Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E oficial: platim impozitele si taxele cu cardul!

10-Oct-2014
2302
Printr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial, se stabileste ca persoanele fizice isi vor putea plati taxele si impozitele direct cu cardul.

Plata cu cardul a taxelor si impozitelor administrate de Fisc, primarii si alte institutii publice se va putea face la terminalele Trezoreriei.

Noile dispozitii sunt incluse in OUG 62/2014, care vine cu completari la Ordonanta de urgenta nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului. Proiectul de act normativ a fost adoptat de Guvern in sedinta din 1 octombrie si apoi publicat in Monitorul Oficial in 6 octombrie - data de la care a si intrat in vigoare.

"Noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice. Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare, intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat", este precizat intr-un comunicat de presa al Ministerului Finantelor (MFP).

Conform Ordonantei de urgenta nr. 62/2014, comisionul perceput la fiecare tranzactie va fi de 0,3% din valoarea acesteia.


Ministrul finantelor, Ioana Petrescu, a declarat zilele trecute ca plata cu cardul a taxelor si impozitelor ar putea fi posibila chiar din 2015.

"MFP a purtat deja discutii cu reprezentantii principalelor sisteme de plata din Romania (Mastercard si VISA), care doresc sa fie autorizati. Estimam ca intr-o perioada de sase luni – un an, timp in care se va face licentierea, dezvoltarea sistemelor, persoanele fizice sa-si poata achita cu cardul toate impozitele si taxele la Trezorerie. Eu sunt optimista si am incredere ca impozitele si taxele pentru 2015 le voi plati cu cardul la Trezorerie. Daca vom implementa rapid procedurile, vom fi prima tara din lume care va avea un punct unic de plata cu cardul pentru toate taxele si impozitele", a declarat Ioana Petrescu.

Pentru aplicarea noilor prevederi urmeaza sa fie emise norme metodologice, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului finantelor.

Potrivit Administratiei Judeteane a Finantelor Publice Maramures, in momentul de fata, persoanele fizice isi pot plati taxele si impozitele in numerar la casierii, prin virament bancar sau mandat postal.



Sursa: legestart.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici