Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Restituirea ca ajutor de stat a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara

23-Iun-2014
2442
A fost publicat de catre Ministerul Finantelor Publice proiectul de Hotarare de Guvern prin care se stabilesc conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat, catre operatorii de transport rutier licentiati, a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara de 7 eurocenti, aplicata incepand cu 1 aprilie 2014.

Conform proiectului, perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat in cadrul careia se va face returnarea unei parti din acciza suplimentara, este 4 aprilie 2014-31 martie 2019, inclusiv, iar bugetul alocat este de 3.021,6 mil. lei. Pentru anul 2014, bugetul alocat acestei scheme de ajutor este de 282,5 mil lei, cu posibilitatea suplimentarii.

Numarul total estimat al operatorilor economici care urmeaza sa beneficieze de ajutor de stat, prin intermediul acestei scheme, este de 20.114, respectiv operatorii economici stabiliti in Romania, care nu au datorii la bugetul de stat, la care se adauga operatorii economici nerezidenti. Estimarea de 20.114 operatori economici beneficiari ai ajutorului de stat poate fluctua in functie de numarul operatorilor care nu detin carduri de gestiune a alimentarilor sau rezervoare proprii dotate cu dispersoare electronice pentru distributie si de numarul operatorilor care isi platesc obligatiile restante la bugetul de stat consolidat.

Ministerul Finantelor Publice a avut consultari cu organizatiile patronale ale transportatorilor de marfuri si de persoane, in vederea fundamentarii schemei de ajutor de stat pentru restituire de accize.

Proiectul de Hotarare de Guvern stabileste conditiile si documentele necesare pentru ca operatorii economici si vehiculele sa indeplineasca criteriile de eligibilitate pentru restituirea de accize.


Aceste conditii sunt stabilite in mod diferentiat, in functie de locul in care sunt stabiliti operatorii economici, respectiv in Romania sau in alte state membre, precum si in functie de tipul vehiculelor.

Procedura stabileste:
baza de calcul pentru restituirea de accize;
perioada de restituire de accize, respectiv trimestrul calendaristic;
modul de determinare a sumelor de restituit
conditiile si documentele necesare pentru restituire.

Procedura de restituire a unei parti din acciza suplimentara este structurata in doua etape.

Prima etapa presupune inregistrarea operatorilor economici care doresc sa solicite restituirea de acciza, in conditiile acestui act normativ, in Registrul vehiculelor si al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize. inregistrarea presupune depunerea la Autoritatea Rutiera Romana, o singura data, cu ocazia inregistrarii, a unei serii de documente prin care operatorii economici fac dovada eligibilitatii lor si a vehiculelor pe care le detin.

Autoritatea Rutiera Romana (ARR) verifica atat eligibilitatea operatorului economic, cat si pe cea a vehiculelor pe care le detine (din punctul de vedere al licentierii, tonajului, altor conditii prevazute de lege).

Nu se incadreaza in categoria beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat, operatorii economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau dizolvare, declarati inactivi sau care au intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comerțului, cei care au avut decizii de recuperare a ajutorului de stat, precum si cei care se afla in dificultate, conform reglementarilor Comisiei Europene.

Autoritatea Rutiera Romana a fost desemnata administrator al schemei de ajutor de stat, avand in vedere faptul ca detine baza de date care include toate informatiile necesare stabilirii eligibilitatii operatorilor economici si a vehiculelor detinute de acestia.

In a doua etapa a procedurii, ARR verifica documentele, in sensul corelarii informatiilor dintre cantitatile de motorina mentionate in facturi si cele pentru care se face solicitarea de restituire. Daca aceste cantitati corespund si sunt indeplinite toate conditiile de eligibilitate prevazute de lege, ARR emite decizia de restituire, pe care o comunica atat operatorului economic, cat si Ministerului Finantelor Publice. MFP are calitatea de ordonator principal de credite si vireaza suma de bani de care operatorul economic beneficiaza prin aceasta schema de ajutor de stat.

Cererea de restituire a accizei se depune pentru un trimestru calendaristic, incepand cu prima zi a trimestrului urmator celui pentru care se solicita restituirea, dar nu mai tarziu de un an de la aceasta data.

La cererea de restituire, operatorii economici anexeaza o serie de documente: certificat de inregistrare fiscala, documente din care rezulta ca detin card de gestiune a alimentarilor cu motorina sau, in cazul in care au statie de alimentare proprie, sa dovedeasca faptul ca aceasta este dotata cu dispersor electronic pentru distributie, facturile de achizitie a motorinei, dovada platii facturilor prin instrumente de plata bancare.

Restituirea de accize nu se aproba in cazul operatorilor economici care inregistreaza datorii la bugetul general consolidat.

Controalele ulterioare cu privire la realitatea informatiilor prezentate in administrarea schemei de ajutor de stat se efectueaza de catre ANAF, potrivit Codului de Procedura Fiscala.


Sursa: MFP


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016