Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura actuala pentru cei care vor sa devina consultanti fiscali. Care sunt etapele?

16-Sep-2014
1188
Regasiti mai jos un material cuprinzator referitor la pasii pe care trebuie sa ii urmam daca dorim sa devenim consultanti fiscali. In primul rand, trebuie sa consultam prevederile incluse in Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, precum si normativele Camerei consultantilor fiscali. Iata mai jos cateva detalii preliminare.

Daca doriti sa obtineti calitatea de consultant fiscal, trebuie, in primul rand, sa fiti absolvent cu licenta al unei facultati cu profil economic. Va trebuie, in plus, experienta profesionala de cel putin cinci ani, din care cel putin trei ani in una sau mai multe activitati cum sunt: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale; administrare fiscala; elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile; activitate financiar-contabila; activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice; activitate de consultant fiscal asistent.

Mai aveti de dovedit ca nu aveti antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor profesionale anterioare.

In sfarsit, vi se cere sa aveti capacitate deplina de exercitiu si sa fiti apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Daca indepliniti aceste conditii, puteti sustine examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii


Candidatii la calitatea de consultant fiscal asistent trebuie sa aiba o experienta profesionala de minimum doi ani. Dupa promovarea examenului pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent si inscrierea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, la sectiunea “Consultanti fiscali asistenti", urmand sa va desfasurati activitatea numai sub indrumarea unui consultant fiscal activ si numai in conditiile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali.

Dupa stagiul de trei ani, in calitate de consultant fiscal asistent, va pueti inscrie la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, in termen de doi ani de la finalizarea stagiului. si in aceasta etapa trebuie sa dovediti ca: nu aveti antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor profesionale; aveti capacitate deplina de exercitiu; sunteti declarat apt din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

ATENTIE! Pe perioada stagiului de consultant fiscal asistent, trebuie sa urmati anual un curs de formare profesionala organizat de Camera Consultantilor Fiscali. indeplinirea acestei obligatii constituie conditie pentru inscrierea la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

inregistrare. Dupa promovarea examenului de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sunteti obligat sa va inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, la sectiunea corespunzatoare, in termen de cel mult 12 luni de la data comunicarii rezultatului examenului.

Conditiile privind inscrierea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala se gasesc in Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali.

Dupa implinirea termenului de cel mult 12 luni, dar nu mai tarziu de 24 de luni de la data comunicarii rezultatului examenului, persoana care nu s-a inregistrat in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala poate fi inscrisa in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala atat la sectiunea “persoane active", cat si la sectiunea “persoane inactive", numai dupa urmarea unui stagiu de pregatire in domeniul legislatiei fiscale organizat de Camera Consultantilor Fiscali.

Persoana care nu s-a inregistrat in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala in termen de 24 de luni de la data comunicarii rezultatului examenului pierde dreptul de a se mai inscrie in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala la sectiunea corespunzatoare.

Activitatea de consultanta fiscala poate fi desfasurata numai de persoanele inscrise in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala la sectiunea “persoane active".

Carnetul profesional se emite si se vizeaza in conditiile prevazute in Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, atat pentru consultantii fiscali, cat si pentru consultantii fiscali asistenti.

Reglementari legale

Alte detalii gasiti in Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, publicata in Monitorul Oficial nr. 538 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002. Dintre modificarile si completarile ulterioare, le-am semnalat pe cele aduse - in aceasta materie -, prin O.U.G. nr. 8/2014, publicata in Monitorul Oficial nr. 151/2014, cu aplicare din 28 februarie 2014.

Hotarari ale Camerei Consultantilor Fiscali

- Hotararea nr. 1/2014 (publicata in Monitorul Oficial nr. 77/2014) privind aprobarea cuantumului taxei (in valoare de 500 lei) pentru examen/interviu pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal in anul 2014;

- Hotararea nr. 2/2014 (publicata in Monitorul Oficial nr. 88/2014) privind aprobarea cotizatiilor, a termenelor de plata si a obligatiilor declarative pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali in anul 2014;

- Hotararea nr. 3/2014 (publicata in Monitorul oficial nr. 179/2014) privind aprobarea Programului de pregatire profesionala continua aferent anului 2014;

- Hotararea nr. 7/2014 (publicata in Monitorul Oficial nr. 628/2014) privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.

Sursa: Legestart.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura actuala pentru cei care vor sa devina consultanti fiscali. Care sunt etapele?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"