Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amortizarea cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodat

12-Dec-2012
9849
Supunem astazi atentiei dumneavoastra cazul unei societati comerciale cu sediul folosit in baza unui contract de comodat incheiat cu administratorul societatii pe perioada nedeterminata. Vom stabili astfel pe ce perioada se vor amortiza cheltuielile facute de societate cu amenajarea spatiului pentru a-l putea folosi ca sediu.

Solutia consultantului:

In conformitate cu prevederile de la art. 24 alin. (1) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii.

Sunt considerate mijloace fixe amortizabile, conform alin. (3) lit. a) al aceluiasi articol, investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea.

Amortizarea fiscala pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz potrivit art. 24 alin. (11) lit. c din Codul fiscal


Normele metodologice de aplicare a Codul fiscal ui precizeaza la pct. 70^2 ca amortizarea fiscala a cheltuielilor cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, se calculeaza pe baza perioadei initiale a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, sau pe durata normala de utilizare ramasa, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei.

La incetarea contractului de concesionare, inchiriere sau locatie de gestiune, valoarea investitiilor, nediminuata cu amortizarea calculata se cedeaza proprietarului, pentru a majora corespunzator valoarea de intrare a mijloacelor fixe.

Avand in vedere cele prezentate mai sus, din punct de vedere fiscal, investitiile efectuate se pot amortiza fie pe perioada initiala a contractului de comodat, chiar daca acesta se va prelungi, fie pe durata normala de utilizare.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 390. Se poate anula scutirea in cazul livrarilor intracomunitare daca NU depui sau depui incorect D390?

    • Declaratia 390 este un formular fiscal important utilizat de firmele care desfasoara tranzactii comerciale cu parteneri din alte state membre ale Uniunii Europene. In continuarea articolului vom vedea o prezentare generala a obligatiei de depunere, a conditiilor pentru aplicarea scutirii de TVA la livrarile intracomunitare si a riscurilor fiscale asociate nerespectarii acestor reguli. Un contribuabil intreaba daca nedepunerea declaratiei 390 sau depunerea incorecta are drept consecinta si...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Calcul ajustare TVA si reglementari cheie

    • Ajustarea de TVA este o obligatie fiscala ce presupune corectarea deducerii initiale a taxei in functie de modul real de utilizare a bunurilor sau serviciilor achizitionate. Ajustarea trebuie realizata corect, in conformitate cu legislatia fiscala. In acest articol vom prezenta modelul de calcul al ajustarii TVA, alaturi de reglementarile cheie pe care orice firma trebuie sa le cunoasca pentru a evita erorile si eventualele sanctiuni.» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stii despre contabilitatea in constructii in 2025

    • In contextul eliminarii facilitatilor fiscale din domeniul constructiilor, contabilitatea devine o provocare majora. Pentru a evita amenzi usturatoare si erori costisitoare, profesionistii din domeniu au acum la dispozitie un instrument esential: lucrarea digitala Proceduri contabile pentru domeniul constructiilor.» citeste mai departe aici

  • Ce impozit platesti la lichidarea unei firme

    • Lichidarea unei firme nu inseamna doar inchiderea formala a activitatii, ci si indeplinirea unor obligatii fiscale esentiale. Multi antreprenori se intreaba ce impozite trebuie platite in acest proces si cum sunt tratate, din punct de vedere fiscal, sumele sau bunurile distribuite catre asociati. In acest articol vom analiza pas cu pas reglementarile legale aplicabile, pentru a intelege clar ce taxe si impozite pot aparea la lichidarea unei societati si cum te poti pregati pentru a evita...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit inregistrat ERONAT. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformare

    • Notificarea de conformare emisa de ANAF reprezinta un instrument prin care contribuabilii sunt informati cu privire la eventuale neconcordante intre declaratiile fiscale depuse si datele disponibile la autoritatea fiscala. Raspunsul la aceasta notificare este esential pentru clarificarea situatiilor semnalate si evitarea unor masuri administrative ulterioare. In continuarea articolului vom vedea un exemplu de situatie practica si modul de formulare a unui raspuns corespunzator. Avem acest caz....» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Cum sa lichidezi o firma infiintata in anul 2025

    • Inchiderea unei firme este un proces complex care implica mai multe etape legale, contabile si fiscale. Indiferent de motivele pentru care se doreste lichidarea (lipsa activitatii, decizie strategica sau alte considerente), este important ca fiecare pas sa fie urmat corect. In acest articol vom vedea pasii esentiali pentru dizolvarea si lichidarea unei societati, cu accent pe obligatiile legale si fiscale pe care trebuie sa le indeplineasca o firma infiintata recent. Avem acest caz concret. O...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016