Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare cheltuieli de consultanta facturata in rate

21-Ian-2013
11298
Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care a incheiat un contract de prestari servicii cu o firma de consultanta, in vederea accesarii unor fonduri nerambursabile. Valoarea totala a contractului este 50.000 de lei, aceasta urmand sa fie facturata in 4 transe. In 2012 s-a emis o prima factura pe 10.000 lei in anul 2012. Vom stabili astfel in ce masura poate fi considerata cheltuiala a perioadei contravaloarea facturii, sau va fi nevoie de inregistrarea pe venituri in avans si de includerea pe cheltuieli doar a unei parti din aceasta suma.

Solutia consultantului:

 In baza principiului independentei exercitiului, cheltuielile efectuate se inregistreaza in exercitiul financiar caruia ii sunt aferente, an caz contrar ele inregistrandu-se in contabilitate drept cheltuieli in avans, asa cum prevad pct. 42 si pct. 207 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 .

Pe de alta parte, in cazul prestarilor de servicii, veniturile sunt recunoscute in contabilitate pe masura prestarii lor, dovedibila cu documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate, conform pct. 259 din Reglementari.

Aplicand aceste prevederi, cheltuiala cu consultanta in valoare de 10.000 lei poate fi recunoscuta drept cheltuiala a anului 2012, daca factura este insotita si de dovezi ca s-au prestat servicii de aceasta valoare (spre exemplu, predarea catre beneficiar a raportului/studiului asupra activitatii si a primelor recomandari, foi de prezenta, minute ale intalnirilor etc., respectiv orice dovezi adaptate specificului consultantei efective oferite beneficiarului).


Daca serviciile se concretizeaza doar intr-un raport/studiu de consultanta intocmit la finalul contractului, potrivit celor convenite de parti, transele de facturare anterioare primirii raportului/studiului au semnificatia unor facturari de avansuri inainte de prestarea serviciilor si, in consecinta, sumele facturate in lipsa dovezii prestarii serviciilor se inregistreaza drept cheltuieli in avans. Astfel, pentru ca sumele facturate sa fie recunoscute drept cheltuieli ale perioadei chiar la momentul facturarii este nevoie ca fiecarei transe de facturare sa-i corespunda o etapa in prestarea serviciilor, finalizata cu un document doveditor.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016