Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Instruire pentru IMM-uri si ONG-uri in vederea implementarii cu succes a proiectelor

24-Iul-2014
1976
In aceasta perioada, Agentia pentru Dezvoltare Regionala (ADR) Centru a continuat seria de evenimente destinate informarii si instruirii beneficiarilor de proiecte in cadrul POSCCE.

Evenimentul de la Alba Iulia din data de 18 iulie 2014 - al cincilea de pana acum - s-a adresat reprezentantilor IMM si ONG care au semnat contracte de finantare aferente Operatiunilor 1.3.2 -Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilor si 3.1.1 - Sprijinirea accesului la broadband si la servicii conexe. Participantii au primit informatii referitor la mecanismele de implementare ale proiectelor contractate, precum si la oportunitatile de finantare pentru perioada 2014-2020.

La seminar au participat peste 30 de persoane, reprezentanti ai IMM-urilor si ONG-urilor care au contractat fonduri nerambursabile prin Axa Prioritara 1 si prin Axa Prioritara 3 din cadrul Programului Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice. Un numar de 81 de contracte, cu o valoare totala de 6,4 milioane lei, sunt finantate in cadrul operatiunii 1.3.2, respectiv 57 de contracte, cu o valoare totala de 11,2 milioane lei, sunt finantate in cadrul operatiunii 3.1.1.

"Un exemplu de proiect contractat pe una dintre operatiuni prevede finantarea conectarii la internet broadband a cabanei de la Balea Lac. Astfel, numerosii turisti ce viziteaza zona vor avea acces la internet si vor putea posta imediat imaginile superbe surprinse pe soseaua ce uneste norii si piscurile muntilor.

Aceste proiecte reprezinta o reala oportunitate de dezvoltare pentru beneficiari, fie ei societati private sau ONG-uri, care au putut accesa fonduri pentru acces la servicii de consultanta, dotarea cu echipamente si realizare conexiunilor IT, atat de necesare in ultimii ani derularii rapide si eficiente a activitatilor. Sunt proiecte cu valori mai mici sau mai mari, dar care produc efecte reale in economia Regiunii Centru si in asigurarea de noi locuri de munca. Tinand cont de cei peste 15 ani de experienta pe care-i avem in derularea de programe cu fonduri nerambursabile, pot afirma ca mediul privat este cel mai dinamic in implementarea proiectelor, cu o rata de peste 90% in cheltuirea fondurilor si finalizarea proiectelor", a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.


ADR Centru a devenit Organism Intermediar pentru Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice in urma cu un an, in martie 2013 pentru 4 operatiuni din cadrul Axei 1, iar din luna martie 2014 si pentru Operatiunea 3.1.1 din cadrul Axei 3. Pe parcursul acestei perioade au fost evaluate 431 de proiecte, iar la 30 iunie 2014 s-a incheiat si etapa de contractare. La nivelul Regiunii Centru au fost semnate 412 contracte de finantare in valoare totala de 715 milioane lei, prin care vor fi atrase in Regiunea Centru fonduri nerambursabile in valoare de aproximativ 369 milioane lei, pentru realizarea de investitii in extinderea, modernizarea spatiilor de productie, achizitionarea de echipamente, pentru promovarea produselor pe pietele internationale, achizitia de servicii de consultanta profesioniste si pentru asigurarea accesului la broadband si achizitia de echipamente IT.

Materialele prezentate in cadrul seminarului sunt disponibile pe site-ul ADR Centru.

Sursa: ADR Centru

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016