Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Util: Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate declarata la Registrul Comertului

05-Sep-2012
5063
Daca un contribuabil a fost inregistrat in scopuri de TVA si solicita inscrierea inactivitatii temporare la Registrul Comertului, se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA. La reluarea activitatii, acesta pastreaza calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA si se urmeaza procedura:

- Registrul Comertului transmite autoritatii fiscale informatiile privind reactivarea contribuabilului.
- Autoritatile fiscale intocmesc referatul propunerii de inregistrare in scopuri de TVA si proiectul deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
- Conducatorul autoritatii fiscale are competenta legala de aprobare a deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
- Decizia de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA se comunica contribuabilului in temeiul art. 44 din Codul de procedura fiscala (atentie la afisarea pe site-ul ANAF).

- Pentru aceste persoane, ce suspenda inactivitatea la registrul comertului si au fost inregistrate din oficiu in scopuri de TVA, data inregistrarii este data mentiunii de reluare a activitatii.

Nota:

Actuala procedura este aplicabila TVA, insa nu trebuie sa se omita celelalte obligatii de depunere a declaratiei de mentiuni (010) prevazuta de Codul de procedura fiscala.

Alte proceduri punctuale adoptate de ordinul ANAF:

a) anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA cand un contribuabil este declarat inactiv din punct de vedere fiscal (nedepunere de declaratii, lipsa de la sediu etc.);
b) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru inregistrarea inactivitatii temporare la Registrul Comertului;
c) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, cand participantii la societate (asociati/administratori)
au inscrise in cazierul fiscal infractiuni economice;
d) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, cand un contribuabil nu a depus timp de un semestru deconturi de TVA si a avut ca perioada fiscala luna sau trimestrul;
e) anularea inregistrarii in scopuri de TVA, cand in decursul unui semestru nu au avut loc activitati economice (achizitii/livrari/prestatii);
f) anularea codului special de TVA, cand o persoana neinregistrata efectueaza achizitii intracomunitare sau prestari de servicii catre beneficiari din comunitate si se inregistreaza in scopuri "normale" de TVA;
g) procedura corectarii erorilor materiale, la inregistrarea sau anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici