Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: Comunicarea actului administrativ fiscal prin publicitate

03-Oct-2016
2849

In ce conditii poate fi comunicat de catre organul fiscal un act administrativ fiscal prin publicitate ?

Punctul 1. Conform Codului de procedura fiscala, in cazul in care comunicarea actului administrativ fiscal emis pe suport hartie nu a fost posibila la domiciliul fiscal, direct, prin primirea sub semnatura a actului administrativ fiscal, sau prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, comunicarea se realizeaza prin publicitate.

Comunicarea prin publicitate, in cazul actelor administrative fiscale emise de organul fiscal central, se efectueaza prin afisarea unui anunt, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a A.N.A.F. in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului/platitorului.

Anuntul se mentine afisat cel putin 60 de zile de la data publicarii acestuia si contine urmatoarele elemente:
a) numele si prenumele sau denumirea contribuabilului/platitorului;
b) domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului;
c) denumirea, numarul si data emiterii actului administrativ fiscal.
in cazul in care actul administrativ fiscal se comunica prin publicitate, acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data afisarii anuntului.

Baza legala: Legea nr 207 / 2015 articolul 47 alin.1,2,3,4,5,6

Punctul 2. Calcului termenului in cazul comunicarii prin publicitate. Cum se calculeaza termenul de comunicare a unui act administrativ fiscal prin publicitate de catre organul fiscal central?

Conform Codului de procedura fiscala, actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului/platitorului caruia ii este destinat.

In cazul in care actul administrativ fiscal se comunica prin publicitate, acesta se considera comunicat in termen de 15 zile de la data afisarii anuntului in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului/platitorului, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a A.N.A.F.

In ceea ce priveste termenele de orice fel privind exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor prevazute de Codul fiscal, de Codul de procedura fiscala, precum si de alte dispozitii legale aplicabile in materie, acestea se calculeaza potrivit dispozitiilor Codului de procedura civila, daca legislatia fiscala nu dispune altfel.

Astfel, Codul de procedura civila prevede ca in situatia in care termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua de la care incepe sa curga termenul, nici ziua cand acesta se implineste. Totodata, atunci cand ultima zi a unui termen cade intr-o zi nelucratoare, termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare care urmeaza.

Baza legala: Legea nr 134 / 2010 articolul 181 alin.1 pct. 2 si alin.2
Legea nr 207 / 2015 articolul 47 alin.1, 5 lit.a), alin. 7 si art.75


Speta publicata de ANAF

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016