
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul a aprobat astazi, printr-o Hotarare, Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, prin care sunt stabilite modalitatea de desfasurare a sedintelor de conciliere, modul de comunicare cu debitorul si creditorii, tipurile de onorarii pentru administratorul procedurii si lichidator, precum si cuantumul minim si maxim al acestor onorarii.
Deschiderea procedurii de insolventa se va face pe baza unei cereri pe care debitorul persoana fizica o poate depune personal sau prin posta, cu confirmare de primire sau pe e-mail cu semnatura electronica certificata, la comisia de insolventa la nivel teritorial din judetul in care isi are domiciliul sau resedinta de cel putin 6 luni. in termen de 5 zile de la data primirii cererii, va avea loc o sedinta de ascultare a debitorului. Daca debitorul este persoana cu handicap auditiv sau surdocecitate, ascultarea va avea loc cu asigurarea unui interpret in limbaj mimicogestual.
Administratorul procedurii verifica creantele, in baza informatiilor transmise atat de creditori, cat si de debitori. Creantele exprimate sau consolidate in valuta vor fi inregistrate intr-un tabel preliminar la valoarea lor in lei, la cursul Bancii Nationale la data deschiderii procedurii insolventei, exceptand cazurile in care legislatia speciala cuprinde prevederi diferite.
Planul de rambursare prezentat de administratorul procedurii de insolventa trebuie sa fie fezabil si sa tina cont de perspectivele reale de redresare si circumstantele aplicabile debitorului. In acest sens, normele metodologice aprobate de Guvern detaliaza reperele la care comisia de insolventa la nivel central se va raporta pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil si pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si familiilor acestora, in situatia insolventei persoanelor fizice. Astfel, se va tine cont de:
- valoarea cosului minim lunar de consum, stabilit in baza informatiilor primite de la Institutul National de Statistica si/sau Institutul pentru Calitatea Vietii;
particularitati de ordin financiar, structura pietei fortei de munca;
- valoarea minima a cheltuielilor profesionale si/sau de scolarizare;
pretul utilitatilor, al alimentelor si al produselor de baza;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Planul de rambursare astfel elaborat este transmis comisiei de insolventa de catre administratorul procedurii, pentru a fi evaluata fezabilitatea lui, in termen de 15 zile.
Actul normativ stabileste, totodata, ca sedintele de conciliere intre creditor si debitor trebuie sa serveasca exclusiv intereselor legitime ale partilor si ca niciuna dintre parti nu poate impune celeilalte parti o solutie.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Atentie: Legea insolventei persoanei fizice se aplica din noiembrieArticole similare
Cand vor achizitiona firmele case de marcat electronice in 2017?Anunt ANAF: Prevederi legale privind insolventa persoanelor fizicePrevederi legale privind insolventa persoanelor fiziceNoile prevederi din Legea insolventei pentru persoanele fizice se aplica peste 6 luniTermene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicArticole similare
Executare silita a creantelor. Cum poate fi ridicata poprirea?Plata: Impozitul pe veniturile realizate din transferul masei patrimoniale fiduciareDeclaratia 112 a fost actualizata. Ultima versiune la 12 martie 2014Executarea unor CREANTE FISCALE si posibilitatea popririi veniturilor realizate prin munca prestate de persoane private de libertateBuletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 23-29 iulie 2016Ultimele articole
Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existenteAmnistie fiscala, OUG 107/2024. Notificarea autoritatilor se poate face optional, insa cererea este obligatorieDeclaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareProfit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeArticole similare
Georgios Papandreou pune pe jar Europa: vrea referendum cu privire la stergerea datoriei GrecieiBancile europene se confrunta cu scaderi semnificative. Ce va face Grecia mai departe?Retragere asociat. Cesiune parti sociale la valoarea nominalaRestrictii si obligatii mai dure in legea insolventei. ANAF schimba regulileReducere capital social in cazul microinteprinderilor. Inregistrari contabile si proceduriUltimele articole
MODEL contract creditare societateCare este legislatia curenta in materie de credite online?Procedura de aplicare a amnistiei fiscale, modificata din nou prin Ordinul 6438/2024. Ce schimbari intra in vigoareRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLPlafon plati numerar 2023. Se mentin vechile plafoane pentru tranzactiile cash, cu doua exceptii, conform OUG 98/2023Sfaturi de la experti
Intrebare: Putem face exceptie de la art. 28, ce ne limiteaza la 1.500 lei/luna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In cazul in care acestea sunt vandute si online, ce obligatii declarative are?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA