Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propunere: Principiul depunerii documentelor o singura data pentru fonduri europene

28-Sep-2016
2155

In conformitate cu initiativa "Un buget UE axat pe rezultate" si cu eforturile pentru o mai buna legiferare, Comisia a trecut in revista activitatea desfasurata de Grupul la nivel inalt privind simplificarea in favoarea beneficiarilor a fondurilor structurale si de investitii europene (fondurile ESI).


Facilitarea accesului la fondurile structurale si de investitii europene

Birocratia poate fi descurajatoare pentru intreprinderile mici si pentru cele nou-infiintate, care, uneori, ar putea renunta la oportunitatile oferite de fondurile ESI din cauza procedurilor administrative. Astfel, ramane nerealizat un potential pretios de imbunatatire a competitivitatii Europei.

Din acest motiv, acum un an, Comisia a lansat un Grup la nivel inalt privind simplificarea menit a gasi solutii si a facilita accesul intreprinderilor la fondurile structurale si de investitii europene.

Pana in prezent, grupul a emis un set de recomandari pentru patru domenii:

- proceduri online;


- modalitati mai simple de rambursare a cheltuielilor;
- acces facilitat la finantare pentru IMM-uri;
- cresterea nivelului de utilizare a instrumentelor financiare.

La sfarsitul anului 2016, grupul se va concentra pe rezolvarea problemei suprareglementarii, adica a cerintelor administrative suplimentare impuse beneficiarilor de autoritatile nationale sau locale.

Comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat: "Simplitatea si flexibilitatea sunt esentiale pentru asigurarea succesului investitiilor din fondurile ESI in Europa. Trebuie sa ajutam proiectele inovatoare si de calitate sa se lanseze, facilitand accesul la fonduri al intreprinderilor mici si al celor nou-infiintate. In plus, recomandarile grupului contribuie direct la reflectia noastra asupra viitorului politicii de coeziune dupa 2020."

Fostul vicepresedinte al Comisiei si presedintele grupului la nivel inalt, Siim Kallas, a comentat: "Trebuie sa ne straduim in continuare sa inlaturam blocajele si sa asiguram sinergiile dintre fonduri. Nu este intotdeauna necesara schimbarea reglementarilor; bunele practici trebuie identificate si promovate in intreaga UE. Acesta este telul nostru."

Unele dintre recomandarile grupului au fost deja incluse in evaluarea la jumatatea perioadei a cadrului financiar multianual, efectuata de Comisie. Aceste recomandari includ:

- modalitati mai simple de rambursare a cheltuielilor; de exemplu, beneficiarii nu ar mai trebui sa justifice fiecare element de cost, ci ar putea utiliza rate forfetare sau preturi fixe pentru anumite categorii de costuri, inclusiv cheltuielile cu personalul sau alte cheltuieli profesionale, precum cele cu asigurarile si chiriile;
- promovarea principiului "doar o singura data"; documentele furnizate de beneficiari ar trebui pastrate pe suport digital si nu ar trebui prezentate din nou la fiecare etapa a implementarii proiectului;
- promovarea sinergiilor si a bunelor practici, precum cereri de propuneri unice care ar putea imbina diverse surse de finantare din partea UE. Acest lucru ar permite IMM-urilor sa solicite un singur pachet de investitii, mai degraba decat sa participe la mai multe cereri de propuneri;

Alinierea pe cat posibil la practica de piata a cerintelor pentru intreprinzatorii care primesc imprumuturi prin instrumente financiare sprijinite de fondurile ESI. Astfel, aceste cerinte ar fi mai putin oneroase decat cele impuse in cazul granturilor obisnuite, de exemplu ar fi necesare mai putine documente, iar perioadele de pastrare a documentelor ar fi mai scurte.

Pe baza recomandarilor grupului, Comisia a propus, de asemenea, facilitarea combinarii cu Fondul european pentru investitii strategice (FEIS), cu ajutorul unui singur set de proceduri per solicitant, in locul unor reguli separate pentru fiecare fond.

Context

Grupul la nivel inalt privind simplificarea in favoarea beneficiarilor fondurilor structurale si de investitii europene (fondurile ESI) a fost instituit de Comisia Europeana in urma deciziei din 10 iulie 2015 . Acest grup de 12 experti, care si-a inceput activitatea in octombrie 2015, consiliaza Comisia Europeana in legatura cu reducerea sarcinii administrative pentru solicitantii celor cinci fonduri.

Regulamentul privind fondurile ESI pentru 2014-2020 prevede deja o serie de oportunitati pentru simplificare si o sarcina administrativa redusa. Acestea includ o serie de norme comune pentru toate fondurile ESI, utilizarea extinsa a optiunilor simplificate in materie de costuri si trecerea la "e-coeziune". De asemenea, grupul monitorizeaza masura in care statele membre utilizeaza aceste oportunitati.

Raportul final al Grupului la nivel inalt, a carui publicare este asteptata in 2018, va fi unul dintre elementele fundamentale ale procesului de reflectie al Comisiei in ceea ce priveste viitorul politicii de coeziune.


Sursa: Comisia Europeana

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016