Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Cheltuieli de reclama si publicitate

13-Iul-2011
7513
O societate a organizat, cu ocazia zilei de 1 iunie, o activitate in cadrul firmei pentru copiii angajatilor, activitate pe parcursul careia au fost oferite diferite dulciuri si premii care constau in obiecte promotionale cu sigla firmei, din productie proprie. Cum va trata societatea aceste cheltuieli din punct de vedere fiscal si care sunt implicatiile fiscale aferente?

Aceste cheltuieli, dupa cum este prevazut si de art 21 alin (2) lit d din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil:

"cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor".

Prin urmare, tinand cont de prevederile mentionate mai sus, se considera ca aceste bunuri acordate in scopul stimularii vanzarilor se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si sunt deductibile integral la calculul profitului impozabil.

Conform art 128 alin (8) lit e din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:


"Nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1):

e) acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme".

In consecinta, operatiunea de acordare in mod gratuit a acestor bunuri in scop de reclama nu este asimilata unei livrari de bunuri in sensul TVA, deci nu se colecteaza TVA.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016