Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme de venit pentru activitati agricole in anul 2012. Procedura de depunere D221

31-Mai-2012
6162
Va amintim ca au fost aprobate si publicate Normele de venit pentru veniturile din activitati agricole pentru anul 2012. Astfel, persoanele fizice care realizeaza venituri din cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii, precum si a arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea si sunt impuse la norma de venit, sunt obligate sa declare aceste venituri la unitatea in a carei administrare fiscala se afla contribuabilul (domiciliul sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania).

Declarare

Formularul 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit" se depune pana la 25 mai, inclusiv a anului fiscal pentru anul in curs, sau in 15 zile inclusiv de la data in care contribuabilii incep sa desfasoare activitate.

Mod de calcul

Impozitul pe veniturile din activitati agricole se determina prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net stabilit pe baza normelor de venit, impozitul fiind final.


Termen de plata

Impozitul se achita la unitatea care administreaza fiscal contribuabilul, in doua transe:

- 50% pana la 25 septembrie 2012;

- 50% pana la 25 noiembrie 2012.

Alte precizari

Daca o activitate agricola este desfasurata de un contribuabil pe perioade mai mici decat anul calendaristic, norma de venit aferenta acelei activitati se corecteaza astfel incat sa reflecte perioada de an calendaristic pe parcursul careia se desfasoara activitatea. Daca o activitate agricola a unui contribuabil inregistreaza o pierdere datorata calamitatilor naturale, norma de venit aferenta activitatii se reduce, astfel incat sa reflecte aceasta pierdere.

Contribuabilii pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, precum si cei pentru care impozitul se calculeaza prin retinere la sursa, aplicand o cota de 2% asupra valorii produselor livrate potrivit prevederilor art. 74 alin. (4) si care in anul fiscal anterior au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal urmator, au obligatia determinarii venitului net anual in sistem real. Contribuabilii respectivi au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind venitul estimat/norma de venit pana la data de 31 ianuarie inclusiv. Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului in lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei, la sfarsitul anului fiscal.

Important! Contribuabilii care realizeaza venituri din agricultura din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare si care sunt impusi la norma de venit, nu datoreaza impozitul de 2% in cazul in care prezinta platitorului de venit o copie a formularului 260 "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit", cod 14.13.02.13/3a.

Contribuabilii impusi la norma de venit nu au obligatia depunerii formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania".

Optiuni

Contribuabilii impusi la norma de venit pot opta pentru determinarea venitului net din acea activitate, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla prin depunerea unei cereri la unitatea fiscala de domiciliu, in termen de 15 zile de la inceperea activitatii pentru cei care incep activitatea in cursul anului, sau pana la 31 ianuarie, cerere care are valabilitate 2 ani de zile.

*

Baza legala: art. 71-74 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; Ordinul ministrului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale nr. 190/2009 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea si plata impozitului pe veniturile banesti din agricultura realizate prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016