Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?

16-Sep-2014
2938
Primul-ministru Victor Ponta si ministrul finantelor publice Ioana-Maria Petrescu au participat astazi la lansarea Spatiului Privat Virtual, aplicatie prin care contribuabilii pot comunica online cu administratia fiscala.

"Daca reusiti sa aduceti toate aceste inovatii tehnologice si in sistemul public, vreau sa va asigur ca veti avea tot sprijinul pentru zona legislativa./..../ Eforturile pe care le-am facut prin restructurarea ANAF, prin imbunatatirea legislatiei, a echipei de conducere, au contat. Cred ca si acest lucru are o contributie la faptul ca spre deosebire de alti ani, incasarile la buget - despre care toata lumea vorbeste mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza - in primele opt luni ale anului au fost peste programul de incasari venituri bugetare, respectiv un grad de realizare de 100,01% a programului", a afirmat primul-ministru Victor Ponta.

“De la preluarea mandatului mi-am propus o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe respect, flexibilitate şi deschidere institutionala. Americanii au o vorba foarte sugestiva: timpul inseamna bani! Am convingerea ca si timpul contribuabililor romani trebuie respectat si bine valorificat, motiv pentru care incurajam interactiunea online dintre fisc si contribuabil", a declarat ministrul finantelor publice.

Ministrul Ioana-Maria Petrescu a adaugat ca aplicatia Spatiul Privat Virtual este un proiect cu buget zero, realizat de specialistii din MFP si din ANAF, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere. "Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru modernizarea ANAF sa vina in timp util pentru acest program", a precizat Ioana-Maria Petrescu.

Incepand de astazi, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


Intr-o prima etapa, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot pana la sfarsitul anului pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucureşti şi in judetul Ilfov, 24 de ore din 24.

Pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov, contribuabilii vor avea acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala:

Soldul obligatiilor neachitate
Decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta)
Nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
Informatiile cuprinse in declaratia 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale, functie de veniturile realizate.

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor şi informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Aplicatia va fi dezvoltata treptat, in baza unui calendar ce urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.

Ministrul Finantelor Publice a dat cateva repere ale acestui calendar:


incepand de anul viitor va fi extinsa aplicatia la nivel national
Ulterior, aplicatia va fi dezvoltata astfel incat contribuabilii sa aiba acces online la mai multe documente.
Pana la jumatatea anului viitor persoanele fizice care se inregistreaza in SPV vor avea acces la:
decizii de impunere privind platile anticipate de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate aferente veniturilor din cedarea folosintei bunurilor;
Vor primi decizii de calcul accesorii,
Vor putea sa depuna declaratii utilizand credentiale de tip utilizator/parola.
Pana la sfarsitul anului 2015, vor putea primi online somatii si titluri executorii.
O alta masura foarte importanta pentru persoanele fizice, are in vedere ca institutiile publice sa poata solicita direct organelor fiscale informatii pentru a solutiona diverse cereri ale contribuabililor. Altfel, institutiile publice vor putea comunica direct organelor fiscale informatii cuprinse in adeverinte de venit. De exemplu, adeverintele de venit ar putea sa fie solicitate de primarii, scoala, unitate sanitara sau pentru obtinerea ajutoarelor sociale. in aceste cazuri, contribuabilul nu va mai trebui sa depuna fizic adeverinta de venit, institutiile publice urmand sa ia legatura cu administratia fiscala pentru a primi documentul. Aceasta masura se va aplica pana la sfarsitul anului 2015.
Spatiul Privat Virtual va fi extins si pentru persoanele juridice, care se vor autentifica folosind certificatul digital calificat.

Spatiul Privat Virtual - proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov este prima aplicatie electronica pusa in functiune in Romania, prin intermediul careia o persoana fizica isi va putea consulta online propria situatie fiscala. Persoanele fizice care se vor inregistra in sistemul electronic vor avea la dispozitie adrese de email si numere de telefon ale Directiei asistenta contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicatii cu privire la obligatiile de plata sau pentru a solicita alte informatii.

Aplicatia Spatiul Privat Virtual face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.

in acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. De asemenea, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016