Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii

19-Oct-2021
21503
Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii

Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus.

In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016

Inspectorii din cadrul directiei generale control venituri persoane fizice vor utiliza legitimatiile de verificare si pentru desfasurarea inspectei fiscale privind impozitul pe venit asupra persoanelor impozabile, indiferent de forma lor de organizare, pe intregul teritoriu al tarii.

Legitimatia de verificare fiscala este valabila numai insotita de ordinul de serviciu emis in conditiile legii.

Noul ordin privind legitimatiile de verificare fiscala va reglementa:

  • Modelul legitimatiei de verificare utilizata de catre personalul din cadrul directei generale control fiscal persoane fizice si din cadrul directiilor generale regionale a finantelor publice.
  • Utilizarea de catre personalul directei generale control fiscal persoane fizice legitimatiile de verificare si pentru desfasurarea inspectiilor fiscale privind impozitul pe venit in considerarea competentelor stabilite prin O.P.A.N.A.F. nr. 3696/2015 privind exercitarea inspectiei fiscale privind impozitul pe venit asupra tuturor persoanelor impozabile, indiferent de forma lor de organizare, pe intregul teritori al tarii.
  • Stabilirea regimului legitimatiilor, a repartizarii plajelor de numere si a evidentei nominale pentru legitimatiile de verificare.
  • Dispozitii tranzitorii privind valabilitatea legitimatiilor de verificare eliberate la nivelul directiei generale control venituri persoane fizice

Extras din Ordin:
ART. 1 
(1) Pentru desfasurarea verificarii situatiei fiscale personale, potrivit Titlului VI – „Control fiscal” - Capitol IV - „Verificarea situatiei fiscale personale de catre organul fiscal central” din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul cu atributii de verificare a situatiei fiscale personale va utiliza legitimatii.


(2) Modelul legitimatiei este prevazut in anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Personalul cu atributii de verificare fiscala cuprinde inspectorii din cadrul directiei generale control venituri persoane fizice si din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, incadrati in structurile cu atributii de verificare fiscala.
(2) Inspectorii din cadrul directiei generale control venituri persoane fizice vor utiliza legitimatiile de verificare prevazute la art. 1 si pentru desfasurarea inspectei fiscale privind impozitul pe venit asupra persoanelor impozabile, indiferent de forma lor de organizare, pe intregul teritoriu al tarii.
ART. 3 
(1) Legitimatiile de verificare fiscala prevazute la art. 1 atesta imputernicirea speciala a titularului in fata contribuabilului, ce implica exercitiul autoritatii de stat, acordata pe timpul indeplinirii atributiilor ce ii revin potrivit legii.
(2) Legitimatia de verificare fiscala este valabila numai insotita de ordinul de serviciu emis in conditiile legii.
ART. 4
(1) Legitimatiile de verificare fiscala au regim special, sunt nominale si se distribuie de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin intermediul aparatului propriu si prin unitatile sale subordonate.
(2) Numerotarea legitimatiilor de verificare fiscala se face de catre organul fiscal, potrivit plajei de numere repartizata, conform anexei nr. 2.
(3) Prin organ fiscal, in sensul prezentului ordin, se intelege directia generala control venituri persoane fizice si directiile generale regionale ale finantelor publice.
(4) Legitimatiile de verificare fiscala se semneaza de catre conducatorul organului fiscal.
(5) Eliberarea legitimatiilor de verificare fiscala se face de catre organul fiscal, pe baza unei evidente nominale. Modelul evidentei nominale este prevazut in anexa nr. 3.
(6) Pierderea sau furtul legitimatiei de verificare fiscala se publica in presa si se anunta la organul fiscal emitent in termen de 48 de ore, in vederea anularii si consemnarii in evidenta nominala prevazuta la alin. (5).
(7) La data incetarii activitatii, titularul legitimatiei de verificare fiscala va depune legitimatia la organul fiscal emitent, in vederea anularii si consemnarii in evidenta nominala prevazuta la alin. (5).
(8) Legitimatiile de verificare fiscala sunt valabile de la data eliberarii pâna la data anularii.
ART. 5
(1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2225/2016 privind legitimatiile de verificare fiscala publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 564 din 26 iulie 2016.
(2) Legitimatiile emise in baza Ordinului Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2225/2016 sunt valabile si vor fi utilizate de catre inspectorii din cadrul directiei generale control venituri persoane fizice pâna la emiterea noilor legitimatii de verificare fiscala, conform dispozitiilor prezentului ordin, dar nu mai târziu de sase luni de la data intrarii in vigoare a acestuia.
ART. 6
Directia generala control venituri persoane fizice si directiile generale regionale ale finantelor publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 7
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 8
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici