Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare cheltuieli transport angajati, la si de la locul de munca. TVA

18-Mar-2020
6051

Cum inregistreaza factura o societate care asigura salariatilor transport la si de la locul de munca printr-o firma de transport de la care se primeste facura fiscala cu TVA: pe cheltuieli sociale sau cheltuieli de transport? Despre acest subiect va vorbi specialistul Elena Ionescu, care ne va arata si daca in acest caz se poate deduce TVA-ul.

Asadar, specialistul nostru arata ca pentru determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor art. 25, alin. (1) din Legea nr. 227/2015, privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, sunt considerate deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

La alin. (2) al aceluiasi articol, se dispune ca sunt considerate deductibile si cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt acestea definite potrivit titlului IV, cu exceptia celor reglementate la alin. (3) si (4).

Cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor sunt considerate cheltuieli deductibile, ”indiferent de regimul fiscal aplicabil acestora la nivelul persoanei fizice”.

La art. 25, alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, este prevazuta deducerea limitata a cheltuielilor de natura sociala, in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, asa cum sunt definite acestea potrivit dispozitiilor Codului muncii.

Normele metodologice emise in aplicarea prevederilor art. 25, alin. (3) aprobate prin HG nr. 1/2016, cu modificarile ulterioare, subliniaza la pct. 15, alin. (1) faptul ca sunt deductibile in aceeasi limita si alte cheltuieli de natura sociala daca sunt efectuate in baza contractului colectiv de munca.

Acestea se refera si la cheltuielile suportate de angajator cu transportul salariatilor la si de la locul de munca pentru situatiile in care nu se asigura locuinta sau nu se suporta contravaloarea chiriei, conform legii.

Din punct de vedere al impunerii acestor sume la nivelul persoanelor fizice angajate, prevederile art. 76, alin. (4), lit. a) si g) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, stabilesc ca sunt exceptate din categoria veniturilor din salarii sumele reprezentand contravaloarea cheltuielilor privind transportul la si de la locul de munca al angajatului si contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care angajatii isi au domiciliul si localitatea unde se afla locul de munca al acestora.

De asemenea, la art. 142, lit. b) se prevede ca nu sunt venituri impozabile si nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale, cheltuielile suportate de angajator pentru transportul salariatilor astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Aceste cheltuieli trebuie justificate de catre persoanele angajate, in functie de natura lor, prin documente stabilite prin hotararea conducerii.

In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata, atunci cand exista factura emisa de societatea de transport, intocmita conform prevederilor Codului fiscal (art. 319), se considera ca transportul respectiv este utilizat in scopul desfasurarii activitatii economice a firmei, caz in care taxa trecuta in facturile de servicii de transport este deductibila 100%.

Pentru inregistrarea in evidenta contabila a cheltuielilor respective, se utilizeaza ct. 624 ”Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal" cu un analitic distinct (de ex. 624.01 - ”Cheltuieli pentru transportul angajatilor la/de la locul de munca”) pentru a se departaja de alte cheltuieli de transport.

Inregistrarea facturii primita de la firma de transport se efectueaza:
% = 401

”Furnizori”

624

”Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal"

4426

”TVA deductibila”

Aceste cheltuieli, impreuna cu alte cheltuieli sociale efectuate de societate, sunt deductibila in limita a 5% din fondul de salarii la calculul rezultatului fiscal, asa cum se prevede la art. 25, alin. (3) lit. b) din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici