
Raportul Special
realizat de specialisti
Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Sursa: AJFP Arges
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Raportul juridic fiscal. Platitorul de impozitIn ce mod se reflecta modificarile Codului fiscal asupra cetatenilorImportant: Sfaturi utile pentru derularea inspectiei fiscaleRegimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112Codul fiscal 2011 - Titlul II (partea a IV-a)Ultimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiDeschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareOrdinul 2079/2023. Au fost modificate formularele de inregistrare fiscala 010, 016, 013, 015, 700Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Articole similare
Punct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Important!Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundareDesfiintare punct de lucru. Aspecte fiscaleUltimele articole
Informare Finante: Sediile permanente ale persoanelor juridice straineAnaliza zilei: Inregistrarea sediilor secundare. Ce declaratii se depun in 2016Documentar fiscal: Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Activitati prin unul sau mai multe sedii permanenteDeclaratia 060. Model si instructiuni de completareModificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afaceriiArticole similare
Cum si unde isi pot plati contribuabilii obligatiile fiscale in 2023Microintreprindere in 2024. Daca firmele trec la impozitul de 3% mai este necesara depunerea D700?Societate comerciala platitoare de impozit pe profit si TVAVIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui controlSediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Ultimele articole
Impozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarDeschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareOrdinul 371/2024. Din 19 iunie 2024 se aplica noi reguli pentru PFA-urile care trebuie sa se inregistreze fiscalPFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleModificari privind administrarea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice care desfasoara activitati economice in 2022Sfaturi de la experti
Achizitie auto nou cu garantie retinuta de furnizorul german
Intrebare: O societate platitoare de TVA doreste sa achizitioneze o masina noua din Germania.
Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA, ce obligatii fiscale are societatea din Romania, in conditiile in care Germania retine TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Penalitati datorate unui partener comercial
Intrebare: Un furnizor a emis o factura pentru despagubire prejudiciu. Insa furnizorul care a emis factura nu are contract incheiat cu firma noastra. Factura a fost emisa cu TVA cota 0%, neimpozabil. Cheltuiala cu prejudiciul poate fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA