Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se schimba prin propunerea Finantelor privind legea inspectiei economico-financiare

19-Ian-2012
3647
In cadrul Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza si se organizeaza Directia generala de inspectie economico-financiara prin preluarea activitatii, numarului de posturi si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Personalul care se preia are statut de functionari publici.

In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, ministrul finantelor publice va emite ordin pentru aprobarea structurii organizatorice, coordonarea, numarul de posturi si incadrarea in numarul de posturi a personalului preluat pentru Directia generala de inspectie economico-financiara, se arata in Nota de Fundamentare a proiectului de lege.

In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, presedintele ANAF va emite ordin, cu avizul ministrului finantelor publice, pentru aprobarea structurii organizatorice si numarul de posturi pentru structurile specializate.

Numarul total de posturi preluat de la ANAF la aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice nu va conduce la majorarea numarului total de posturi aprobat pentru MFP- aparat propriu si unitati subordonate.

"Neadoptarea acestui act normativ conduce la insuficienta cadrului legal de reglementare privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si nerealizarea atributiilor Ministerului Finantelor Publice de constatare a neregulilor aparute in utilizarea fondurilor europene si/sau fondurilor publice nationale aferente acestora", se arata in Nota de Fundamentare.


Pana acum legea care opera in domeniu era Ordonanta de Urgenta nr.94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici este reglementata organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare in cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Selectarea firmelor ce urmeaza a fi incluse in programele proprii de activitate, se face folosindu-se analiza de risc, in principal, pe baza urmatoarelor criterii:
a) importanta operatorului economic (regionala, locala);
b) situatia economico-financiara (pierderi, arierate, creante s.a.);
c) facilitati acordate (subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului etc.);
d) raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;
e) perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;
f) solicitari ale unor institutii/autoritati publice

"Actiunile de control financiar care sunt in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se finalizeaza cu aplicarea prevederilor legale in vigoare la data initierii lor", se mai arata in document.

De asemenea, proiectul prevede:

Organul de inspectie economico-financiara are obligatia sa instiinteze operatorul economic in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, inainte de inceperea inspectiei, prin transmiterea avizului de inspectie economico financiara.

Operatorul economic poate solicita o singura data, pentru motive justificate, amanarea datei de incepere a inspectiei economico-financiare, in termen de 5 zile de la primirea avizului de inspectie economico-financiara.

Decizia de reverificare a unei anumite perioade, se poate lua daca, de la data incheierii inspectiei economico-financiare si pana la data implinirii termenului de prescriptie, apar date suplimentare necunoscute la data efectuarii inspectiei economico-financiare, care influenteaza rezultatele acesteia
Termenul de plata pentru creantele bugetare inscrise in dispozitia obligatorie se stabileste in functie de data comunicarii acesteia, astfel: a) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1 - 15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare; b) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16 - 31 din luna, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare.



sursa: economie.hotnews.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016