Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Premiera nationala: Primaria Sinaia a castigat un proces cu ANAF si va primi inapoi jumatate de milion de lei

18-Aug-2017
2653

Primaria orasului Sinaia a castigat la Curtea de Apel Ploiesti, Sectia a II-a Civila de Contencios Administrativ si Fiscal, prin hotararea civilacu numarul 1120/14 iunie 2017 ramasa definitiva, din dosarul nr.467/105/2016, returnarea sumei de 470.907 lei de la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice si Administratia Judeteana a Finantelor Publice Prahova si incasarea sumei de 17.289 de lei reprezentand cheltuieli de judecata. 

Primarul orasului Sinaia, Vlad Oprea, a explicat:

"Am actionat in instanta Directia Generala Regionala a Finantelor Publice si Administratia Judeteana a Finantelor Publice Prahovasi am cerut restituirea cotei de TVA dupa ce ANAF a decis sa nu mai vireze banii. Dupa aproape un an de zile s-a facut dreptate si acum cateva zile am castigat cei 470.907 lei plus cheltuieli de judecata", a declarat Vlad Oprea, primarul orasului Sinaia.

Conform comunicatului oficial, suma reprezinta o parte din TVA-ul aferent investitiei pentru construirea tronsonului 1 al Telegondolei Sinaia. Corpul de control al ANAF, in urma inspectiei fiscale efectuate la Primaria Sinaia, nu a aprobat rambursarea acestei sume pe motiv ca Orasul Sinaia nu era proprietarul Telegondolei.

Insa, se precizeaza ca la momentul controlului primaria era in proces cu firma de leasing care finantase construirea instalatiei de transport pe cablu, insa proprietatea asupra telegondolei a fost dovedita prin faptul ca stalpii care sustin instalatia erau intabulati. De asemenea, exista si o autorizatie de constructie eliberata pe numele autoritatilor locale. 

Explicatiile au fost oferite pentru News.ro de Vald Oprea, cu precizarea ca respectivul proces deschis firmei care a finantat prin leasing construirea telegondolei si care reclama proprietatea asupra instalatiei pe motiv ca autoritatile nu achitasera ultima rata a fost castigat de Primarie.

In urma actionarii in instanta, in premiera, Primaria Sinaia este singura autoritate publica care a castigat un proces cu ANAF.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016