Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura inregistrarii in scopuri de TVA, modificata din nou

16-Aug-2012
2894
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicatOrdinul nr. 1100 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1967/2011 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.

Redam astfel continutul ordinului si mentionam ca potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si pentru aprobarea modelului si continutului unui formular in temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art.153 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al pct.66 alin.(1) lit.d) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si al art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a emis urmatorul ordin:

Art.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1967/2011 pentru
aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si pentru aprobarea modelului si continutului unui formular, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.271 din 18 aprilie 2011, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:


"Art.6. - Inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile se considera valabila incepand cu
data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA."
2. Anexa nr.1 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul
ordin.
3. La anexa nr.3 "Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit
prevederilor art.153 alin.(1) lit.a) sau c) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", punctele 2-4 vor avea urmatorul cuprins:

"2. Persoana impozabila care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata
depune la organul fiscal competent:


a) cererea de inregistrare in scopuri de TVA, insotita de documentele prevazute de legislatia in
vigoare, in cazul persoanelor impozabile care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) lit.a) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) declaratia de inregistrare, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea
taxa pe valoarea adaugata, in cazul persoanelor impozabile care nu sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) lit.a) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) declaratia de mentiuni, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea taxa
pe valoarea adaugata, in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA,
conform art.153 alin.(1) lit.c) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. Ca urmare a analizei informatiilor cuprinse in cererea de inregistrare in scopuri de TVA sau
declaratia de inregistrare/mentiuni, dupa caz, prin care persoana impozabila solicita inregistrarea in
scopuri de taxa pe valoarea adaugata si in documentele anexate acesteia, organul fiscal competent
emite Decizia privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art.153 alin.(1) lit.a) sau c) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

4. In cazul aprobarii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, decizia se emite avand
bifata casuta corespunzatoare persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA
conform art.153 alin.(1) lit.a) sau c) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz. inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata este valabila incepand cu data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct.66 alin.(1) lit.d) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art.II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de
tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de 20.07.2012
P R E S E D I N T E,
SERBAN POP

Anexa
(Anexa nr.1 la Ordinul nr.1967/2011)
Cod 14.13.02.60/i.c.
www.anaf.ro

Unitatea fiscala............................................................
.....................................................................................
Nr.de inregistrare ca operator de date cu caracter personal .....
Nr. /
DECIZIE
privind inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(1) lit.a) sau c)
din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal

Catre: Denumirea/Numele si prenumele...............................................................................
Domiciliu fiscal:
Localitate.................................Str................................nr..............bl.........ap.
Etaj...............judet/sector.................................................
Cod de identificare fiscala..........................................................................................

In baza prevederilor art.153 alin.(1) lit.a)/c) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificarile si completarile ulterioare, si ca urmare a analizei informatiilor cuprinse in
declaratia de inregistrare/mentiuni, va comunicam ca solicitarea dumneavoastra a fost:

- aprobata, conform art.153 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de
taxa pe valoarea adaugata fiind valabila incepand cu data comunicarii prezentei decizii de
aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct.66 alin.(1) lit.d) din
Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003
privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

- aprobata, conform art.153 alin.(1) lit.c) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de
taxa pe valoarea adaugata fiind valabila incepand cu data comunicarii prezentei decizii de
aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct.66 alin.(1) lit.d) din
Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare
- respinsa, din urmatoarele motive:......................................................................................
..........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in
conformitate cu dispozitiile art.209 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul
de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 30 de
zile de la data comunicarii, potrivit art.207 alin.(1) din acelasi act normativ.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele ..........................
Semnatura si stampila unitatii ...............
Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016