Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raportul juridic fiscal si obligatiile reprezentantilor legali din 2016

29-Dec-2015
1687

Noul Cod de procedura fiscala reglementeaza continutul raportului juridic fiscal valabil de la 1 ianuarie 2016. Astfel, art. 16 din Legea 207/2016 privind Codul de procedura fiscala mentioneaza ca raportul juridic fiscal cuprinde raportul de drept material fiscal si raportul de drept procedural fiscal.

Raportul de drept material fiscal cuprinde totalitatea drepturilor si obligatiilor care apar in legatura cu creantele fiscale.

De asemenea, raportul de drept procedural fiscal cuprinde totalitatea drepturilor si obligatiilor care apar in legatura cu administrarea creantelor fiscale.

In ce priveste subiectele raportului juridic fiscal, retinem ca acestea sunt: statul, unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, contribuabilul/platitorul, precum si alte persoane care dobandesc drepturi si obligatii in cadrul acestui raport.

Statul este reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, prin A.N.A.F. si unitatile subordonate acesteia, cu exceptia cazului cand legea stabileste o alta autoritate in acest sens.

Unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, sunt reprezentate de autoritatile administratiei publice locale, precum si de compartimentele de specialitate ale acestora, in limita atributiilor delegate de catre autoritatile respective.

Potrivit art. 18 din legea amintita, in relatiile cu organul fiscal contribuabilul/platitorul poate fi reprezentat printr-un imputernicit. Continutul si limitele reprezentarii sunt cele cuprinse in imputernicire sau stabilite de lege, dupa caz. Desemnarea unui imputernicit nu il impiedica pe contribuabil/platitor sa isi indeplineasca personal obligatiile prevazute de legislatia fiscala, chiar daca nu a procedat la revocarea imputernicirii potrivit alin. (2):

“(2) Imputernicitul este obligat sa depuna la organul fiscal actul de imputernicire, in original sau in copie legalizata. Revocarea imputernicirii opereaza fata de organul fiscal de la data depunerii actului de revocare, in original sau in copie legalizata.”

In cazul reprezentarii contribuabilului/platitorului in relatia cu organul fiscal prin avocat, forma si continutul imputernicirii sunt cele prevazute de dispozitiile legale privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat.

Alin. 4 stabileste:

Contribuabilul/Platitorul fara domiciliu fiscal in Romania, care are obligatia de a depune declaratii la organul fiscal, trebuie sa desemneze un imputernicit, cu domiciliul fiscal in Romania, care sa indeplineasca, in numele si din patrimoniul contribuabilului/platitorului, obligatiile acestuia din urma fata de organul fiscal.

Dispozitiile alin. 4 nu se aplica:

a) contribuabilului/platitorului care are rezidenta intr-un stat membru al Uniunii Europene, respectiv al Spatiului Economic European;
b) contribuabilului/platitorului care are rezidenta intr-un stat care este parte a unui instrument juridic international semnat de Romania si care cuprinde prevederi privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si recuperarea creantelor fiscale.


Prevederile prezentului articol sunt aplicabile si reprezentantilor fiscali desemnati potrivit Codului fiscal, daca legea nu prevede altfel.


Numirea curatorului fiscal


Daca nu exista un imputernicit potrivit art. 18 alin. (1) - (4) organul fiscal, in conditiile legii,
solicita instantei judecatoresti competente numirea unui curator fiscal pentru:
a) contribuabilul/platitorul fara domiciliu fiscal in Romania, care nu si-a indeplinit obligatia de
desemnare a unui imputernicit potrivit art. 18 alin. (4);
b) contribuabilul/platitorul absent, al carui domiciliu fiscal este necunoscut ori care, din cauza
bolii, unei infirmitati, batranetii sau unui handicap de orice fel, si din cauza arestului preventiv sau
a incarcerarii in penitenciar, nu poate sa isi exercite si sa isi indeplineasca personal drepturile si
obligatiile ce ii revin potrivit legii.


Pentru activitatea sa, curatorul fiscal este remunerat potrivit hotararii judecatoresti, toate
cheltuielile legate de aceasta reprezentare fiind suportate de cel reprezentat.


Obligatiile reprezentantilor legali


Reprezentantii legali ai persoanelor fizice si juridice, precum si reprezentantii desemnati ai
asocierilor fara personalitate juridica sunt obligati sa indeplineasca obligatiile ce revin potrivit
legislatiei fiscale persoanelor sau entitatilor reprezentate. Acesti reprezentanti indeplinesc
obligatiile fiscale de plata ale persoanelor sau entitatilor reprezentate din acele mijloace pe care le
administreaza.

In cazul in care, din orice motiv, obligatiile fiscale ale asocierilor fara personalitate juridica nu
sunt achitate potrivit alin. (1), asociatii raspund solidar pentru indeplinirea acestora.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raportul juridic fiscal si obligatiile reprezentantilor legali din 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

  • Proiect de 45 de milioane de euro pentru dotarea scolilor cu echipamente wireless
    • Aproximativ 45 de milioane de euro, bani europeni, urmeaza sa fie investiti intr-un proiect de dotare cu echipamente wireless a 4.500 de scoli. De asemenea, proiectul prevede ca in cel putin 2.000 de institutii de invatamant sa fie creata infrastructura tehnica necesara utilizarii resurselor si serviciilor de tip OER si WEB 2.0 in educatie, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI). "Am spus de nenumarate ori ca investitia cea mai buna in...» citeste mai departe aici

  • Ludovic Orban: Guvernul a contractat credite de peste 18 miliarde de euro pentru pomeni electorale
    • Presedintele PNL, Ludovic Orban, acuza Guvernul PSD-ALDE ca a contractat credite de 18,5 miliarde de euro pentru a face pomeni electorale, credite a caror consecinte vor fi resimtite de romani mult timp de acum. Acesta a subliniat faptul ca din acesti bani au fost “tocati de pomana”, nefiind facut nici macar un nou tronson de autostrada. Ludovic Orban a participat la finalul saptamanii la cursurile Scolii Memoriale “Gh. I. Bratianu”, organizata anual in ultimii 11 ani, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016