Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reevaluare imobilizari pentru stabilirea taxelor locale. Cum procedam?

11-Feb-2014
3688
Stabilirea taxelor locale e conditionata de rezultatele obtinute in urma procedurilor de reevaluare aferente bunurilor in cauza.

Analiza noastra are la baza cazul unei firme care a achizitionat in cursul anului 2010 un container birou si unul sanitar. Aceste constructii mobile trebuie declarate la Directia de Taxe Locale. Impozitul calculat de DGITL este cuprins intre 0.25% si 1.5%.

Pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani se aplica un impozit cuprins intre 10% si 40%. Se va stabili daca, pentru a nu plati un impozit cuprins intre 10% si 40%, e necesara reevaluarea acestor containere mobile (in anul 2013).

Potrivit prevederilor art. 249 din Codul fiscal, orice persoana fizica sau juridica care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, cu exceptiile expres prevazute de lege.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Din punctul de vedere al titlului IX si implicit al calculului taxelor aferente, cladirea este in principal, orice constructie situata deasupra solului, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, care are una sau mai multe incaperi, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite.

In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii, cota care este cuprinsa intre 0,25% si 1,5%, in functie de valoarea stabilita de consiliul local al orasului in care este amplasata.
Valoarea de inventar a cladirii, in scopul determinarii impozitului pe cladiri, reprezinta valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, si care poate fi:
a) costul de achizitie, pentru cladirile dobandite cu titlu oneros;
b) costul de productie, pentru cladirile construite de persoana juridica;
c) valoarea actuala, de piata, pentru cladirile obtinute cu titlu gratuit;
d) valoarea de aport pentru cladirile intrate in patrimoniu in cazul asocierii/fuziunii, determinata prin expertiza, potrivit legii;
e) valoarea rezultata in urma reevaluarii, pentru cladirile reevaluate in baza unei dispozitii legale;

In cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local intre:

a) 10% si 20% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta;
b) 30% si 40% pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

In cazul prezentat de d-voastra, 3 ani anteriori anului fiscal 2014 inseamna anii 2011-2013. Valoarea de inventar a cladirii existente in sold la finele anului 2010 a constituit baza de inregistrare contabila si fiscala pentru anul 2011 si urmatorii.

Impozitul se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat noua valoare in evidentele contabile.

Reevaluarea constructiilor se face de specialisti autorizati, independenti, pentru a exista certitudinea ca noua valoare este cea reala.

Potrivit dispozitiilor Omfp nr. 3055/2009 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile ulterioare, plusul rezultat este reflectat prin ct. 105 "Rezerve din reevaluare".
Valorile reevaluate ale imobilizarilor corporale devin valori amortizabile incepand cu luna ianuarie a exercitiului urmator. Rezerva din reevaluare se inregistreaza, pe masura folosirii imobilizarilor corporale, ca amortizare, prin articolul contabil:

105 = 1065
"Rezerve din reevaluare" "Rezerve
reprezentand surplusul
realizat din rezerve din reevaluare"

Surplusul din reevaluarea mijloacelor fixe se recupereaza pe baza cheltuielilor de amortizare, deductibile la calculul impozitului pe profit, iar rezerva din reevaluare se impoziteaza concomitent cu recunoasterea amortizarii.

In ceea ce priveste anul in care trebuie efectuata reevaluarea constructiilor pentru ca societatea sa nu plateasca o taxa marita acesta este anul 2013. In anii 2014 si 2015 taxa datorata este cuprinsa intre 10% si 20%, iar incepand cu anul 2016 si urmatorii , taxa este intre 30% si 40%. Anul de referinta, fata de care se calculeaza cei 3 ani sau 5 ani, este anul 2014.

Mentionam ca reevaluarea se efectueaza asupra tuturor imobilizarilor corporale dintr-o grupa, existente la sfarsitul exercitiului financiar. Noua valoare trebuie prezentata in situatiile financiare intocmite pentru anul 2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reevaluare imobilizari pentru stabilirea taxelor locale. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016