
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a publicat recent un Ghid privind actele justificative necesare eliberarii documentelor solicitate de contribuabilii persoane fizice. Documentul explica si cum se face inregistrarea fiscala pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent.
Astfel, persoanele fizice care intentioneaza sa desfasoare o activitate economica ca PFA, II si IF sunt obligate sa se inregistreze si sa se autorizeze la Oficiile Registrului Comertului. Ca urmare a inregistrarii si autorizarii, Oficiile Registrului Comertului atribuie contribuabilului codul unic de inregistrare, contribuabilii neavand obligatia de inregistrare fiscala la organele fiscale teritoriale.
Ulterior inregistrarii fiscale la Registrul Comertului, contribuabilii au obligatia depunerii, la organul fiscal de domiciliu, formularul 212- Declaratie Unica privind impoitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prin care estimeaza veniturile si cheltuielile ce se vor realiza pentru anul fiscal, in termen de 30 de zile de la data producetii evenimentului.
In cazul in care se solicita inregistrarea ca platitor de TVA prin optiune/ contributii sociale/ impozit retinut in calitate de angajator se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii principale formularul 070- Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale.
Ulterior inregistrarii fiscale la Registrul Comertului, contribuabilii au obligatia depunerii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, formularul 223-Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale.
Declaratia se completeaza si se depune de catre asociatul desemnat prin contract de asociere sa raspunda de indeplinirea obligatiilor asocierii fata de autoritatile publice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
In cazul in care se solicita inregistrarea ca platitor de TVA prin optiune/contributii sociale/impozit retinut in calitate de angajator se depune, la organul fiscal pe baza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 010 -Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.
De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fisal, formularul 212- Declaratie Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoane fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Pentru a vedea detalii despre inregistrarea fiscala in cazul profesiilor liberale, click AICI»
Sursa: ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Noul termen pentru impozitul pe cladiri: 30 iunie 2016MONOGRAFII contabile in 2023. Cum se elaboreaza corect o monografie contabila - exemple practiceInspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzileRegim bon fiscal. Cheltuieli deductibile in limita a 100 de leiPFA. Achizitii de la persoane fizice. DOCUMENTE JUSTIFICATIVEUltimele articole
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce DOCUMENTE JUSTIFICATIVE sunt necesareNotificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legiiDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileMODEL contract creditare societateArticole similare
Calendar fiscal complet: Declaratii in luna aprilie 2013Birouri deschise in alte localitati. Cum inregistram sediile secundare?Ce declaratii se depun in aprilie 2018 si care sunt termenele de depunereModificari TVA: noi criterii pentru anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVACe declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?Ultimele articole
Taxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalDoua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscalReminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importanteFirmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euroCalendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 20 decembrie 2024Articole similare
SAF-T: Persoanele care NU transmit D406 pana pe 31 martie 2022, pentru a doua raportare, beneficiaza de o perioada de gratieEsalonare la plata, conform OUG 20/2023. Ce impact au modificarile asupra PFA-urilor?Ce arata rezultatele verificarilor primelor 10 persoane din grupul PFAM?Prestari servicii arhitectura. Cand e obligatoriu sa emitem bonul fiscal?ANAF a propus 21 de subcriterii de risc fiscal pentru a stabili situatia firmelor si PFA-urilorUltimele articole
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024Actualizare cod CAEN rev 3. Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAFNorme de venit 2025. LISTELE pe judeteDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriSfaturi de la experti
Intrebare: Este obligatorie descarcarea facturilor emise pe numele sindicatului din e-Factura, avand in vedere ca sindicatul nu are activitate economica si nu este inregistrat la Registrul Comertului? Cum se procedeaza in caz afirmativ? Am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Apartament detinut de angajator, pus la dispozitia salariatului
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit detine un apartament pe care decide sa-l ofere unui angajat spre folosinta in mod gratuit. Societatea achita toate utilitatile si cheltuielile de intretinere ale apartamentului. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA