Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Spete ANAF: Contestarea actelor administrativ-fiscale. Raspunsuri oficiale

28-Oct-2016
4963

Potrivit normelor in vigoare, contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal. Retineti ca are dreptul de a face contestatie numai cel care considera ca a fost lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal.

Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde:

a) datele de identificare a contestatorului;
b) obiectul contestatiei;
c) motivele de fapt si de drept;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
e) semnatura contestatorului sau a imputernicitului acestuia. Dovada calitatii de imputernicit al contestatorului, persoana fizica sau juridica, se face potrivit legii.

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, cateva spete prezentate de ANAF pentru a veni in sprijinul contribuabililor in ce priveste depunerea si solutionarea unei contestatii.

Intrebare contribuabil:

Raspunsul la o contestatie a fost anularea deciziilor de impunere. Echipei nou-formate i-a fost dat un termen de 30 zile pentru a face un nou rif. Au trecut 60 de zile si nu s-a primit alt rif. De asemenea, nu s-au primit nici alte decizii. In ce masura este acesta un abuz din partea inspectorilor prin faptul ca nu au solutionat in termen inspectia?

Raspuns ANAF:

Potrivit prevederilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, solutia de desfiintare a actului administrativ contestat este pusa in executare in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei. Avand in vedere situatia prezentata de dvs., consideram necesar sa va adresati unitatii fiscale care a dispus efectuarea inspectiei. In situatia in care functionarii publici incalca prevederile Codului de conduita a functionarilor publici se poate atrage raspunderea disciplinara asupra acestora.

 

Intrebare contribuabil:

Care este termenul de solutionare a unei contestatii? Se aplica sanctiuni responsabililor care nu solutioneaza contestatia in termen?

Raspuns ANAF:

Contestatiile formulate potrivit Titlului VIII din Codul de procedura fiscala se solutioneaza in termen de 45 de zile de la depunerea contestatiei. in situatia nesolutionarii contestatiei in termen de 6 luni de la data depunerii contestatiei contestatorul se poate adresa instantei de contencios administrativ competenta pentru anularea actului. in situatia in care functionarii publici incalca prevederile Codului de conduita a functionarilor publici se poate atrage raspunderea disciplinara asupra acestora.

 

Intrebare contribuabil:

In urma unei inspectii fiscale care a avut loc in anul 2014 s-au constituit obligatii in plus pentru un PFA. In octombrie 2014 s-a depus contestatie care nu a fost solutionata nici pana in prezent. Nu exista nicio obligatie de raspuns din partea ANAF? Ce se poate face pentru a obtine un raspuns in urma acelei contestatii?

Raspuns ANAF:

Termenul de solutionare a contestatiei este de 45 zile de la inregistrarea acesteia. Fata de cele prezentate de dvs., este necesar sa va adresati organului fiscal emitent al actului administrativ pe care l-ati atacat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici