Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inchiriere spatiu catre o alta persoana juridica. Ce obligatii declarative are societatea care inchiriaza?

11-Oct-2013
12867
In randurile urmatoare, analizam cazul unei persoane juridice care inchiriaza spatiu intr-un imobil pe care il are in proprietate la alta persoana juridica in baza unui contract de inchiriere. Chiria se factureaza lunar cu TVA, conform contractului.

Vom stabili, asadar, ce obligatii declarative si fiscale are societatea care a inchiriat spatiul.

Mentionam ca, deoarece societatea care a inchiriat spatiul in calitate de proprietar factureaza chiria cu TVA, ea este obligata sa depuna la organul fiscal Notificarea pentru taxarea operatiunilor de inchiriere a spatiului respectiv si sa transmita o copie chiriasului conform art. 141 alin. 3 din Codul fiscal si pct. 38 alin. 3 din Nomele medologice de aplicare.

De asemenea, avand in vedere prevederile art. 1.798 din Noul Cod civil societatea, in calitate de locator, poate inregistra la organul fiscal in a carui evidenta locatorul este inregistrata ca platitor de impozite si taxe toate contractele de inchiriere (locatiune) pe care le incheie in calitate de locator atat cu persoane fizice, cat si cu persoane juridice.

Inregistrarea se face cu ajutorul formularului "Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", cod 14.13.01.42 prevazut de OPANAF 1985/2012, care trebuie insotit de contractul de inchiriere (locatiune), in original si copie. Dupa certificarea conformitatea copiei contractului cu originalul de catre organul fiscal, acesta se restituie.

Scopul acestei inregistrari a contractului la organele fiscale este de a da eficienta prevederilor din Noul Cod civil potrivit carora contractele de inchiriere incheiate prin inscris sub semnatura privata si inregistrate la organele fiscale (ca si contractele incheiate in forma autentica la notar) constituie titluri executorii pentru plata chiriei si restituirea bunului inchiriat la expirarea duratei contractuale.

In rest, societatea proprietara care a inchiriat spatiul are aceleasi obligatii fiscale si declarative ca orice platitor de impozite si taxe din Romania.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiriere spatiu catre o alta persoana juridica. Ce obligatii declarative are societatea care inchiriaza?":
Rating:

Nota: 3.73 din 13 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016