Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie la noile norme de suspendare a inspectiei fiscale

14-Mai-2013
1113
Va informam ca ANAF a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 254 din 8 mai 2013.

Redam mai jos continutul acestuia:


Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 254 din 08 mai 2013 in baza prevederilor art. 104 alin. (3), (4) si (5) si art. 228 alin. (21 ) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare,

in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii


Art. 1. Inspectia fiscala poate fi suspendata si reluata in conditiile si pentru motivele prevazute prin prezentul ordin.

Art. 2. Inspectia fiscala poate fi suspendata cand este indeplinita una din urmatoarele conditii, ori de cate ori sunt motive justificate si numai daca aparitia acesteia nu permite finalizarea inspectiei fiscale, astfel:

a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate, in vederea verificarii suspiciunilor identificate in legatura cu documentele si operatiunile impozabile ale contribuabilului supus inspectiei fiscale;

b) pentru ducerea la indeplinire a unor masuri cuprinse in "Dispozitia privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala" care sunt in legatura cu obiectul inspectiei fiscale in derulare;

c) pentru emiterea unei decizii a Comisiei fiscale centrale;

d) pentru efectuarea unei expertize, conform Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea determinarii starii de fapt fiscale;

e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane sau stabilirii realitatii unor tranzactii;

f) la solicitarea scrisa a contribuabilului, ca urmare a aparitiei unei cauze justificate, confirmata de echipa de inspectie fiscala. Pe parcursul unei inspectii fiscale contribuabilul poate solicita suspendarea acesteia numai o singura data;

g) pentru solicitarea unor informatii suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;

h) pentru solicitarea elaborarii si prezentarii dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;

i) la solicitarea structurii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de inspectie fiscala, pentru valorificarea unor informatii din documente:

1. rezultate din alte actiuni de inspectie fiscala;
2. primite de la alte institutii ale statului;
3. obtinute de la terti;

j) pentru solutionarea contestatiei formulate impotriva unui act administrativ fiscal emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;

k) pentru solicitarea de informatii sau documente de la alte institutii sau terti, in legatura cu obiectul inspectiei fiscale, ori pentru finalizarea altor actiuni de control la acelasi contribuabil care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;

l) in cazul in care, la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale, reprezentantul legal al contribuabilului nu este prezent la locul de desfasurare a inspectiei fiscale si nici nu a desemnat un imputernicit sa il reprezinte in relatia cu organele fiscale;

m) cand finalizarea inspectiei fiscale depinde, in tot sau in parte, de pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, ca urmare a atacarii unei decizii emise in solutionarea contestatiilor, prin care s-a dispus desfiintarea unui act administrativ fiscal;

n) pentru emiterea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile in legatura cu un act administrativ fiscal, emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;

o) pentru efectuarea verificarilor la ceilalti membri ai grupului fiscal unic, considerat in sensul prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 3. (1) Propunerea de suspendare va fi facuta in scris de catre organele de inspectie fiscala prin intocmirea unui referat, supus avizarii sefului de serviciu coordonator.

(2) Referatul va contine unul din motivele prevazute la art. 2 care stau la baza propunerii de suspendare, precum si actiunile care urmeaza a se efectua.

(3) in cazul avizarii favorabile, referatul va fi supus aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.

Art. 4. Data de la care se suspenda actiunea de inspectie fiscala va fi comunicata, in scris, contribuabilului.

Art. 5. Reluarea inspectiei fiscale se va face in functie de motivul care a determinat suspendarea, in urmatoarele conditii:

a) pentru art. 2 lit. a), dupa:

1 - data primirii procesului-verbal cuprinzand rezultatele controlului incrucisat;
2 - data primirii adresei de instiintare de la structura care urma sa efectueze controlul incrucisat, prin care sunt prezentate demersurile intreprinse, precum si motivele neefectuarii controlul incrucisat;
3 - implinirea unui termen de 120 de zile de la data solicitarii controlului incrucisat;
b) pentru art. 2 lit. b), dupa:
1 - data primirii comunicarii privind ducerea la indeplinire a masurilor dispuse in legatura cu obiectul inspectiei fiscale;
2 - expirarea termenului stabilit de organele de inspectie fiscala, in cazul in care masurile dispuse nu au fost duse la indeplinire;
c) pentru art. 2 lit. c), dupa:

1 - data aprobarii deciziei Comisiei fiscale centrale;
2 - data de primire a comunicarii Secretariatului Comisiei fiscale centrale, ca solicitarea nu intruneste conditiile pentru includerea pe ordinea de zi;

d) pentru art. 2 lit. d), dupa data primirii raportului de expertiza;

e) pentru art. 2 lit. e), dupa data primirii raspunsului cu privire la identificarea unor persoane implicate in tranzactiile verificate sau stabilirea realitatii unor tranzactii;

f) pentru art. 2 lit. f), dupa data aprobata de organul de inspectie fiscala ca termen-limita de suspendare a inspectiei fiscale;

g) pentru art. 2 lit. g), dupa:

1 - data primirii datelor suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;

2 - Implinirea unui termen de 6 luni de la data solicitarii de date de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;

h) pentru art. 2 lit. h), dupa data stabilita pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;
i) pentru art. 2 lit. i), dupa data primirii, de catre structura teritoriala, a documentelor pentru care s-a aprobat suspendarea;
j) pentru art. 2 lit. j), dupa data comunicarii deciziei privind solutionarea contestatiei;
k) pentru art. 2 lit. k), dupa:
1 - data primirii informatiilor sau documentelor de la alte institutii ori terti;
2 - data finalizarii, la acelasi contribuabil, a altei actiuni de control pentru care s-a suspendat inspectia fiscala;
3 - implinirea unui termen de 90 de zile de la data solicitarii de informatii sau documente, daca acestea nu au fost primite;
l) pentru art. 2 lit. l), dupa:
1 - data prezentarii la sediul organului fiscal a reprezentantului legal al contribuabilului sau a imputernicitului desemnat sa il reprezinte;
2 - implinirea unui termen de 30 de zile de la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale;
m) pentru art. 2 lit. m), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
n) pentru art. 2 lit. n), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
o) pentru art. 2 lit. o), dupa data primirii proceselor-verbale intocmite la ceilalti membri ai grupului fiscal unic.

Art. 6. (1) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa termenele-limita prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, dar inainte de data emiterii actului administrativ fiscal, reprezinta alte mijloace de proba pe care organele de inspectie fiscala le vor utiliza in fundamentarea constatarilor.

(2) in cazul inspectiei fiscale reluate in conditiile prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, organul de inspectie fiscala este indreptatit sa aprecieze relevanta starilor de fapt fiscale, fundamentate pe constatarile care au stat la baza solicitarilor respective, daca informatiile, documentele sau inscrisurile nu sunt primite pana la data finalizarii acesteia.

(3) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa data emiterii actului administrativ fiscal, in conditiile in care acestea contin date suplimentare necunoscute organelor de inspectie fiscala, la data efectuarii verificarilor si care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale, pot sta la baza emiterii deciziei conducatorului inspectiei fiscale de reverificare a perioadei in cauza, in conditiile legii.

Art. 7. In cazul in care, dupa suspendarea unei actiuni de inspectie fiscala, au fost identificate circuite de fraudare a bugetului general consolidat sau au fost constatate fapte care pot intruni elementele constitutive ale unei infractiuni de evaziune fiscala, prin exceptie de la prevederile art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, inspectia fiscala se va relua numai dupa primirea informatiilor, documentelor sau a altor inscrisuri solicitate, iar organul fiscal solicitant va fi informat, de indata, pentru a nu finaliza inspectia fiscala.

Art. 8. (1) In oricare din situatiile prevazute de art. 5, reluarea inspectiei fiscale se va face pe baza referatului intocmit de echipa de inspectie fiscala, care va contine propuneri privind indeplinirea conditiei de reluare a inspectiei fiscale si tratamentul fiscal aplicabil situatiei care a stat la baza suspendarii. Referatul va fi supus avizarii sefului de serviciu coordonator si aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.

(2) Data reluarii inspectiei fiscale va fi comunicata in scris contribuabilului.

Art. 9. (1) Actiunile de inspectie fiscala suspendate in baza prevederilor art. 2 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale se vor relua in conditiile prevazute la art. 5 si 7.

(2) Pentru actiunile de inspectie fiscala de la alin. (1), termenele prevazute de art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3 incep sa curga de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

Art. 10. Directia generala coordonare inspectie fiscala si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 19 ianuarie 2010.

Art. 12. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Serban Pop
Bucuresti, 22 aprilie 2013.
Nr. 467.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie la noile norme de suspendare a inspectiei fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

  • Achizitie teren cu o constructie in baza unui contract de dare in plata. Cum facturam si ce regim TVA se aplica?
    • Prin analiza urmatoare supunem atentiei dumneavoastra cazul in care s-a achizitionat in mai 2017 un teren cu o constructie de la un client in baza unui contract de dare in plata. Clientul factureaza terenul cu TVA inclusa 19% in valoare de 270.000 lei. Stabilim daca se pot receptiona terenul si constructia in baza acestui contract de dare in plata, care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul si daca se aplica taxarea inversa in acest caz. In ceea ce priveste procedura denumita "Dare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.