
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul in care o persoana fizica autorizata (PFA) urmeaza sa nu mai desfasoare activitate timp de 2 luni, exista vreun risc ca aceasta sa fie sanctionata daca isi achizitioneaza casa de marcat cu jurnal electronic abia in momentul reinceperii activitatii? La aceasta intrebare va raspunde unul dintre specialistii nostri.
De asemenea, specialistul va explica si ce se intampla in situatia in care va dori sa radieze PFA-ul.
In cazul in care va explica un control fiscal, daca nu a avut deloc activitate dupa 01.08.2018 pana la data solicitarii radierii, exista risc de sanctionare din partea organelor de control ca nu s-au dotat cu casa de marcat cu jurnal electronic? Pentru casele de marcat vechi exista obligatia sa se predea memoriile fiscale sau pot fi pastrate si neutilizate?
Daca PFA nu mai desfasoara activitate, nu este obligata sa detina aparat de marcat electronic fiscal (AMEF), insa are obligatia, dupa defiscalizarea vechii case de marcat, sa solicite organului fiscal anularea numarului de ordine atribuit vechii case anexand la cerere documente care sa probeze incetarea activitatii si sa arhiveze memoria fiscala pe perioada legala de 10 ani (a se vedea raspunsurile ANAF de la pct. 10 si pct. 27 din Sesiunea de asistenta din 3 octombrie 2018 referitoare la Case de marcat - facilitati, obligatii, termene, disponibile de la adresa de internet https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Facebook/FB_03_10_2018.pdf).
Daca se intentioneaza reluarea activitatii si aceasta implica livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie ce intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, atunci este obligatorie achizitionarea modelului nou de casa de marcat cu jurnal electronic.
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
In lipsa desfasurarii activitatii care sa implice utilizarea obligatorie a casei de marcat si eliberarea de bonuri fiscale clientilor nu se pune problema sanctionarii PFA-ului, mai ales ca prin HG nr. 701/2018 contraventiile referitoare la “nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic” (art. 10 lit. cc)) din OUG nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017 (se aplica initial un avertisment cu plan de remediere si numai daca nu se remediaza problema se aplica amenda ca sanctiune contraventionala).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Declaratia 394. Sanctiuni pentru depunerea cu intarziereMinistrul Finantelor anunta cresterea salariilor din MFP la nivelul din 2022. Sunt si vesti mai putin buneArticole similare
Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliStudiu de caz: Incasarile prin CASA DE MARCAT si declaratia 394Prestari servicii coaching catre populatie. Cand exista obligatia de a utiliza CASA DE MARCAT electronica fiscala?PFA: Obligatii privind dotarea cu CASA DE MARCAT si emitere bon fiscalCasele de marcat cu jurnal electronic: Obligatiile operatorilor economici fata de ANAFUltimele articole
Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca ati emis un bon fiscal eronat + note contabile de corectieLimita plati numerar persoane fizice 2025. Care este limita daca NU este emisa factura?CASA DE MARCAT. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaArticole similare
Declaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna MAI 2025Cariera de freelancer sau angajat: ce sa alegi in functie de beneficii si riscuriFirmele, PFA-urile si profesionistii pot cere amanarea ratelor la credite cu pana la 9 luni. Cererile se depun pana pe 28 august 2022Coduri CAEN PFA. Ce trebuie sa stii de la infiintarePFA in 2024. Cat CASS datoreaza cei care obtin venituri din activitati independente si care sunt EXCEPTIILEUltimele articole
PFA-urile cu activitate de ridesharing. Obligatii fiscale si reglementari cheieDeclaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?Mijloace fixe. Amortizarea poate fi deductibila daca mijloacele fixe NU sunt utilizate?Cont bancar. PFA-urile sunt OBLIGATE sa detina un cont bancar?Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legalArticole similare
Se va infiinta Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatSolicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801ANAF a desfasurat controale operative la terase, restaurante si cluburi, in 16-17 iunieDGAF verifica dotarea cu aparate de marcat fiscale. Se anunta prapad pentru comercianti! Fiscul a aplicat deja sute de sanctiuni!Norma de venit PFA nou infiintata. Obligatii fiscale. AMEFUltimele articole
Casa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaFacturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA