Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Livrari intracomunitare de bunuri. Cum procedam in ce priveste codul de TVA?

26-Sep-2013
3778
Vom stabili ce documente trebuie solicitate unui client intracomunitar dupa incheierea contractului cu acesta in scopul efectuarii livrarilor intracomunitare scutite de TVA, precum si daca sunt necesare unele documente in ce priveste codul de TVA.

Codul de TVA al cumparatorului este cel inscris in contractul de vanzare cumparare, fara a mai avea obligatia sa ii solicitati un document separat prin care sa confirme existenta acestuia. Totusi, la momentul emiterii facturii, este recomandabil sa interogati sistemul VIES de pe site www.anaf.ro sectiunea "Solicitare verificare cod TVA" astfel incat sa va asigurati ca acel cod este valid. Raspunsul primit in urma interogarii poate fi listat si atasat la factura emisa prin aplicarea regimului de scutire cu drept de deducere.

In situatia in care, in urma interogarii sistemului VIES, primiti confirmarea validitatii codului de TVA, pentru livrarea respectiva se aplica regimul special de scutire. Astfel, operatiunea este scutita cu drept de deducere a TVA conform prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal " Sunt, de asemenea, scutite de taxa urmatoarele:

a) livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru,…" numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele doua conditii:

- cumparatorul persoana impozabila, de exemplu din Franta, comunica vanzatorului din Romania un cod de inregistrare in scopuri de TVA eliberat de autoritatea fiscala din Franta sau din oricare alt stat membru, dar nu din Romania si isi asuma astfel responsabilitatea achitarii TVA aferente livrarii de bunuri efectuate de firma din Romania. In acest caz, furnizorul bunurilor din Romania este obligat sa verifice valabilitatea codului comunicat de catre firma din Franta. In situatia in care codul este invalid, livrarea efectuata de catre firma din Romania nu se mai incadreaza la operatiuni scutite cu drept de deducere, ci la operatiuni taxabile pentru care se colecteaza TVA.
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


- furnizorul din Romania face dovada faptului ca bunurile au parasit teritoriul Romaniei si au fost transportate pe teritoriul Frantei sau pe teritoriul oricarui alt stat membru, dar nu pe teritoriul Romaniei. Indiferent de conditia de livrare negociata prin contract, de exemplu Ex work sau FCA sau C.I.P. Carriage, etc., operatiunea trebuie considerata o livrare intracomunitara de bunuri in situatia in care, din documentul de transport rezulta ca bunurile au fost expediate din Romania pe teritoriul unui stat membru.

Daca operatiunea indeplineste cele doua conditii, factura se emite in regim de scutire cu drept de deducere, fara colectarea TVA, cu inscrierea mentiunii "scutit de TVA cf. art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal".

Pe langa cele doua conditii enumerate, furnizorul din Romania trebuie sa motiveze aplicarea regimului de scutire cu drept de deducere a TVA si in baza unor documente justificative. Prin art. 10 din OMFP 2222/2006 privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de TVA pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a) - i), art. 143 alin. (2) si art. 144^1 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu ultima modificare efectuata prin OMFP 1708/2012, sunt enumerate urmatoarele documente impuse pentru justificarea incadrarii corecte la operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA:

- factura completata cu informatiile reglementate prin art. 155 alin. (19) din Codul fiscal;
- documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru;
- dupa caz, orice alt document care atesta ca bunurile sunt expediate sau transportate din Romania intr-un stat membru: contractul/comanda de cumparare, documentul de asigurare.

Valoarea livrarii intracomunitare efectuate se raporteaza atat prin decontul de TVA cod 300 la randul 1 "Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal" cat si prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES cu simbolul L.

Sursa: PortalContabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Livrari intracomunitare de bunuri. Cum procedam in ce priveste codul de TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"