Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt reglementarile privind calitatea de mare contribuabil de la 1 ianuarie 2014?

07-Ian-2014
4954
Prin cele ce urmeaza, va informam ca, incepand cu 1 ianuarie 2014, au calitatea de mari contribuabili primele 2.500 de persoane juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice straine care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, selectate descrescator, potrivit criteriilor de selectie mentionate mai jos.


A. Criteriul de baza, denumit criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 2 indicatori si anume:

- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de contribuabili - 50%;

- cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea - 50%.

De retinut! Institutiile publice si contribuabilii aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, nu vor fi selectati ca mari contribuabili.

Prin derogare de la prevederile de mai sus, se inregistreaza ca mari contribuabili contribuabilii nou infiintati care, la data infiintarii, se angajeaza prin declaratie pe propria raspundere sa realizeze investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane de euro. Declaratia pe propria raspundere se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal declarat al contribuabilului, in termen de 5 zile de la data inregistrarii acestuia la Registrul Comertului.

B. Criteriul specific de activitate desfasurata:

- Banca Nationala a Romaniei;

- societatile bancare;

- societatile de asigurari;

- societatile de investitii financiare.

C. Criteriul investitional. Contribuabilii nou-infiintati care indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. B si C vor fi preluati spre administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili in termen de 10 zile de la data autorizarii sau de la data inregistrarii lor la Registrul Comertului, dupa caz.

Lista marilor contribuabili, administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la 30 noiembrie a fiecarui an.

Lista nominala a sediilor secundare ale contribuabililor mari care vor fi administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la 30 noiembrie a fiecarui an .

Contribuabilii mari aflati in procedura insolventei in conformitate cu prevederile legale privind procedura insolventei, cu exceptia Bancii Nationale a Romaniei, societatilor bancare, societatilor de asigurari, societatilor de investitii financiare, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas definitiva si vor fi predati spre administrare organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

Prevederile de mai sus se aplica in mod corespunzator si in cazul contribuabililor aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului precum si in cazul contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui mare contribuabil vor fi administrati in continuare ca mari contribuabili.

Contribuabilul nou-rezultat din fuziunea unui mare contribuabil cu un alt contribuabil va fi administrat de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

Daca un contribuabil absoarbe prin fuziune un mare contribuabil, acesta va fi preluat spre administrare de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

Contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie precum si contribuabilii nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din anexa la ordin, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu mai indeplinesc criteriile de selectie.

Directia generala de administrare a marilor contribuabili va notifica respectivii contribuabili conform prevederilor art. 44 din Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

*

Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.581/2013 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 728/26.11.2013.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016