Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Restructurarea ANAF e oficiala. Ordinul a fost aprobat

25-Iul-2013
5210
Va aducem la cunostinta ca in cadrul sedintei de Guvern din 24 iulie a.c. a fost adoptata HG privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul art.108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art.13 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

In cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate doua componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, si realocarea corespunzatoare a resurselor umane, pe de alta parte.

In ce priveste redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmarit, in principal:

- Fuziunea prin absorbtie si preluarea Autoritatii Nationale a Vamilor

- Preluarea activitatii Garzii Financiare si desfiintarea acesteia


- Infiintarea unei structuri de antifrauda fiscala in cadrul ANAF, cu atributii sporite

- Infiintarea directiilor regionale ale finantelor publice

Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizeaza in 8 directii regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica, infiintate prin transformare a 8 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului bucuresti in care va fi stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii judetene ale finantelor publice din aria de competenta.

Orasele in care isi vor avea sediul directiile generale regionale ale finantelor publice sunt: Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Bucuresti.

Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului Romaniei. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic.

De asemenea, sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor dupa cum urmeaza: Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti.

In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului intre diversele structuri de administrare fiscala si vamala, in favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informatiei, juridic, birourile vamale de frontiera externa in UE), precum si introducerea componentei antifrauda. Aceasta din urma va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente si foarte atent selectate pe criterii de profesionalism si integritate, in asa fel incat sa inregistreze rezultate bune in prevenirea si combaterea evaziunii si a fraudei fiscale si vamale, cu consecinte asupra sumplimentarii veniturilor colectate la bugetul de stat.

Din punct de vedere organizatoric este important de mentionat faptul ca structura de administrare fiscala existenta la nivel judetean nu se modifica substantial, intrucat administratia finantelor publice aflata in municipiul resedinta de judet va prelua o mare parte din atributiile vechii directii generale a finantelor publice judetene. Mai mult, deplasarea competentelor catre nivelul regional nu este insotita de delocalizarea in totalitate a personalului.

Totodata, Guvernul a aprobat ca intreg procesul de reorganizare a ANAF sa se desfasoare in limita numarului de posturi ocupate in prezent.

Reamintim ca atributiile directiilor generale regionale vor fi de coordonare a administratiilor fiscale judetene, preluand doar functiile suport necesare desfasurarii activitatii administratiilor fiscale judetene, acestea din urma desfasurandu-si activitatea in aceleasi locatii, relatia cu contribuabilii ramanand neschimbata.

Restructurarea ANAF reprezinta o preconditie pentru implementarea "Proiectului de modernizare a administratiei fiscale", proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013.

Sursa: ANAF


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016