Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie la noile norme de suspendare a inspectiei fiscale

14-Mai-2013
1053
Va informam ca ANAF a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 254 din 8 mai 2013.

Redam mai jos continutul acestuia:


Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 254 din 08 mai 2013 in baza prevederilor art. 104 alin. (3), (4) si (5) si art. 228 alin. (21 ) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare,

in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii


Art. 1. Inspectia fiscala poate fi suspendata si reluata in conditiile si pentru motivele prevazute prin prezentul ordin.

Art. 2. Inspectia fiscala poate fi suspendata cand este indeplinita una din urmatoarele conditii, ori de cate ori sunt motive justificate si numai daca aparitia acesteia nu permite finalizarea inspectiei fiscale, astfel:

a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate, in vederea verificarii suspiciunilor identificate in legatura cu documentele si operatiunile impozabile ale contribuabilului supus inspectiei fiscale;

b) pentru ducerea la indeplinire a unor masuri cuprinse in "Dispozitia privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala" care sunt in legatura cu obiectul inspectiei fiscale in derulare;

c) pentru emiterea unei decizii a Comisiei fiscale centrale;

d) pentru efectuarea unei expertize, conform Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea determinarii starii de fapt fiscale;

e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane sau stabilirii realitatii unor tranzactii;

f) la solicitarea scrisa a contribuabilului, ca urmare a aparitiei unei cauze justificate, confirmata de echipa de inspectie fiscala. Pe parcursul unei inspectii fiscale contribuabilul poate solicita suspendarea acesteia numai o singura data;

g) pentru solicitarea unor informatii suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;

h) pentru solicitarea elaborarii si prezentarii dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;

i) la solicitarea structurii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de inspectie fiscala, pentru valorificarea unor informatii din documente:

1. rezultate din alte actiuni de inspectie fiscala;
2. primite de la alte institutii ale statului;
3. obtinute de la terti;

j) pentru solutionarea contestatiei formulate impotriva unui act administrativ fiscal emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;

k) pentru solicitarea de informatii sau documente de la alte institutii sau terti, in legatura cu obiectul inspectiei fiscale, ori pentru finalizarea altor actiuni de control la acelasi contribuabil care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;

l) in cazul in care, la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale, reprezentantul legal al contribuabilului nu este prezent la locul de desfasurare a inspectiei fiscale si nici nu a desemnat un imputernicit sa il reprezinte in relatia cu organele fiscale;

m) cand finalizarea inspectiei fiscale depinde, in tot sau in parte, de pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, ca urmare a atacarii unei decizii emise in solutionarea contestatiilor, prin care s-a dispus desfiintarea unui act administrativ fiscal;

n) pentru emiterea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile in legatura cu un act administrativ fiscal, emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;

o) pentru efectuarea verificarilor la ceilalti membri ai grupului fiscal unic, considerat in sensul prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 3. (1) Propunerea de suspendare va fi facuta in scris de catre organele de inspectie fiscala prin intocmirea unui referat, supus avizarii sefului de serviciu coordonator.

(2) Referatul va contine unul din motivele prevazute la art. 2 care stau la baza propunerii de suspendare, precum si actiunile care urmeaza a se efectua.

(3) in cazul avizarii favorabile, referatul va fi supus aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.

Art. 4. Data de la care se suspenda actiunea de inspectie fiscala va fi comunicata, in scris, contribuabilului.

Art. 5. Reluarea inspectiei fiscale se va face in functie de motivul care a determinat suspendarea, in urmatoarele conditii:

a) pentru art. 2 lit. a), dupa:

1 - data primirii procesului-verbal cuprinzand rezultatele controlului incrucisat;
2 - data primirii adresei de instiintare de la structura care urma sa efectueze controlul incrucisat, prin care sunt prezentate demersurile intreprinse, precum si motivele neefectuarii controlul incrucisat;
3 - implinirea unui termen de 120 de zile de la data solicitarii controlului incrucisat;
b) pentru art. 2 lit. b), dupa:
1 - data primirii comunicarii privind ducerea la indeplinire a masurilor dispuse in legatura cu obiectul inspectiei fiscale;
2 - expirarea termenului stabilit de organele de inspectie fiscala, in cazul in care masurile dispuse nu au fost duse la indeplinire;
c) pentru art. 2 lit. c), dupa:

1 - data aprobarii deciziei Comisiei fiscale centrale;
2 - data de primire a comunicarii Secretariatului Comisiei fiscale centrale, ca solicitarea nu intruneste conditiile pentru includerea pe ordinea de zi;

d) pentru art. 2 lit. d), dupa data primirii raportului de expertiza;

e) pentru art. 2 lit. e), dupa data primirii raspunsului cu privire la identificarea unor persoane implicate in tranzactiile verificate sau stabilirea realitatii unor tranzactii;

f) pentru art. 2 lit. f), dupa data aprobata de organul de inspectie fiscala ca termen-limita de suspendare a inspectiei fiscale;

g) pentru art. 2 lit. g), dupa:

1 - data primirii datelor suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;

2 - Implinirea unui termen de 6 luni de la data solicitarii de date de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;

h) pentru art. 2 lit. h), dupa data stabilita pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;
i) pentru art. 2 lit. i), dupa data primirii, de catre structura teritoriala, a documentelor pentru care s-a aprobat suspendarea;
j) pentru art. 2 lit. j), dupa data comunicarii deciziei privind solutionarea contestatiei;
k) pentru art. 2 lit. k), dupa:
1 - data primirii informatiilor sau documentelor de la alte institutii ori terti;
2 - data finalizarii, la acelasi contribuabil, a altei actiuni de control pentru care s-a suspendat inspectia fiscala;
3 - implinirea unui termen de 90 de zile de la data solicitarii de informatii sau documente, daca acestea nu au fost primite;
l) pentru art. 2 lit. l), dupa:
1 - data prezentarii la sediul organului fiscal a reprezentantului legal al contribuabilului sau a imputernicitului desemnat sa il reprezinte;
2 - implinirea unui termen de 30 de zile de la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale;
m) pentru art. 2 lit. m), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
n) pentru art. 2 lit. n), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
o) pentru art. 2 lit. o), dupa data primirii proceselor-verbale intocmite la ceilalti membri ai grupului fiscal unic.

Art. 6. (1) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa termenele-limita prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, dar inainte de data emiterii actului administrativ fiscal, reprezinta alte mijloace de proba pe care organele de inspectie fiscala le vor utiliza in fundamentarea constatarilor.

(2) in cazul inspectiei fiscale reluate in conditiile prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, organul de inspectie fiscala este indreptatit sa aprecieze relevanta starilor de fapt fiscale, fundamentate pe constatarile care au stat la baza solicitarilor respective, daca informatiile, documentele sau inscrisurile nu sunt primite pana la data finalizarii acesteia.

(3) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa data emiterii actului administrativ fiscal, in conditiile in care acestea contin date suplimentare necunoscute organelor de inspectie fiscala, la data efectuarii verificarilor si care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale, pot sta la baza emiterii deciziei conducatorului inspectiei fiscale de reverificare a perioadei in cauza, in conditiile legii.

Art. 7. In cazul in care, dupa suspendarea unei actiuni de inspectie fiscala, au fost identificate circuite de fraudare a bugetului general consolidat sau au fost constatate fapte care pot intruni elementele constitutive ale unei infractiuni de evaziune fiscala, prin exceptie de la prevederile art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, inspectia fiscala se va relua numai dupa primirea informatiilor, documentelor sau a altor inscrisuri solicitate, iar organul fiscal solicitant va fi informat, de indata, pentru a nu finaliza inspectia fiscala.

Art. 8. (1) In oricare din situatiile prevazute de art. 5, reluarea inspectiei fiscale se va face pe baza referatului intocmit de echipa de inspectie fiscala, care va contine propuneri privind indeplinirea conditiei de reluare a inspectiei fiscale si tratamentul fiscal aplicabil situatiei care a stat la baza suspendarii. Referatul va fi supus avizarii sefului de serviciu coordonator si aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.

(2) Data reluarii inspectiei fiscale va fi comunicata in scris contribuabilului.

Art. 9. (1) Actiunile de inspectie fiscala suspendate in baza prevederilor art. 2 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale se vor relua in conditiile prevazute la art. 5 si 7.

(2) Pentru actiunile de inspectie fiscala de la alin. (1), termenele prevazute de art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3 incep sa curga de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

Art. 10. Directia generala coordonare inspectie fiscala si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 19 ianuarie 2010.

Art. 12. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Serban Pop
Bucuresti, 22 aprilie 2013.
Nr. 467.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie la noile norme de suspendare a inspectiei fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.