Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modernizare cladire ce depaseste 20 la suta din valoare. Ajustarea TVA e obligatorie?

03-Apr-2013
2910

Vom analiza mai jos cazul unei societati care efectueaza lucrari de modernizare la o cladire pe care o detine. Lucrarile de modernizare depasesc 20% din valoarea de inventar. Cladirea a fost inchiriata, iar chiria s-a incasat cu TVA.


De la data de 1.01.2103, chiria s-a facturat fara TVA. Vom stabili astfel daca ajustarea TVA-ului devine obligatorie la facturarea chiriei fara TVA.

Solutia consultantului:

Modernizarea unei cladiri ce depaseste 20% din valoarea acesteia este considerata bun de capital, iar taxa aferenta modernizarii este supusa mecanisului de ajustare pentru o perioada de 20 de ani conform art. 149 alin. 1 lit. a si alin. 2 lit. b din Codul fiscal.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii


Perioada de ajustare luata in calcul incepe de la data de 1 ianuarie a anului in care bunurile sunt folosite pentru prima data dupa modernizare (data modernizarii considerandu-se data semnarii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor de modernizare a constructiei in cauza ori data documentului pe baza caruia este majorata valoarea cladirii cu valoarea modernizarii respective, dupa caz - pct. 54 alin. 2 din Normele metodologice), iar ajustarea se se efectueaza pentru suma taxei deductibile aferente modernizarii conform art.149 alin. 3 lit. d din Codul fiscal.

Prin urmare, daca societatea renunta la optiunea de taxare a operatiunilor de inchiriere bunuri imobile si aplica scutirea prevazuta la art. 141 alin. 2 lit e din Codul fiscal:

- va notifica renuntarea la optiunea de taxare conform art. 141 alin. 3 din Codul fiscal si pct. 38 alin. 7 din Normele metodologice, inscriind in notificare data de la care renunta la optiune si aplica scutirea;

- ajusteaza TVA dedusa atat la achizitia cladirii (daca respectiva cladire a jost achizitionata dupa data aderarii), cat si pentru modernizarea ce depaseste 20% din valoarea cladirii, considerata si ea bun de capital. Mecanismul de ajustare este asemanator celui prezentat in exemplul 2 la pct. 54 alin. 8 din Normele metodologice (ajustarea se efectueaza separat pentru TVA aferenta achizitiei cladirii si separat pentru TVA aferenta modernizarilor intrucat anii in care incep cele doua perioade de ajustare sunt diferite).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modernizare cladire ce depaseste 20 la suta din valoare. Ajustarea TVA e obligatorie?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.