
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul de mai jos, in fiecare luna, in proportie de 3%, o societate efectueaza livrari si persoanelor fizice (livrarile de produse sunt diverse materiale rezultate), insa exista situatii cand se livreaza si produse finite). Vom vedea daca firma trebuie sa utilizeze casa de marcat si daca trebuie sa existe in actul constitutiv si activitatea de comert cu amanantul.
Iata raspunsul oferit de specialist:
Din cele expuse intelegem ca sunteti o societate care are ca obiect principal de activitate pregatirea fibrelor si filarea fibrelor textile, realizand produse destinate, in principal, altor persoane juridice.
Printre actele normative care reglementeaza activitatea de comercializare a produselor se numara:
1. Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 care precizeaza ca sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale si, in consecinta, sa elibereze bon fiscal, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul direct catre populatie.
Utilizatorii au obligatia sa elibereze clientilor bonuri fiscale pentru toate bunurile livrate cu amanuntul si, la solicitarea acestora, le vor elibera si factura fiscala, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015
privind Codul fiscal.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Examen Consultant Fiscal 2025
2. Ordonanta nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, in vigoare la data redactarii prezentului raspuns, potrivit careia se considera:
- comert cu ridicata/de gros - activitatea desfasurata de comerciantii care cumpara produse in cantitati mari in scopul revanzarii acestora in cantitati mai mici altor comercianti sau utilizatori profesionali si colectivi;
- comert cu amanuntul/de detail - activitatea desfasurata de comerciantii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;
- structura de vanzare - spatiul de desfasurare a unuia sau mai multor exercitii comerciale;
- suprafata de vanzare - suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Nu constituie suprafete de vanzare cele destinate depozitarii si pastrarii marfurilor, productiei, birourilor si anexelor.
- exercitiu comercial - una sau mai multe activitati de comercializare cu ridicata, cu amanuntul, de tip cash and carry, de alimentatie publica, precum si a serviciilor desfasurate de un comerciant.
Consideram ca, in cazul in care aveti activitate de productie:
a. Daca butoaiele, paletii lemn si alte produse pe care le comercializati sunt active din categoriile: produse reziduale, ambalaje, obiecte de inventar, pe care le conercializati ocazional pentru eficientizarea fluxului de numerar, atunci nu este necesar sa detineti o casa de marcat pentru vanzarea catre persoane fizice.
b. Pentru produsele finite comercializate, ocazional, catre persoane fizice:
- Daca sunteti unitate de productie si , doar ocazional, comercializati produse catre persoane fizice (de exemplu, rebuturi) nu aveti nevoie de autorizare petru comert cu amanuntul si nici de aparat de marcat electronic fiscal.
- Daca , insa, comercializarea de efectueaza frecvent catre persoane fizice (de exemplu, in urma plasarii unor comenzi online) atunci consideram ca este necesara : autorizarea pentru vanzarea cu amanuntul direct catre populatie, utilizarea casei de marcat, organizarea de spatii de vanzare distincte.
Recomandam sa analizati actele normative si utilizand rationamentul profesional, sa mentionati in politicile contabile proprii aprobate de catre persoana desemnata cu gestionarea patrimoniului, modul in care se vor efectua vanzarile de produse finite catre persoanele fizice.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Tabel comparativ OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza APARATE DE MARCAT electronice fiscale urmare a modificarilor aduse de OUG 91/2014"Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului ZFinantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului FiscalFinantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateIndrumare privind obligatiile fiscale: Lista intalnirilor ANAF cu contribuabilii (septembrie 2019)Ultimele articole
Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardulBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareArticole similare
Modificare adaos la vanzarile cu amanuntul. Ce procedura urmam?Ce documente sunt obligatorii pentru comis-voiajori si comenzile catre agentii de vanzari?Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si IlfovTendinte in evolutia activitatii economice in perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2016Cum gestionam fiscal vanzarile unui magazin online?Ultimele articole
Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorEste OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalNOI obligatii pentru firmele mici incepand cu ianuarie 2025Articole similare
E-Factura: Cine are obligatia depunerii autofacturii in sistemModalitati de obtinere de catre asociati a unor sume anterior distribuirii de dividendeIndrumare privind obligatiile fiscale: Lista intalnirilor ANAF cu contribuabilii (septembrie 2019)Documentar fiscal: Diferente de impozitare. Persoanele impozabile si grupul fiscal unicExecutarea silita | Noi reglementari din februarie 2013Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderiCheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile autoImpozit dividende. Repartizare dividende din anii anteriori in august 2025 catre asociati din UEArticole similare
Ordinul 1087 din 2012 modifica depunerea declaratiilor onlineCalendarul obligatiilor fiscale 2011: declaratii cu termen 15 decembrieArticole similare
Cum se face fiscalizarea caselor de marcat pentru livrari la adresa clientuluiA4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAFNoul formular 394 a fost publicat. Modificari si informatii noi de completatGhidul tau Practic pentru Corectarea erorilor contabile! Simplu, rapid, fara urme!Completare D394 in 2023: Daca bonul fiscal si factura sunt emise in perioade fiscale diferite, acestea se vor declara fiecare la momentul emiteriiUltimele articole
Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca ati emis un bon fiscal eronat + note contabile de corectieLimita plati numerar persoane fizice 2025. Care este limita daca NU este emisa factura?CASA DE MARCAT. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA