Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii bugetare cu privire la salarii pentru anul 2010

18-Mar-2010
4309
Alege-ne ca sursa ta de informatii in Google

Noutate


In Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2010 si in Legea bugetului de stat pe anul 2010 au fost reglementate noile contributii cu privire la veniturile din salarii pentru anul 2010. Care sunt acestea? In ce masura s-au modificat fata de anul 2009?

1. Contributiile pentru asigurarile sociale
Salariulmediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2010 este de 1.836 lei.

Solutii eficiente pentru cele mai presante probleme fiscale!
Oferite de Newsletterul Taxe si Impozite Actual
.. click aici pentru detalii

Pentru anul 2010, cotele de contributie de asigurari sociale sunt:

a) 31,3% pentru conditii normale de munca, datorata de angajator si angajati, din care:

* 10,5% datorata de angajati;
* 20,8% datorata de angajatori;

b) 36,3% pentru conditii deosebite de munca, datorata de angajator si angajati, din care:

* 10,5% datorata de angajati;
* 25,8% datorata de angajatori;

c) 41,3% pentru conditii speciale de munca, datorata de angajator si angajati, din care:

* 10,5% datorata de angajati;
* 30,8% datorata de angajatori.

In cota de contributie individuala de asigurari sociale este inclusa si cota de 2,5% aferenta fondurilor de pensii administrate privat.

Solutii eficiente pentru cele mai presante probleme fiscale!
Oferite de Newsletterul Taxe si Impozite Actual
.. click aici pentru detalii

Aceste cote se aplica incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2010.

2. Contributiile la asigurarile pentru somaj
Pentru anul 2010, cotele de contributie la asigurarile pentru somaj sunt:

a) contributia datorata de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj este de 0,5%;
b) contributia individuala datorata la bugetul asigurarilor pentru somaj este de 0,5%;
c) contributia datorata la bugetul asigurarilor pentru somaj de catre persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj este de 1%.

Aceste cote se aplica incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2010.

3. Contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale
Contributia datorata de angajator la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale nu se modifica, ramanand tot de 0,25%.

4. Contributia pentru accidente de munca si boli profesionale
Cotele de contributii datorate de angajatori in functie de clasa de risc se stabilesc de la 0,15% la 0,85%, aplicate asupra sumei veniturilor brute realizate lunar.
Aceste cote se aplica incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2010.

Solutii eficiente pentru cele mai presante probleme fiscale!
Oferite de Newsletterul Taxe si Impozite Actual
.. click aici pentru detalii

5. Contributiile pentru asigurarile de sanatate
Pentru anul 2010, cotele de contributii pentru asigurarile de sanatate sunt:

a) 5,5% pentru cota datorata de angajat;
b) 5,2% pentru cota datorata de angajatori;
c) 10,7% pentru cota datorata de persoanele care se asigura facultativ;
d) persoanele care nu sunt salariate, dar au obligatia sa isi asigure sanatatea sunt obligate sa comunice direct casei de asigurari alese veniturile, pe baza contractului de asigurare, in vederea stabilirii si achitarii cotei de 5,5%;
e) pentru lucratorii migranti care isi pastreaza domiciliul sau resedinta in Romania, contributia lunara la fond se calculeaza prin aplicarea cotei de 5,5% la veniturile obtinute din contractele incheiate cu un angajator strain;
f) alte persoane care au obligatia sa se asigure si care nu se incadreaza in categoriile de persoane care beneficiaza de asigurarea de sanatate fara plata contributiei platesc contributia lunara de asigurari sociale de sanatate calculata
prin aplicarea cotei de 5,5% la salariul de baza minim brut pe tara.

Aceste cote se aplica incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2010

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Raport GRATUIT

RIDESHARING (Uber si Bolt). Facturi - Impozite - TVA - Deduceri - 12 studii de caz

Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.



RIDESHARING (Uber si Bolt). Facturi - Impozite - TVA - Deduceri - 12 studii de caz






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sediu permanent in Romania. Ce conditii noi trebuie sa indeplineasca nerezidentii din 2027

    • De la 1 ianuarie 2027, o firma straina poate avea sediu permanent in Romania chiar daca nu semneaza niciun contract aici. Poate fi suficient ca o persoana din Romania sa conduca negocierile, iar contractul sa fie semnat in strainatate. Legea nr. 213/2026 schimba felul in care Codul fiscal decide daca un nerezident are sediu permanent in Romania prin intermediul unei persoane care actioneaza in numele lui. Daca o astfel de prezenta este considerata sediu permanent, profitul atribuibil ei devine...» citeste mai departe aici

  • Utilizarea casei de marcat portabile pentru vanzari ocazionale. Fiscalizare, raport Z si declaratii

    • Utilizarea casei de marcat portabile pentru vanzari ocazionale presupune cateva reguli pe care firmele trebuie sa le respecte, de la fiscalizarea aparatului pentru activitate ambulanta pana la raportul Z si declaratiile aferente. In acest articol prezentam ce reguli trebuie respectate in practica. Ce trebuie sa stii pe scurt: Societatea poate utiliza o singura casa de marcat portabila pentru vanzarile ocazionale desfasurate la targuri, expozitii si alte evenimente, cu conditia ca aparatul sa fie...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
RIDESHARING (Uber si Bolt). Facturi - Impozite - TVA - Deduceri - 12 studii de caz
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
RIDESHARING (Uber si Bolt). Facturi - Impozite - TVA - Deduceri - 12 studii de caz
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016