
Raportul Special
realizat de specialisti
Retailul traditional nu dispare, se schimba. Pandemia de coronavirus a modificat comportamentul de cumparare al oamenilor, insa acest lucru nu a afectat toata industria cu amanuntul, unele magazine fizice inregistrand cresteri la nivelul vanzarilor.
Selectarea unei structuri de business corecte, elaborarea unui plan de lucru detaliat, alegerea mobilierului si dispozitivelor potrivite si identificarea celor mai bune instrumente de promovare sunt doar cateva dintre aspectele de care este bine sa tii cont daca decizi sa incepi o afacere in retail.
In primul rand, in momentul in care decizi sa deschizi o afacere in retail, este important sa faci o analiza de piata si sa identifici potentialii competitori. Zona in care vei deschide magazinul si profilul consumatorului sunt factori esentiali in obtinerea succesului. Industria s-a schimbat, a avansat, iar acum ofertele de cumparaturi sunt numeroase, astfel ca loialitatea fata de brand scade. Clientii pot migra rapid catre un alt magazin ori pot alege varianta online. De aceea, modul in care este amenajat magazinul si comportamentul angajatilor trebuie sa reprezinte o prioritate pentru orice antreprenor.
Cand stabilesti planul de lucru si bugetul pentru o astfel de afacere, ia in calcul costurile de amenajare: un magazin fizic trebuie sa atraga clientii. Vitrine care sa le faca cu ochiul, rafturi frumos amenajate si echipamente potrivite pentru a-i oferi clientului cea mai buna experienta de cumparare. Verifica ofertele pentru case de marcat si analizeaza cu atentie POS pret ca sa alegi cele mai bune dispozitive si sa fii pregatit sa oferi bon fiscal tuturor clientilor. Achizitioneaza frigidere, feliatoare de mezeluri si vitrine refrigerate - pentru magazinele alimentare, manechine, stendere si umerase - pentru magazinele de imbracaminte. In plus, nu trebuie sa iti lipseasca imprimantele de eticheta, astfel incat sa te asiguri ca preturile produselor sunt la vedere. Totodata, poti amenaja un spatiu de joaca pentru copii, astfel incat cei mici sa se simta bine cand trec pragul magazinului tau, iar parintii sa poata face cumparaturi in voie.
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
TVA 2025 Noile cote si efectele in practica
Asadar, analizeaza cu atentie preturile echipamentelor si obiectelor de mobilier de care ai nevoie si alege ofertele care se potrivesc cel mai bine ambitiilor tale de business.
Nu mai este o surpriza pentru nimeni faptul ca preferintele clientilor se schimba in permanenta. Astfel ca, in industria de retail, inovatia si capacitatea de adaptare in fata schimbarilor sunt esentiale. Experienta clientilor in magazin este principala sursa de promovare a unei afaceri. Daca ei sunt multumiti vor spune si prietenilor, colegilor ori vecinilor despre magazinul tau. Marketingul „din gura in gura“ este in continuare cea mai buna metoda de promovare, insa, nu este suficienta.
Avand in vedere toate schimbarile de pe piata, retailerii trebuie sa tina legatura cu clientii si sa atraga noi cumparatori prin cat mai multe canale. De la SMS si e-mail pana la social media. Newslettere, oferte, filmulete, poze - toate pot fi instrumente prin care sa atragi clientii catre magazinul tau. De asemenea, poti lua in calcul si comunicarea stradala. Este, asadar, important sa iti construiesti o infrastructura de marketing solida si sa fii in permanenta in contact cu clientii. Insa, nu trebuie sa pierzi din vedere ca prea mult strica. Stabileste o strategie de comunicare inteligenta si nu agasa clientii cu prea multa publicitate.
Industria de retail este intr-o continua schimbare, iar gusturile clientilor se modifica, de aceea este important sa poti tine pasul cu tendintele pietei. Investeste in partea vizuala si stabileste o strategie de marketing eficienta pentru a atrage cumparatori, dar si pentru a-i fideliza.
Sursa foto: Dusan Petkovic/ Shutterstock
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Femeile care vor sa-si deschida afaceri pot primi pana la 10.000 de euroMasuri in sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation. MEEMA a decis prelungirea perioadei de depunere pentru cererile de plataProgramul Comert 2017 se lanseaza pe 16 august! Afla daca esti eligibil!Ordinul 3396/2020: A fost aprobata procedura de implementare a masurii Granturi pentru investitii acordate IMM-urilorFacilitati adoptate de Parlament pentru micii antreprenori. Firmele pot sa isi scada costurile caselor de marcatUltimele articole
Primii pasi in ANTREPRENORIAT: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Sarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acordaStart Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriArticole similare
Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiarNoutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest anIMM-urile din domeniul agroalimentar care solicita granturi de pana la 120.000 euro au la dispozitie doar 6 zile pentru inscriereInspectorii ITM, controale in domeniul constructiilor. Sunt verificate cazurile de munca nedeclarata!Firmele pot fi amendate cu pana la 10.000 lei daca nu incep din luna aprilie negocierile pentru reinnoirea CCM-urilor expirateUltimele articole
Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEIntoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateA crescut procentul implementarii solutiilor de tip CRMBirourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilorArticole similare
Frauda fiscala record cu dividende. S-a petrecut recent intr-o tara din EuropaCe trebuie sa faci pentru a deschide o firma de airsoft?Noile prevederi pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti in afaceriCum sa construiesti si sa pastrezi loialitatea clientilor in retailCum iti poate transforma AFACEREa un sistem ERPUltimele articole
Bugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateCresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataPrimii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria AFACEREGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in AFACEREa taArticole similare
Primele patru programe de sprijin pentru intreprinderile mici si mijlocii, finantate de la bugetAu fost aprobate schemele de minimis pentru promovarea la export a produselor si serviciilor romanestiArticole similare
In atentia celor care doresc sa investeasca in proiecte de mediu. Contract nou de finantare semnat cu Banca Europeana de InvestitiiFiscalitate si contabilitate - doua linii (tot mai) paralele. Urmeaza a treia, care le intretaieAspecte privind angajarea in munca a persoanelor cu handicapFormularul 204 ar putea avea un nou continut!ANAF: Companiile straine din Romania trebuie sa-si stabileasca un sediu principal permanent, platitor de taxeUltimele articole
Trecere la Reges Online: 2 obligatii importante pentru firme + solutii practiceIntegrarea software-ului de gestiune cu platforme de rezervari si livrariCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataPrimii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereEsalonare la plata 2025. Cum modifica ANAF procedura acordarii esalonarii la plata in forma clasica si simplificataSfaturi de la experti
Asociere in participatie ONG si SRL
Intrebare: Din ce am inteles, daca va exista o asociere in participatie intre ONG si SRL, ONG va putea sa inregistreze pe cheltuiala, pe baza Decontului pentru operatiuni in participatie, sumele virate SRL-ului pentru sustinerea realizarii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Inchiriere bunuri pe teritoriul Romaniei. Furnizor UE
Intrebare: Tinand cont de faptul ca serviciul de inchiriere este prestat pe teritoriul Romaniei, exista obligatia de a depune declaratia 017 pentru inregistrarea contractelor de servicii prestate de nerezidenti pe teritoriul Romaniei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA