Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reevaluare imobilizari pentru stabilirea taxelor locale. Cum procedam?

11-Feb-2014
3315
Stabilirea taxelor locale e conditionata de rezultatele obtinute in urma procedurilor de reevaluare aferente bunurilor in cauza.

Analiza noastra are la baza cazul unei firme care a achizitionat in cursul anului 2010 un container birou si unul sanitar. Aceste constructii mobile trebuie declarate la Directia de Taxe Locale. Impozitul calculat de DGITL este cuprins intre 0.25% si 1.5%.

Pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani se aplica un impozit cuprins intre 10% si 40%. Se va stabili daca, pentru a nu plati un impozit cuprins intre 10% si 40%, e necesara reevaluarea acestor containere mobile (in anul 2013).

Potrivit prevederilor art. 249 din Codul fiscal, orice persoana fizica sau juridica care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii
impozit pentru acea cladire, cu exceptiile expres prevazute de lege.

Din punctul de vedere al titlului IX si implicit al calculului taxelor aferente, cladirea este in principal, orice constructie situata deasupra solului, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, care are una sau mai multe incaperi, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite.

In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii, cota care este cuprinsa intre 0,25% si 1,5%, in functie de valoarea stabilita de consiliul local al orasului in care este amplasata.
Valoarea de inventar a cladirii, in scopul determinarii impozitului pe cladiri, reprezinta valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, si care poate fi:
a) costul de achizitie, pentru cladirile dobandite cu titlu oneros;
b) costul de productie, pentru cladirile construite de persoana juridica;
c) valoarea actuala, de piata, pentru cladirile obtinute cu titlu gratuit;
d) valoarea de aport pentru cladirile intrate in patrimoniu in cazul asocierii/fuziunii, determinata prin expertiza, potrivit legii;
e) valoarea rezultata in urma reevaluarii, pentru cladirile reevaluate in baza unei dispozitii legale;

In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local intre:

a) 10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
b) 30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

In cazul prezentat de d-voastra, 3 ani anteriori anului fiscal 2014 inseamna anii 2011-2013. Valoarea de inventar a cladirii existente in sold la finele anului 2010 a constituit baza de inregistrare contabila si fiscala pentru anul 2011 si urmatorii.

Impozitul se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat noua valoare in evidentele contabile.

Reevaluarea constructiilor se face de specialisti autorizati, independenti, pentru a exista certitudinea ca noua valoare este cea reala.

Potrivit dispozitiilor Omfp nr. 3055/2009 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile ulterioare, plusul rezultat este reflectat prin ct. 105 "Rezerve din reevaluare".
Valorile reevaluate ale imobilizarilor corporale devin valori amortizabile incepand cu luna ianuarie a exercitiului urmator. Rezerva din reevaluare se inregistreaza, pe masura folosirii imobilizarilor corporale, ca amortizare, prin articolul contabil:

105 = 1065
"Rezerve din reevaluare" "Rezerve
reprezentand surplusul
realizat din rezerve din reevaluare"

Surplusul din reevaluarea mijloacelor fixe se recupereaza pe baza cheltuielilor de amortizare, deductibile la calculul impozitului pe profit, iar rezerva din reevaluare se impoziteaza concomitent cu recunoasterea amortizarii.

In ceea ce priveste anul in care trebuie efectuata reevaluarea constructiilor pentru ca societatea sa nu plateasca o taxa marita acesta este anul 2013. In anii 2014 si 2015 taxa datorata este cuprinsa intre 10% si 20%, iar incepand cu anul 2016 si urmatorii , taxa este intre 30% si 40%. Anul de referinta, fata de care se calculeaza cei 3 ani sau 5 ani, este anul 2014.

Mentionam ca reevaluarea se efectueaza asupra tuturor imobilizarilor corporale dintr-o grupa, existente la sfarsitul exercitiului financiar. Noua valoare trebuie prezentata in situatiile financiare intocmite pentru anul 2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reevaluare imobilizari pentru stabilirea taxelor locale. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"