Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum sa faci raportarea mai usoara pentru colegii din contabilitate

29-Apr-2020
457

Indiscutabil, pregatirea profesionala si experienta unui contabil nu pot fi suplinite sau inlocuite. Munca acestora insa poate fi sustinuta de membrii echipelor cu care colaboreaza. Este important ca acestia sa aiba la indemana informatiile si tool-urile de care au nevoie pentru a-si face cat mai bine meseria.

Ofera-le toate informatiile de care au nevoie, corect si la timp

Colegii din echipa de contabilitate vor aprecia cu siguranta promptitudinea transmiterii, dar si corectitudinea informatiilor pe care le primesc.

Este vorba in primul rand despre documentele justificative pe care acestia trebuie sa le inregistreze. Pentru ca cei care transmit aceste documente justificative nu au in general pregatire juridica, putem avea o discutie cu membrii departamentului de contabilitate, pentru a intelege mai bine care sunt documentele necesare si eventual a stabili o procedura pentru acestea.

De la formatul in care sunt transmise la modul in care o facem (direct, la o anumita perioada de timp sau in format electronic, imediat ce le avem, urmand sa revenim cu originalele la un interval stabilit), contabililor le va fi mai usor atunci cand toti comunicam in acelasi fel. Cel mai simplu este sa ii intrebam cum prefera sa lucreze si sa ne pliem pe modul lor de lucru.

Respectarea termenelor pentru predarea documentelor justificative va fi cu siguranta apreciata de catre colegii din departamentul de contabilitate. Acestia au, la randul lor, termene precise pentru raportare si celelalte activitati contabile si lucrurile se simplifica mult daca au rapid la indemana informatiile necesare.

Pune-le la dispozitie o aplicatie de contabilitate si facturare apreciata

O aplicatie de contabilitate si facturare este esentiala pentru desfasurarea in conditii optime a activitatii unui contabil. Aceasta va acoperi diverse aspecte contabile, asa cum sunt facturarea, inregistrarea notelor contabile, salarizarea, evidentierea cheltuielilor, dispozitiile de plata sau avizele de insotire a marfii, etc.

De asemenea, o platforma online accesibila si pe telefonul mobil, pentru rapoarte cu date despre firme, cu o interfata prietenoasa si usor de utilizat aduce un plus de valoare si economiseste timp.

Datele financiare ale firmelor partenere ii vor ajuta sa iti ofere o perspectiva valoroasa

Avand la dispozitie indicatorii financiari ai potentialelor firme partenere sau ai clientilor, profesionistul contabil va putea sa formuleze o opinie pe care sa o prezinte conducerii in legatura cu acestea, inaintea semnarii contractului.

Pornind de la indicatorii economici si financiari ai unei companii, contabilul poate avea o imagine asupra disponibilitatilor si capacitatii de plata a unei firme, putand oferi conducerii o parere avizata, profesionista.

Verificarea firmelor in platforma InfoQuick il vor ajuta sa inteleaga care sunt punctele forte, dar si eventualele vulnerabilitati ale partenerilor de afaceri. Un profesionist contabil iti va oferi, cu siguranta, un insight valoros din perspectiva proprie, asupra partenerilor de afaceri.

Ii poti ajuta, asadar, pe colegii din departamentul de contabilitate respectand termenele de predare a documentelor justificative si celorlalte documente. Atentia fata de corectitudinea informatiilor si plierea pe modul in care acestia doresc sa le fie transmise sunt, de asemenea, de ajutor, la fel ca aplicatia de contabilitate adaptata la necesitatile firmei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum sa faci raportarea mai usoara pentru colegii din contabilitate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de Evidenta Fiscala pentru PFA - modalitatea corecta de completare
    • Obtineti venituri din activitati independente? Atunci sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta Fiscala. Insa aici intervin mai multe aspecte complicate ori neclare. Registrul de Evidenta Fiscala (REF) este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Bonificatii acordate contribuabililor pentru plata la termen a impozitelor
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste ca fost completata O.U.G. 33/2020, prin care se acorda bonificatii pentru plata in termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor (5% pentru contribuabilii mari si 10% pentru ceilalti), stabilindu-se o serie de reguli noi: a) pentru definitivarea impozitului pe profit aferent anului fiscal, prin declaratia anuala, bonificatia aplicata anterior (5% sau 10%), la declararea trimestriala, se scade...» citeste mai departe aici

  • Plata impozitului pe venit in cazul microintreprinderilor. Declaratii fiscale OBLIGATORII
    • Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Declaratiile depuse de o microintreprindere 1. Declaratia 100 - se completeaza de platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin obligatii de plata la bugetul stat. Cateva dintre acestea sunt: impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul privind venitul persoanelor fizice,...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin ANAF. Organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare cu IBAN
    • Proiectul de ordin al presedintelui A.N.A.F privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost pus in dezbatere publica in data de 16.10.2020 pe site-ul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016