Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Alerta Fiscala privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si premii

07-Ian-2015
6663
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 0957 din 30 Decembrie 2014 a fost publicata OUG nr. 92 din 29 Decembrie 2014.

Ordonanta de urgenta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea unor acte normative.

Consultati actul normativ aici!

Prin OUG nr. 92/2014 se aduc modificari semnificative atat asupra OUG nr. 77/2009 privind autorizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cat si asupra prevederilor din Codul fiscal cu referire la impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si din premii.

In materialul de astazi prezentam foarte succint cateva elemente din punctul de vedere al autorizarii jocurilor de noroc, amintindu-va ca ordonanta este foarte vasta in ceea ce priveste licentierea si conditiile de desfasurare a jocurilor de noroc, astfel ca vom da mai multa atentie modificarii aduse impozitarii veniturilor din jocuri de noroc si veniturilor din premii.


Cum reclasifica ordonanta jocurile de noroc?

Ordonanta clasifica jocurile de noroc in 16 categorii de astfel de activitati, dintre care prezentam cateva.
1. Jocuri loto. Castigurile sunt generate prin rezultate date de extrageri de numere sau litere, bilete sau simboluri.
2. Pariuri. Pariurile sunt jocuri de noroc in care castigurile sunt generate de indicarea actuala a rezultatelor unor evenimente viitoare.
3. Jocuri de noroc caracteristice casinourilor. Acestea sunt descrise ca fiind jocurile cu castiguri generate de carti de joc, zaruri, bile de ruleta etc.
4. Jocuri loto la distanta respectiv jocuri de casino la distanta. Acestea reprezinta jocuri de noroc prin care participarea la jocul de noroc se realizeaza printr-un sistem de comunicatii cum ar fi internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila sau orice alte sisteme de transmisie.

Ca si regula generala, toate activitatile de exploatare a jocurilor de noroc trebuie licentiate si pentru toate licentele se datoreaza taxa de licentiere.

Amintim si faptul ca legiuitorul a enumerat situatiile in care anumite activitati similare jocurilor de noroc nu se incadreaza la jocuri de noroc si nu se necesita licentiere. Aceste situatii sunt urmatoarele:
a)tombolele organizate in scoli, in gradinite sau in alte colectivitati, precum si cele organizate de asociatii sau fundatii nonprofit si care au un caracter distractiv si nonprofit pentru organizatori;
b)jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor masini, aparate, dispozitive de orice fel si care nu presupun castiguri bazate pe elemente aleatorii, ci au ca scop testarea fortei, inteligentei si dexteritatii participantului;
c)actiunile organizate de diferiti operatori economici, in conditiile legii, in scopul stimularii vanzarilor si care nu presupun taxa de participare, respectiv niciun fel de cheltuiala suplimentara din partea participantilor;
d)jocurile de amuzament sau de natura sportiva, in care este necesar ca jucatorii sa manifeste cunostinte si abilitati de indemanare si care nu se bazeaza cu precadere pe hazard.

Ce modificari sunt aduse Codului fiscal din punctul de vedere al impozitarii veniturilor din jocuri de noroc si din premii?

Modificarea fundamentala consta in schimbarea procedurii de impozitare, respectiv:
a.veniturile din jocurile de noroc realizate in mod direct, cand persoana fizica intalneste efectiv platitorul de venit, cum ar fi un castigator in casino, se impoziteaza prin stopaj la sursa la data platii venitului;

b.veniturile din jocuri de noroc realizate de persoanele fizice prin intermediul jocurilor de noroc organizate la distanta se impoziteaza in baza bunei credinte a persoanei fizice, ce are obligatia sa depuna declaratie anuala de venituri din jocuri de noroc pana pe data de 25 mai a anului urmator celui in care s-au realizat veniturile;

c.se abroga plafonul de scutire de 600 lei/zi, suma ce a fost neimpozabila anterior acestei modificari. Acest plafon de 600 lei/zi se pastreaza ca plafon de deducere pentru veniturile din premii. Retinem ca numai acestea mai beneficiaza de acest plafon zilnic de scutire.

d.se introduce impozitarea prin transe de impunere in functie de venitul realizat de participantul la jocul de noroc, dupa cum urmeaza: 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro;

e.din punct de vedere declarativ, organizatorii de jocuri de noroc ce au organizat jocuri de noroc la distanta, ce au achitat catre persoanele fizice castiguri mai mari de 15.000 euro au obligatia sa comunice la ANAF lista beneficiarilor de venituri pana pe data de 25 mai a anului urmator. in plus, se mentine obligatia declararii de catre organizatorul de jocuri de noroc, cu retinere la sursa, a declaratiilor cu venitul platit si impozitul retinut aferent beneficarilor de venituri din jocuri de noroc.

f.se modifica in mod corespunzator si procentele de impozitare a veniturilor din jocuri de noroc realizate de persoane fizice nerezidente.

Retinem ca toate aceste prevederi privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc intra in vigoare in termen de 45 zile de la publicarea ordonantei in Monitorul Oficial, respectiv in data de 12 februarie 2015.

Cea mai mare anomalie sau neclaritate pe care o avem in legatura cu acest act normativ este generata de urmatoarea precizare, regasita la art. III pct. 8 din OUG nr. 92/2014, dupa cum urmeaza: "8. Articolul 151 se abroga.".


Aceasta precizare a ordonantei abroga nici mai mult nici mai putin decat o prevedere din Titlul VI Taxa pe valoarea adaugata din Codul fiscal, respectiv temeiul normativ ce obliga persoanele din Romania sa plateasca TVA pentru efectuarea unor achizitii intracomunitare taxabile. Desigur, aceasta situatie nu are legatura cu obiectul ordonantei si este posibil sa fie o eroare la dactilografiere.

In acest sens, vom solicita un punct de vedere scris de la autoritatile fiscale iar raspunsul acestora o sa il facem cunoscut.


Consultant Fiscal,
drd. ec. Adrian Benta


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016