Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nou de la ANAF: Completare si depunere fise fiscale 2012

17-Feb-2012
6694
In ceea ce priveste completarea si depunerea fiselor fiscale de catre platitorii de venituri din salarii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) precizeaza ca angajatorii/ platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor au obligatia de a completa Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii (formular 210), pentru fiecare persoana care realizeaza venituri din salarii sau asimilate acestora, la functia de baza ori in afara functiei de baza.

Formularul se completeaza, pentru fiecare luna, cu sumele din statele de plata sau alte documente prevazute de lege referitoare la angajatul respectiv, aferente perioadei impozabile si platite angajatilor pana la data limita de depunere a fiselor fiscale.

Fisele fiscale se depun de catre angajatori la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala acestia isi au domiciliul fiscal sau sunt luati in evidenta fiscala, dupa caz.
In cazul fiselor fiscale intocmite pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in cadrul sediilor secundare, acestea se depun de catre contribuabilul care le-a infiintat, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia.

Fisele fiscale se depun in format electronic, pe suport magnetic sau optic, insotite de un borderou privind continutul acestora, semnat si stampilat conform legii.

Formatul electronic al formularului se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice. Programul de asistenta este distribuit contribuabililor gratuit de unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice la adresa
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsitentaContribuabili_r/programeutile/FF/2011.html

Termenul de depunere a fiselor fiscale pentru anul 2011 este 29 februarie 2012, inclusiv. Mentionam ca, angajatorii au obligatia de a edita fisa fiscala in format hartie, in doua exemplare. Unul dintre acestea se pastreaza de angajator, iar celalalt se inmaneaza angajatului, semnat si stampilat conform legii.

Modelul si continutul formularului 210, precum si instructiunile de completare a acestuia sunt reglementate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.2293/2007, publicat in Monitorul Oficial nr.866/18.12.2007.

Informatii detaliate se pot obtine la:
- birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- telefonic, la Centrul de asistenta a contribuabililor, la nr.031 40 39 160;
- accesand pagina de Internet, www.anaf.ro.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016