Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Cheltuieli de reclama si publicitate

13-Iul-2011
6806
O societate a organizat, cu ocazia zilei de 1 iunie, o activitate in cadrul firmei pentru copiii angajatilor, activitate pe parcursul careia au fost oferite diferite dulciuri si premii care constau in obiecte promotionale cu sigla firmei, din productie proprie. Cum va trata societatea aceste cheltuieli din punct de vedere fiscal si care sunt implicatiile fiscale aferente?

Aceste cheltuieli, dupa cum este prevazut si de art 21 alin (2) lit d din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil:

"cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor".

Prin urmare, tinand cont de prevederile mentionate mai sus, se considera ca aceste bunuri acordate in scopul stimularii vanzarilor se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si sunt deductibile integral la calculul profitului impozabil.

Conform art 128 alin (8) lit e din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

"Nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1):

e) acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme".

In consecinta, operatiunea de acordare in mod gratuit a acestor bunuri in scop de reclama nu este asimilata unei livrari de bunuri in sensul TVA, deci nu se colecteaza TVA.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Studiu de caz: Cheltuieli de reclama si publicitate":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ce sunt cheltuielile sociale si ce trebuie sa stie companiile despre aceste tipuri de cheltuieli

    • Cheltuielile sociale ale unei companii constau in costurile sau investitiile care sunt directionate catre angajati sau catre comunitatea in cadrul careia compania isi desfasoara activitatea. Aceste costuri sau investitii sunt considerate beneficii intr-un cadru de responsabilitate sociala si au ca scop sprijinirea bunastarii angajatilor si contributia la o dezvoltare a conditiilor sociale. Cheltuielile sociale pot contribui la crearea unei imagini pozitive a companiei, la atragerea si mentinerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016