Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alerta Fiscala privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si premii

07-Ian-2015
4647
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 0957 din 30 Decembrie 2014 a fost publicata OUG nr. 92 din 29 Decembrie 2014.

Ordonanta de urgenta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea unor acte normative.

Consultati actul normativ aici!

Prin OUG nr. 92/2014 se aduc modificari semnificative atat asupra OUG nr. 77/2009 privind autorizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cat si asupra prevederilor din Codul fiscal cu referire la impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si din premii.

In materialul de astazi prezentam foarte succint cateva elemente din punctul de vedere al autorizarii jocurilor de noroc, amintindu-va ca ordonanta este foarte vasta in ceea ce priveste licentierea si conditiile de desfasurare a jocurilor de noroc, astfel ca vom da mai multa atentie modificarii aduse impozitarii veniturilor din jocuri de noroc si veniturilor din premii.

Cum reclasifica ordonanta jocurile de noroc?

Ordonanta clasifica jocurile de noroc in 16 categorii de astfel de activitati, dintre care prezentam cateva.
1. Jocuri loto. Castigurile sunt generate prin rezultate date de extrageri de numere sau litere, bilete sau simboluri.
2. Pariuri. Pariurile sunt jocuri de noroc in care castigurile sunt generate de indicarea actuala a rezultatelor unor evenimente viitoare.
3. Jocuri de noroc caracteristice casinourilor. Acestea sunt descrise ca fiind jocurile cu castiguri generate de carti de joc, zaruri, bile de ruleta etc.
4. Jocuri loto la distanta respectiv jocuri de casino la distanta. Acestea reprezinta jocuri de noroc prin care participarea la jocul de noroc se realizeaza printr-un sistem de comunicatii cum ar fi internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila sau orice alte sisteme de transmisie.

Ca si regula generala, toate activitatile de exploatare a jocurilor de noroc trebuie licentiate si pentru toate licentele se datoreaza taxa de licentiere.

Amintim si faptul ca legiuitorul a enumerat situatiile in care anumite activitati similare jocurilor de noroc nu se incadreaza la jocuri de noroc si nu se necesita licentiere. Aceste situatii sunt urmatoarele:
a)tombolele organizate in scoli, in gradinite sau in alte colectivitati, precum si cele organizate de asociatii sau fundatii nonprofit si care au un caracter distractiv si nonprofit pentru organizatori;
b)jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor masini, aparate, dispozitive de orice fel si care nu presupun castiguri bazate pe elemente aleatorii, ci au ca scop testarea fortei, inteligentei si dexteritatii participantului;
c)actiunile organizate de diferiti operatori economici, in conditiile legii, in scopul stimularii vanzarilor si care nu presupun taxa de participare, respectiv niciun fel de cheltuiala suplimentara din partea participantilor;
d)jocurile de amuzament sau de natura sportiva, in care este necesar ca jucatorii sa manifeste cunostinte si abilitati de indemanare si care nu se bazeaza cu precadere pe hazard.

Ce modificari sunt aduse Codului fiscal din punctul de vedere al impozitarii veniturilor din jocuri de noroc si din premii?

Modificarea fundamentala consta in schimbarea procedurii de impozitare, respectiv:
a.veniturile din jocurile de noroc realizate in mod direct, cand persoana fizica intalneste efectiv platitorul de venit, cum ar fi un castigator in casino, se impoziteaza prin stopaj la sursa la data platii venitului;

b.veniturile din jocuri de noroc realizate de persoanele fizice prin intermediul jocurilor de noroc organizate la distanta se impoziteaza in baza bunei credinte a persoanei fizice, ce are obligatia sa depuna declaratie anuala de venituri din jocuri de noroc pana pe data de 25 mai a anului urmator celui in care s-au realizat veniturile;

c.se abroga plafonul de scutire de 600 lei/zi, suma ce a fost neimpozabila anterior acestei modificari. Acest plafon de 600 lei/zi se pastreaza ca plafon de deducere pentru veniturile din premii. Retinem ca numai acestea mai beneficiaza de acest plafon zilnic de scutire.

d.se introduce impozitarea prin transe de impunere in functie de venitul realizat de participantul la jocul de noroc, dupa cum urmeaza: 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro;

e.din punct de vedere declarativ, organizatorii de jocuri de noroc ce au organizat jocuri de noroc la distanta, ce au achitat catre persoanele fizice castiguri mai mari de 15.000 euro au obligatia sa comunice la ANAF lista beneficiarilor de venituri pana pe data de 25 mai a anului urmator. in plus, se mentine obligatia declararii de catre organizatorul de jocuri de noroc, cu retinere la sursa, a declaratiilor cu venitul platit si impozitul retinut aferent beneficarilor de venituri din jocuri de noroc.

f.se modifica in mod corespunzator si procentele de impozitare a veniturilor din jocuri de noroc realizate de persoane fizice nerezidente.

Retinem ca toate aceste prevederi privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc intra in vigoare in termen de 45 zile de la publicarea ordonantei in Monitorul Oficial, respectiv in data de 12 februarie 2015.

Cea mai mare anomalie sau neclaritate pe care o avem in legatura cu acest act normativ este generata de urmatoarea precizare, regasita la art. III pct. 8 din OUG nr. 92/2014, dupa cum urmeaza: "8. Articolul 151 se abroga.".


Aceasta precizare a ordonantei abroga nici mai mult nici mai putin decat o prevedere din Titlul VI Taxa pe valoarea adaugata din Codul fiscal, respectiv temeiul normativ ce obliga persoanele din Romania sa plateasca TVA pentru efectuarea unor achizitii intracomunitare taxabile. Desigur, aceasta situatie nu are legatura cu obiectul ordonantei si este posibil sa fie o eroare la dactilografiere.

In acest sens, vom solicita un punct de vedere scris de la autoritatile fiscale iar raspunsul acestora o sa il facem cunoscut.


Consultant Fiscal,
drd. ec. Adrian Benta


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alerta Fiscala privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si premii":
Rating:

Nota: 4.58 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016