Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propuneri de masuri pentru elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2016

08-Ian-2016
2388

Guvernul a aprobat un memorandum cu masuri ce trebuie avute in vedere la elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2016 ale operatorilor economici cu capital sau patrimoniu detinut direct sau indirect de stat, carora li se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2013.

Aceste masuri au scopul sa contribuie la intarirea disciplinei financiare a acestor operatori economici.

Astfel, la elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2016, se va avea in vedere reducea platilor restante, astfel incat la finele anului 2016 acestea sa fie diminuate cu minimum 15% fata de cele programate la 31 decembrie 2015.

Organele administratiei publice centrale pot aproba reducerea sau eliminarea platilor restante la operatorii economici aflati in subordinea, in coordonarea sau in portofoliul acestora si in alte procente, astfel incat reducerea platilor restante cumulate pentru acesti operatori sa respecte procentul de 15%. Organele administratiei publice centrale pot depasi limita platilor restante cumulate in cazuri temeinic justificate, cu aprobarea de catre Guvern, prin memorandum.

In termen de 15 zile de la aprobarea acestui memorandum, organele administratiei publice centrale vor prezenta Ministerului Finantelor Publice situatia privind reducerea platilor restante detaliata pe operatori economici.

De asemenea, la elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli trebuie sa fie completata anexa de fundamentare ce insoteste bugetul de venituri si cheltuieli, cu masuri concrete pentru realizarea reducerii platilor restante.

Informatii suplimentare

De la 1 septembrie 2013 a intrat in vigoare Ordonanta Guvernului nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara.

In conformitate cu prevederile respectivei Ordonante, operatorii economici cu capital sau patrimoniu detinut direct sau indirect de stat vor prezenta bugetele de venituri si cheltuieli organelor administratiei publice centrale in subordinea, in coordonarea, sub autoritatea sau in portofoliul carora se afla, in termen de 20 de zile de la intrarea in vigoare a legii anuale a bugetului de stat, cu exceptia societatilor comerciale ale caror actiuni sunt tranzactionate pe o piata reglementata, care vor prezenta bugetul de venituri si cheltuieli in termen de 45 de zile de la intrarea in vigoare a legii anuale a bugetului de stat.

Organele administratiei publice centrale sau locale, care au in subordine, in coordonare, sub autoritate ori in portofoliu operatori economici, au obligatia ca, in termen de maximum 15 zile de la primirea proiectelor bugetelor de venituri si cheltuieli, sa elaboreze si sa transmita in vederea avizarii documentatia necesara aprobarii acestora sau sa le aprobe, dupa caz.

Sursa: Guvernul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016