Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inceperea executarii silite pentru obligatii fiscale contestate

09-Iul-2018
2202

In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei sosietati care, in urma unei inspectii fiscale generale, a primit o decizie de impunere in valoare de 100.000 de lei, ca debit suplimentar.

Societatea a contestat decizia de impunere, in prezent fiind pe rol judecarea contestatiei. Intre timp, pe numele asociatului s-a angajat raspunderea in solidar si s-au primit somatie si titlu executoriu, desi sumele nu sunt definitive. Specialistul nostru ne va spune daca este legala si corecta emiterea acestori titluri executorii, avand in vedere ca sumele nu sunt certe.

Iata ce spune juristul 

Masurile de recuperare a creantelor stabilite prin decizie de impunere, inclusiv prin aplicarea masurilor de executare silita, sunt intemeiate in circumstantele descrise in conditiile in care potrivit art. 278 din Codul de procedura fiscala, exercitarea contestatiei nu suspenda obligatia de plata.
In stadiul in care se afla societatea o solutie pentru obtinerea suspendarii executarii silite este obtinerea unei decizii de suspendare pronuntate de instanta de contencios administrativ potrivit Legii nr. 554/2004. Instanta poate dispune suspendarea actului administrativ fiscal prin care sunt stabilite obligatiile fiscale insa dispozitiile art. 278 alin. (2) din Codul de procedura fiscala impun conditia suplimentara de depunere de catre contestator a unei cautiuni stabilite dupa cum urmeaza:
- de 10%, daca aceasta valoare este pana la 10.000 lei;
- de 1.000 lei plus 5% pentru ceea ce depaseste 10.000 lei;
- de 5.500 lei plus 1% pentru ceea ce depaseste 100.000 lei;
- de 14.500 lei plus 0,1% pentru ceea ce depaseste 1.000.000 lei.



Alte mijloace de suspendare a executarii silite sunt enumerate la art. 233 din Codul de procedura fiscala. In cadrul acestui articol la alin. 2 indice 1 este mentionata suspendarea sau neinceperea executarii pentru creantele fiscale stabilite printr-o decizie de organul fiscal competent daca debitorul notifica organul fiscal, ulterior comunicarii deciziei, cu privire la depunerea unei scrisori de garantie/polite de asigurare de garantie potrivit regulilor prevazute la art. 235 din acelasi act normativ. Executarea silita continua sau incepe daca debitorul nu depune scrisoarea de garantie/polita de asigurare de garantie in termen de 45 de zile de la data comunicarii deciziei prin care sunt stabilite creantele fiscale. Pentru evitarea utilizarii abuzive a acestei prevederi care determina suspendarea executarii, fara ca notificarea sa fie urmata de depunerea scrisorii de garantie sau politei de asigurare de garantie, a fost instituita in cadrul art. 336 o contraventie distincta. Astfel, nedepunerea in termenul de 45 de zile a scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie de catre debitorul care a notificat organul fiscal constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei pentru celelalte persoane juridice, precum si pentru persoanele fizice.

In concluzie, initierea procedurii de executare silita prin comunicarea somatiei este intemeiata deoarece pana la o viitoare desfiintare a deciziei de impunere aceasta produce efecte prezumandu-se ca actul administrativ este legal.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inceperea executarii silite pentru obligatii fiscale contestate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Esalonare la plata. Care sunt consecintele pentru neplata sumelor ?
    • Societatea comerciala AG a obtinut esalonarea la plata o obligatiilor fiscale aferente perioadei martie-octombrie 2020. Avand in vedere faptul ca a fost prelungit termenul pentru depunerea cererilor pentru esalonarea la plata pana la 31 martie 2021, societatea comerciala AG poate solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale aferente perioadei noiembrie 2020-februarie 2021? Daca nu poate achita obligatiile fiscale pentru lunile noiembrie 2020 - februarie 2021, achita penalitati si dobanzi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016