ajustarilor/ regularizarea taxei pe valoarea adaugata" se completeaza si se depune de catre: - persoana impozabila, beneficiara a transferului de active prevazut la art. 128 alin. (7) din Codul Fiscal (CF), in calitate de succesor al cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere, daca nu este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din CF si nici nu se inregistreaza in scopuri de TVA ca urmare a transferului;
- locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7);
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Peleti paie. Cota tva Avand in vedere insa ca ele provin direct din paie de grau, materia prima care intra in utilajul ce doar ii compacteaza, sunt doar procese mecanice, nu exista alte tratari, nu se...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Casare matrite primite in custodie Societatea a primit in custodie 4 matrite pentru a putea produce piese conform contractelor. Au fost inregistrate in contul 8033. Contractul s-a incheiat iar firma care este...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e), daca:
- este declarata inactiva conform prevederilor art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data declararii ca inactiva;
- a intrat in
inactivitate temporara, inscrisa in Registrul comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in Registrul comertului;
- asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente;
- nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa prevazut la art. 156^2;
- in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.
Obligatia declararii intervine in situatia in care persoana a efectuat ajustari incorecte sau nu a efectuat ajustarile de taxa prevazute la art. 128 alin. (4), art. 148, art. 149 sau art. 161 din CF. - persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin.(9) lit. g) a solicitat scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 152, care:
- nu a efectuat ajustarile de taxa prevazute de lege in ultimul decont depus inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau a efectuat ajustari incorecte, conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din CF;
- trebuie sa efectueze regularizarile/ajustarile prevazute la art. 134 alin. (5) din CF si pct. 15^2 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004, art. 138 din CF si pct. 16^1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 precum si pct. 45 alin. (14) din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru operatiuni realizate inainte de anularea inregistrarii.
Termen de depunere
Termenul de depunere a "Declaratiei privind sumele rezultate din ajustarea/ corectia ajustarilor/ regularizarea taxei pe valoarea adaugata" este: - pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care are loc transferul de active;
- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care are loc transferul dreptului de proprietate asupra activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing;
- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit obligatia sau, dupa caz, dreptul de ajustare/ corectie a ajustarilor/ regularizare a TVA privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustari/corectii ale ajustarilor/regularizari efectuate.
Formularul se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana impozabila isi are domiciliul fiscal sau in a carei evidenta aceasta se afla inregistrata ca platitor de impozite si taxe, direct sau prin imputernicit, la registratura sau prin posta, prin scrisoare recomandata.
Formularele se gasesc la ghiseele unitatilor fiscale sau pot fi descarcate de pe site-ul ANAF, adresa www.anaf.ro, meniul Asistenta contribuabili, submeniul Formulare si programe utile/ Toate formularele cu explicatii/ Formulare fiscale ordonate dupa numar.
Alte precizari In cazul in care din formular rezulta TVA de plata la bugetul de stat, aceasta se achita pana la data depunerii declaratiei, conform art. 157 din CF, in lei, in numerar, prin decontare bancara sau prin mandat postal, in contul 20.10.01.01.05 - TVA de plata la bugetul de stat, rezultata ca urmare a ajustarilor, cont deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscala sau cu codul numeric personal al platitorului, dupa caz.
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.223/2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 307 „Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata”, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 548/29.08.2013.
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<