Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile reguli in 2015 pentru repartizarea bugetelor locale. Proiect

19-Ian-2015
2468
In scopul asigurarii limitelor de venituri proprii stabilite prin Legea nr. 186/2014, pe categorii de unitati administrativ-teritoriale, se calculeaza necesarul de sume ca diferenta intre limita stabilita si veniturile proprii incasate de fiecare unitate dministrativ-teritoriala in anul 2013.

Necesarul de sume se asigura din cota de 18,5% din impozitul pe venit incasat la nivelul judetului, estimata la nivelul incasarilor din anul 2013, dupa ce in prealabil s-a alocat 27% din aceasta suma bugetului propriu al judetului.

In situatia in care sumele din cota de 18,5% din impozitul pe venit, ramase dupa alocarea a 27% pentru bugetul propriu al judetului, nu sunt suficiente pentru asiguraraea limitelor de venituri pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala, diferenta se aloca de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumei din cota de 18,5% din impozitul pe venit ramasa la nivelul judetului dupa alocarea a 27% din aceasta bugetului propriu al judetului, se face in baza coeficientilot de repartizare calculati ca pondere a necesarului de sume aferent fiecarei unitati administrativ-teritoriale in total necesar.

Coeficientul de repartizare aferent fiecarei unitati administrativ-teritoriale se inmulteste cu suma ramasa disponibila la nivelul judetului din cota de 18,5% din impozitul pe venit.


In situatia in care, in cadrul unui judet, suma din cota de 18,5% din impozitul pe venit nu este suficienta pentru asigurarea limitelor de venituri stabilite, se repartizeaza sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ramase dupa asigurarea limitelor de venituri se repartizeaza pe judete dupa urmatoarele criterii:

a) 55% in functie de numarul locuitorilor judetului

b) 15% in functie de suprafata judetului

c) 30% in functie de lungimea drumurilor judetene si comunale

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata destinate repartizarii pe unitati administrativ-teritoriale in vederea asigurarii limitelor de venituri si pe judete pentru echilibrarea bugetelor locale sunt de 2.538.910 mii lei.


Proiectul poate fi consultat aici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016