Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale

06-Nov-2012
2623
Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care nu a achitat sumele datorate catre bugetul asigurarilor sociale de mai mult timp. Societatea nu poate sa mai functioneze, salariatilor li s-a desfacut contractul de munca si acestia au cerut adeverinte pentru completarea dosarului pentru somaj. Vom stabili astfel care este procedura fiscala de distribuire a sumelor, in cazul in care societatea achita toate sumele datorate pentru contributia individuala si cea a angajatorului pentru somaj. Pe foaia de varsamant este inscris doar contul bugetului pentru asigurari sociale.

Solutia consultantului:

Obligatiile fiscale datorate bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se platesc in contul unic de disponibil 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de acestia.

Prevederi cu privire la distribuirea sumelor din contul unic se regasesc in art. 114 din Codul de procedura fiscala.

Potrivit alin. (2 indice 2) si (2 indice 3) ale acestui articol, distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz, proportional cu obligatiile datorate.

In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale datorate unui buget sau fond, distribuirea in cadrul fiecarui buget sau fond se face in urmatoarea ordine:

a) pentru toate impozitele si contributiile cu retinere la sursa;
b) pentru toate celelalte obligatii fiscale principale;
c) pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si b).

Prin OANAF 138/2012 a fost aprobata Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia.

Potrivit acesteia, sumele platite de catre contribuabili in contul unic de disponibil 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire" se distribuie de catre organul fiscal competent mai intai pe bugete, proportional cu sumele datorate fiecarui buget, cu exceptiile prevazute la pct. 16-25 (sumele platite de platite de debitorii care beneficiaza de inlesniri la plata si cei aflati aflati sub incidenta Legii 85/2006 privind procedura insolventei).

Cu exceptiile prevazute la pct. 16-25, sumele platite pentru bugetul de stat in contul unic, precum si sumele distribuite pe bugete se distribuie apoi in cadrul fiecarui buget sau fond, de catre organul fiscal competent, in ordinea prevazuta la art. 114 alin. (23) din Codul de procedura fiscala , dupa cum urmeaza:

a) impozitele si contributiile cu retinere la sursa;
b) celelalte obligatii fiscale principale;
c) obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si b).

In cazul in care suma achitata nu acopera toate obligatiile fiscale datorate uneia dintre categoriile prevazute la lit. a), b) sau c), distribuirea se face, in cadrul categoriei respective, proportional cu obligatiile datorate.

Dupa efectuarea distribuirii, organul fiscal competent efectueaza stingerea obligatiilor fiscale ale contribuabilului potrivit prevederilor art. 115 alin. (1) si (2) din Codul de procedura fiscala si instiinteaza contribuabilul, cu cel putin 5 zile inainte de urmatorul termen de plata a obligatiilor fiscale, despre modul in care s-a efectuat stingerea.

Asadar, daca societatea nu beneficiaza de inlesniri la plata si nu se fla sub incidenta Legii 85/2006 privind procedura insolventei, sumele achitate in contul unic de disponibil 55.02 se vor distribui de catre organul fiscal pe bugete, proportional cu sumele datorate fiecarui buget. In cazul in care sumele achitate nu acopera toate obligatiile fiscale datorate cu titlul de impozite si contributii cu retinere la sursa distribuirea se face proportional cu obligatiile datorate.

In situatia in care societatea beneficiaza de inlesniri la plata ori nu se fla sub incidenta Legii 85/2006 privind procedura insolventei, metodologia de distribuire a sumelor achitate este reglementata distinct la art. 16-25 din metodologia mai sus mentionata.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

17-Nov-2012

zC7P9Y , [url=http://mnnaoxhyonef.com/]mnnaoxhyonef[/url], [link=http://xwfvdfpjqgxw.com/]xwfvdfpjqgxw[/link], http://lqobdprimpjx.com/

17-Nov-2012

m9UdWf lzfmjkrelsfy

16-Nov-2012

b7JfBl , [url=http://iamrnmbymcxd.com/]iamrnmbymcxd[/url], [link=http://koxnkcnzreex.com/]koxnkcnzreex[/link], http://xgkkzvenjwna.com/

15-Nov-2012

anonim de susDa-mi voie sa-ti fac o reverenta perntu felul de a scrie jurnalele de calatorie!Si cum ,,invidia" noastra a celor ce citesc asa ceva urla, prefer sa ma razbun : :PRIMUL TRASEU - iulie 2008Ziua 1 Buzau - Siriu - Harman - Bod - Sighisoara - Tirgu-Mures [Nu insist pe acest traseu perntu ca este drumul spre casa si l-am facut de mai multe ori, este relativ bun si nu sunt probleme pe ele de trafic sau blocari desi se circula prin curbe multe deci nu la o viteza mare doar de la Bod incolo si o portiune inainte de Harman] Ziua 2 Tirgu-Mures - Balauseri - [zona frumoasa pe traseu] - Gheorghieni - Lacu Rosu [priveliste superba] - Cheile Bicazului [priveliste superba] - Bicaz [priveliste superba - la baraj si pe langa lac] - Hangu - Durau [am vizitat Manastirea Durau, dupa care am coborat din statiune jos, la Pensiunea Lavinia - 60 lei] Ziua 3 ne-am intors in Piatra-Neamt - Manastirea Bistrita [aici sunt ingropati Alexandru cel Bun si fiii lui Stefan cel Mare - are si un muzeu unde se plateste modic si unde vezi exponate vechi si e cam smecher calugarul ca zice ca daca ai intrat pana in usa el tre sa plateasca ca este camera de luat vederi si ne-a invatat ca unde vedem usi de fier inseamna ca este supravegheat] - Varatec - [4 lei - spunea cineva ca ar fi un drum intre cele doua dar a venit unul cu Loganul pe acela si ne-a spus ca si-a rupt masina si ca nu se merita sa mergem pe acolo] - Agapia [5 lei - aici m-am odihnit o jumatate de ora dupa papare] - Casa lui Ion Creanga din Humulesti [2 lei] - [Cetatea Neamtului nu am putut sa o vizitam ca cica e in renovare] - Manastirea Neamtu 4 lei - am sarit Manastirea Secu, Manastirea Sihastria, Scheia cu gandul ca aici o sa revin altadata anume perntu ele] - Tirgu-Neamt - Gura Humorului [nu am gasit pensiune care sa ne convina asa ca am mers pana la localitatea Manastirea Humorului unde am gasit o pensiune cu 60 lei la o familie de tineri de la care am si telefon] Ziua 4 Manastirea Humorului [3 lei] - Voronet [3 lei] - Suceava [Cetatea de scaun a Sucevei] - Manastirea Dragomirna [unde e o liniste ...] - Manastirea Putna - Manastirea Sucevita [3 lei] - Manastirea Moldovita [aici este o zona cam friguroasa si se face bine simtit muntele, am gasit pensiune de fapt o babuta tot dadea din colo-ncoace si sare un baiat ca are unde sa ne duca si ne-a rezolvat el luandu-si partea] Ziua 5 Manastirea Moldovita - Vatra Dornei - [drum destul de rau, se afla in lucru pe unele portiuni si cu multe semafoare] - Bistrita - [la inceput drumul nu prea bun pe urma se imbunatateste] - Baia Mare [aici am stat sa asteptam o ruda sa vina de la Real cu gandul ca sa innoptam la ea de la ora 20 la 22 si nu a mai venit asa ca am pornit mai departe] - Satu Mare - Oradea - Carei - Baile Felix [am ajuns pe la ora 2 noapte si abia am gasit o pensiune la camera noptiala]





Subiectele saptamanii

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Prime si cadouri de Craciun: Tratament fiscal
    • "Salariatilor li se pot acorda tichete cadou si bani pentru copiii lor in limita a 150 lei/persoana fara a li se aplica impozit si contributii?", intreaba unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza, unul dintre expertii nostri va raspunde acestei intrebari. Raspunsul specialistului Conform art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile,...» citeste mai departe aici

  • Cresterea salariului minim de la 01 ianuarie 2019 - cum sunt afectate persoanele care obtin venituri non-salariale
    • In Monitorul Oficial nr. 1045 din 10 decembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Potrivit acesteia, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar, pentru un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016