Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrare cheltuieli de consultanta facturata in rate

21-Ian-2013
4721
Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care a incheiat un contract de prestari servicii cu o firma de consultanta, in vederea accesarii unor fonduri nerambursabile. Valoarea totala a contractului este 50.000 de lei, aceasta urmand sa fie facturata in 4 transe. In 2012 s-a emis o prima factura pe 10.000 lei in anul 2012. Vom stabili astfel in ce masura poate fi considerata cheltuiala a perioadei contravaloarea facturii, sau va fi nevoie de inregistrarea pe venituri in avans si de includerea pe cheltuieli doar a unei parti din aceasta suma.

Solutia consultantului:

 In baza principiului independentei exercitiului, cheltuielile efectuate se inregistreaza in exercitiul financiar caruia ii sunt aferente, an caz contrar ele inregistrandu-se in contabilitate drept cheltuieli in avans, asa cum prevad pct. 42 si pct. 207 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 .

Pe de alta parte, in cazul prestarilor de servicii, veniturile sunt recunoscute in contabilitate pe masura prestarii lor, dovedibila cu documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate, conform pct. 259 din Reglementari.
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii

Aplicand aceste prevederi, cheltuiala cu consultanta in valoare de 10.000 lei poate fi recunoscuta drept cheltuiala a anului 2012, daca factura este insotita si de dovezi ca s-au prestat servicii de aceasta valoare (spre exemplu, predarea catre beneficiar a raportului/studiului asupra activitatii si a primelor recomandari, foi de prezenta, minute ale intalnirilor etc., respectiv orice dovezi adaptate specificului consultantei efective oferite beneficiarului).

Daca serviciile se concretizeaza doar intr-un raport/studiu de consultanta intocmit la finalul contractului, potrivit celor convenite de parti, transele de facturare anterioare primirii raportului/studiului au semnificatia unor facturari de avansuri inainte de prestarea serviciilor si, in consecinta, sumele facturate in lipsa dovezii prestarii serviciilor se inregistreaza drept cheltuieli in avans. Astfel, pentru ca sumele facturate sa fie recunoscute drept cheltuieli ale perioadei chiar la momentul facturarii este nevoie ca fiecarei transe de facturare sa-i corespunda o etapa in prestarea serviciilor, finalizata cu un document doveditor.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrare cheltuieli de consultanta facturata in rate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

TVA aferenta import
Mai multe articole despre inregistrare cheltuieli




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"