Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou proiect privind creditele pentru IMM-uri

28-Nov-2013
1520
Va informam ca afost publicat Proiectul de Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.92/2013 privind aprobarea Programului de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii.

Redam mai jos schimbarile preconizate si cuprinse in Nota de fundamentare aferenta propunerii legislative:

Oferta curenta de produse de creditare oferite IMM –urilor de catre institutiile de credit este diversificata, atat din perspectiva ratelor de referinta utilizate, cat si din perspectiva intervalelor marjelor de dobanda aplicabile acestora. in aceste conditii si tinand cont de rata de default si rata creditelor neperformante, in crestere pentru sectorul IMM, accesul IMM-urilor la creditare poate fi impulsionat si prin stabilirea unei marje maxime percepute de institutiile de credit peste rata dobanzii de referinta.

Astfel, limita maxima a fost stabilita la nivelul ROBOR 3M + 3,5% marja/an, marja care include și nivelul total al comisioanelor percepute de catre finantator in toate etapele creditarii. Marja nu include prima de garantare, si taxele aferente operatiunilor conexe activitatii de finantare (ex: taxe notariale, costurile legate de evaluare si inregistrarea garantiilor etc.). Prin stabilirea acestei marje maxime se are in vedere limitarea costurilor finantarii.

 Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa mandateze Fondul National de Garantare a
Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii S.A.- IFN (F.N.G.C.I.M.M.), in vederea emiterii de garantii in numele si in contul statului, in favoarea institutiilor de credit, care urmeaza sa acorde credite I.M.M.-urilor definite potrivit Legii nr. 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, eligibile in cadrul Programului.


Beneficiarul trebuie sa prezinte finantatorului garantii colaterale care, impreuna cu garantia de stat acordata prin prezentul program, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii.

Caracteristicile Programului precum si nevoia stringenta de a inlesni accesarea creditelor in cadrul acestuia de catre un numar cat mai mare de beneficiari, conduc la necesitatea ca evaluarea mecanismului de garantii sa se faca fara folosirea ratingurilor individuale pentru fiecare beneficiar care solicita garantie din partea statului si, in consecinta, sa se utilizeze o prima anuala unica de garantare in cadrul mecanismului. Prima de garantare este constituita din comisionul de risc cuvenit M.F.P. si din comisionul de administrare cuvenit FNGCIMM, iar valoarea acesteia se obtine prin aplicarea procentului primei anuale unice de garantare la valoarea garantiei solicitate. Aceasta prima platita de IMM trebuie sa acopere atat riscurile obisnuite, ce rezulta din acordarea garantiilor, costurile administrative ale garantarii, cat si finantarea anuala a capitalului.

Mecanismul de garantare in baza caruia Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa mandateze Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii S.A.- IFN (F.N.G.C.I.M.M.) stabileste criteriile si etapele urmate in vederea emiterii de garantii in numele si in contul statului, in favoarea institutiilor de credit, care urmeaza sa acorde credite I.M.M.-urilor definite la art.2 din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, eligibile in cadrul Programului. De asemenea, mecanismul de garantare trebuie sa respecte pct. 3.5. din Comunicarea Comisiei Europene privind ajutorul de stat sub forma garantiilor, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 155 din 20 iunie 2008, seria C.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou proiect privind creditele pentru IMM-uri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016