Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul Cod fiscal, amanat pentru noiembrie. Ce explicatii a dat Guvernul?

09-Sep-2014
2806
Termenul final privind rescrierea Codului fiscal a fost amanat pentru luna noiembrie. Aceasta amanare e inclusa in calendarul de desfasurare a Planului de Actiune pentru implementarea unor masuri de buna guvernare in economie.

Potrivit HotNews.ro care citeaza acest document, in conditiile amanarii prezentarii proiectului de Cod Fiscal, "intalnirile pe aceasta tema cu reprezentantii mediului de afaceri se organizeaza in momentul in care exista noi propuneri de modificare sau pentru a clarifica anumite elemente ramase in discutie".

Aceeasi sursa reaminteste ca la 20 mai a.c., Guvernul a aprobat un memorandum privind aprobarea unui plan de actiune pentru implementarea unor masuri de buna guvernare in economie. Parteneri in sustinerea implementarii planului sunt reprezentantii Camerei Americane de Comert si ai Ambasadei Statelor Unite. Una dintre masurile cuprinse in Planul de Actiune este infiintarea unor grupuri de lucru la nivel ministerial ca interfata intre administratia centrala si mediul de afaceri.

Printre aceste obiective se nbumara si rescrierea Codului fiscal. Documentul privind planul de actiune al Guvernului si citat de HoTNews.ro, precizeaza:

"Intalnirile au fost organziate pe domenii, respectiv tipuri de
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii
impozite prevazute in Codul Fiscal in functie de necesitate. Obiectivul intalnirilor a fost acela de a discuta/dezbate propunerile de modificare a legislatiei fiscale propuse atat de mediul de afaceri cat si de reprezentantii ministerului. Comunicarea materialelor supuse discutiilor s-a realizat electronic, iar organizarea intalnirilor s-a realizat telefonic/e-mail. Pentru fiecare sedinta a grupurilor de lucru a fost intocmita o minuta".


Masurile propuse trebuie anuntate cu sase luni inainte de a fi introduse, noteaza sursa, reamintind totodata de nevoia de predictibilitate de care are nevoie mediul de afaceri. Astfel, devine esentiala anuntarea cu cel putin sase luni inainte a unor masuri care vor intra in vigoare.


Masurile cuprinse in Planul de Actiune al Guvernului

Infiintarea unui birou unic la nivelul Guvernului care sa centralizeze informatiile, propunerile si observatiile furnizate de catre mediul de afaceri (termen: 30 septembrie 2014)

Realizarea unui Ghid de procedura pentru o buna guvernare in domeniul economic, care sa contina descrierea normelor si procedurii referitoare la initierea si emiterea actelor normative in administratia centrala (termen: 31 decembrie 2014)

Monitorizarea numarului de ordonante de urgenta si a situatiilor care le-au generat, in vederea reducerii acestui tip de act normativ (termen: permanent)
Infiintarea unor grupuri de lucru la nivel ministerial ca interfata intre administratia centrala si mediul de afaceri, in scopul informarii reciproce referitoare la necesitatile si masurile care privesc mediul de afaceri si activitatile economice, in general (termen: 15 iunie 2014)

Adoptarea unui plan de masuri in scopul accelerarii implementarii Agendei Digitale a Guvernului, monitorizarea implementarii acestor masuri si informarea trimestriala a GUvernului cu privire la progresele inregistrate in acest sens (termen: 30 septembrie 2014)

Verificarea dreptului comparat si constituirea unui format larg de consultare publica cu scopul realizarii unui cadru lgeal referitor la activitatile de lobby (termen: 31 decembrie 2014)

Demararea unui proiect pilot privitor la modul de implementare a masurilor planului de actiune si verificarea gradului de raspuns la problemele supuse analizei. Tema proiectului pilot este promovarea mijoacelor de prevenire si combatere a criminalitatii informatice, de intarire a securitatii in domeniul tehnologiei informatiei. Rezultatele obtinute vor sta la baza formularii unor noi masuri si practici in domeniul bunei guvernari.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Cod fiscal, amanat pentru noiembrie. Ce explicatii a dat Guvernul?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

13-Sep-2014

Dar parca,in ani electorali,Codul Fiscal era interzis a se modifica!Oricum,doar atat pot spuneRUSINE!

11-Sep-2014

Romanilor ori ii dati jos pe aceste odrasle ale vechilor comunisti ,ori luativa-ti lumea in cap si carativa si lasatii sa se impoziteze intre ei pana le-o iesi pe nas..Jos comunismul,minciuna,nepotismul si toate relele date de aceste nulitati care conduc aceasta natiune!





Subiectele saptamanii

  • Guvernul ar putea renunta la impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru unele firme
    • Masura prin care se anunta pentru 2018 majorarea de la 500.000 euro la 1 milion euro a pragului pana la care se aplica impozitul pe cifra de afaceri de !%. "Am discutat despre acest lucru, ca acel prag, daca este 500.000 euro sau 1 milion euro pana la care este introdus impozitul de 1%...sa fie introduse (modificari-n.r.) prin amendament in Parlament", a declarat premierul Mihai Tudose, raspunzand intrebarilor adresate de jurnalisti. Saptamana trecuta a avut loc o intalnire a premierului cu...» citeste mai departe aici

  • Initierea negocierii colective intre 20 noiembrie - 20 decembrie. Amenzi de 10.000 lei
    • OUG nr.82/2017, publicata in Monitorul Oficial nr.902 din 16.11.2017, include o obligatie noua pentru toate firmele din Romania, indiferent de numarul de angajati. Conform unor noi reglementari din OUG nr.82/2017 prin derogare de la prevederile art. 129 alin. (1) din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, apare obligatia ca in unitatile in care nu exista incheiat contract/acord colectiv de munca, initierea negocierii colective sa devina...» citeste mai departe aici

  • Atentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificate
    • In M.Of. nr. 907 din 20.11.2017 a fost publicata HG 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003. Noile prevederi coreleaza modificarile aduse incepand cu anul 2014 ordonantei de urgenta 28/1999 (ultima modificare a normelor metodologice fiind adusa de HG 73/2014) si aduce...» citeste mai departe aici

  • Un nou regulament se aplica din 2018 si introduce o adevarata revolutie. Iata ce ne asteapta
    • Uniunea Europeana a introdus noutati legislative foarte stricte. Mai exact, la 25 mai 2018 vor incepe sa se aplice prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR). Specialistii spun ca acest Regulament introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al oricarei afaceri, mici sau mari, din Europa si nu numai. Conceptul de "date personale" devine atat de larg...» citeste mai departe aici

  • SRL-D-urile nu vor mai beneficia de facilitati fiscale incepand cu 1 ianuarie 2018
    • Intr-o analiza a masurilor adoptate recent de Guvern pentru modificarea Codului fiscal de la 1 ianuarie 2018, Platforma Romania 100 a aratat care sunt acele masuri care vor influenta negativ mediul de afaceri si nu numai. Printre acestea masuri se numara si trecerea contributiilor sociale de la angajator la angajat, precum si eliminarea facilitatilor fiscale de la inceputul anului pentru firmele de tip SRL-D. "Trecerea contributiilor sociale de angajator la angajat propusa prin "Revolutia...» citeste mai departe aici

  • Ce tratament se aplica pentru cheltuielile de protocol?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care inregistreaza in anul 2017 cheltuieli de protocol dupa cum urmeaza: - cafea, apa, diverse produse protocol pentru diverse sedinte, intalniri cat si pentru uzul angajatilor. - mese la restaurant cu potentiali clienti, furnizori, parteneri de afaceri, angajati din grup care se deplaseaza in scopul rezolvarii anumitor situatii (scolarizari, implementari, alte activitati curente). La fiecare factura de restaurant exista un referat cu detalii legate de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"