Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Depunerea declaratiilor fiscale in mod electronic

30-Oct-2017
5949

ANAF a organizat o noua sesiune de consultanta online cu tema declaratiilor fiscale depus in mod electronic. 

"Vreti sa stiti cum puteti depune declaratiile fiscale fara a va mai deplasa la sediile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala?" a fost intrebarea care a anuntat tema acestei sesiuni.

Nu uitati ca Agentia fiscala a pus la dispozitia contribuabililor:

1. SERVICIUL DE DEPUNERE ON-LINE a declaratiilor fiscale si
2. SERVICIUL SPAtIU PRIVAT VIRTUAL.

In cadrul sesiunii de miercuri, specialistii nostri va vor informa cu privire la modul de accesare si utilizare a acestor servicii electronice.

Ce sunt aceste servicii, cum le puteti accesa si ce avantaje aveti daca le utilizati?

Serviciul de depunere on-line a declaratiilor fiscale este disponibil pe site-ul ANAF. Trebuie sa stiti insa, ca pentru a transmite declaratiile fiscale on-line aveti nevoie de un certificat digital calificat.



Utilizarea acestui serviciu va ofera urmatoarele avantaje: 

- reducerea timpului, intrucat nu trebuie sa va mai deplasati la administratia fiscala;
- economisirea resurselor materiale si financiare (hartie, cheltuieli cu personalul, transport, etc); 
- utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaratii; 
- depunerea declaratiilor on-line se poate efectua la orice ora. 

Serviciul Spatiu Privat Virtual este un serviciu prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor in legatura cu situatia dvs. fiscala. El consta in punerea la dispozitie a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Acesta este disponibil pe site-ul ANAF iar autentificarea se poate face pe baza de credentiale (nume utilizator si parola) sau pe baza certificatului digital calificat.

De ce sa utilizati Spatiul Privat Virtual? 

Pentru ca: este usor de accesat; nu implica nici un cost; poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la Internet; este disponibil 24h/24h; nu trebuie sa va deplasati la sediul administratiei fiscale sau la oficiul postal pentru a primi un act administrativ fiscal; va permite vizualizarea obligatiilor de plata; va permite sa depuneti electronic declaratii fiscalesi va permite sa primiti electronic documente si acte administrativ fiscale. 

***

Intrebare contribuabil: Buna ziua, de ce nu se poate depune fara semnatura digitala avand in vedere mai multi factori de autentificare in platforma care pot confirma identitatea?

Raspuns ANAF:

Stimate domn, in vederea depunerii electronice in tara noastra se utilizeaza ca mijloace de autentificare si depunere certificatul digital calificat (pentru persoane juridice si persoane fizice) si pe baza de credentiale ("nume utilizator" si "parola"). Identificarea electronica este stabilita prin Regulamentul UE nr. 910/2014 din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si abroga Directiva 1999/93/CE cu efect de la 30 iunie 2016.

***
Intrebare contribuabil: Cand se vor putea efectua plati online pentru a avea serviciul complet?

Raspuns ANAF:

Plata on-line se poate efectua prin intermediul site-ului www.ghiseul.ro.

***
Intrebare contribuabil: Pentru depunerea declaratiei 150 trebuie anexata procura notariala pentru contribuabilii mici sau putem folosi imputernicirea sub semnatura privata?

Raspuns ANAF:
Daca doriti sa utilizati certificatul calificat detinut de dvs pentru a depune declaratii pentru mai multi contribuabili este necesar sa anexati procura notariala.

***

Intrebare contribuabil: Va rugam sa ne precizati baza legala (lege,ordin,etc) cu privire la depunerea declaratiei 150 insotita de procura notariala pentru CONTRIBUABILII MICI!

Raspuns ANAF:

Procedura de depunere a declaratiilor prin mijloace de depunere la distanta pentru toti contribuabilii este prevazuta la art.1 alin (2) coroborat cu art.2 alin. (4) in OPANAF 2520/2010 astfel cum a fost modificat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2568/2010

***
Intrebare contribuabil: Daca am cont de SPV ca persoana fizica, de ce nu pot accesa prin intermediul acestuia si informatiile firmei pa care o detin si in care sunt administrator?

De ce accesul SPV pt PF se poate face doar cu user, parola si cod de siguranta, iar in cazul PJ se poate doar cu Certificat calificat?


Raspuns ANAF: 

Stimate domn, in vederea depunerii electronice in tara noastra se utilizeaza ca mijloace de autentificare si depunere certificatul digital calificat atat pentru persoane juridice cat si pentru si persoane fizice. Pentru persoane fizice autentificarea se face si pe baza de credentiale pentru ("nume utilizator" si "parola"). Identificarea electronica este stabilita prin Regulamentul UE nr. 910/2014 din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si abroga Directiva 1999/93/CE cu efect de la 30 iunie 2016.


***

Intrebare contribuabil: Cand se pot depune si declaratiile 010 online?


Raspuns ANAF: Incepand cu 1 ianuarie 2018 declaratia 010 nu se va mai depune, aceasta va fi inlocuita de formularul 700 "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal", care in conformitate cu OPANAF 2372/2017 se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta

***

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016