
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul urmator, o societate X vinde marfa societatii Y. Societatea Y intra in insolventa. Societatea X nu a fost inregistrata la masa credala a societatii Y. Societatea Y este radiata.
La scoaterea din evidenta a creantei cheltuiala cu creanta neincasata este deductibila la calculul impozitului pe profit?
In situatia in care radierea a survenit datorita altor motive decat faimentul, atunci cheltuiala cu scoaterea din evidenta a creantei este deductibila numai pentru partea acoperita de provizion, daca acesta a fost constitut. In cazul in care nu a fost constituit provizion, atunci cheltuiala cu scoaterea din evidenta a clientului neincasat nu este deductibila la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. o) din Codul fiscal
Daca clientul Dvs. a fost radiat datorita declararii starii de faliment a debitorului in baza hotararii judecatoresti definitiva si irevocabila, atunci cheltuiala cu scoaterea din evidenta a clientului respectiv este deductibila la calculul impozitului pe profit in baza art 21 alin 2 lit. n din Codul fiscal, care prevede:
"(2) Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:
n) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, in urmatoarele cazuri:
1. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
2. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
4. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul."
In aceasta situatie, de faliment, aveti dreptul sa ajustati si TVA-ul colectat initial, in baza art 138 lit d, care precizeaza:
"ART. 138 Ajustarea bazei de impozitare
d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila;"
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Cum stingem creantele in cazul unui CLIENT RADIAT?Ce consecinte fiscale apar in cazul unui CLIENT RADIAT din Registrul Comertului?Articole similare
Conditii DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI din pierderi de creante. Cum va proceda firma?Deductibilitatea cheltuielilor conform OUG nr. 24 din 2012Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Venituri din profesii libere-expert contabil. DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI6 conditii de deductibilitate. Cum stabilim DEDUCTIBILITATE CHELTUIELIlor din creante vechi?Ultimele articole
DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileDEDUCTIBILITATE CHELTUIELI cu combustibilul. Monografie contabilaLeasingul operational - tot ce trebuie sa stiiCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceArticole similare
Revista Romana de Fiscalitate nr. 39, Mai 2009Cifra de afaceri pentru aplicarea regimului special de scutire de TVA pentru intreprinderile mici ?Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA a unei societati care a fost in sistemul TVA la incasare. Cum procedam?Calendar fiscal: Obligatii declarative cu termene in luna augustANAF: SCOATEREA DIN EVIDENTA vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizatUltimele articole
Reminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025Calendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 20 decembrie 2024Fuziunea prin absorbtie a doua societati. Studii de caz utileLuni, 25 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteCe se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileArticole similare
Cum obtii in 2014 certificatul de atestare fiscala?Stabilirea venitului net din activitati independente. Documentar fiscalOrdinul nr. 43/2020: S-au aprobat modelele de formulare pentru colectarea CREANTElor bugetareTitlul IV pct. 1 - 17Provizioane si clienti in insolventa. Cum deducem cheltuielile?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiPolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiBonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineascaMEGA OFERTELE lunii decembrie de la R&S! Titluri de fiscalitate reduse cu pana la 75% si transport GRATUITProiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaArticole similare
Nota: Corectarea documentelor fiscaleRegimul fiscal al conventiilor civile in 2017. Analiza zilei cu Irina DumitrescuTaxele locale neindexate ar putea cresteObligatia depunerii declaratiei 101Proiect: Masura ZERO TAXE pe salariul minim. Romanii ar putea primi 1.000 lei in plus pe lunaUltimele articole
Formular 230. Beneficiarii SUMEi de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importantaFormular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venitImpozit micro. Facilitati fiscale ELIMINATE in 2025 pentru microintreprinderiRaportare la ONPCSB. Cine are obligatia de raportare + un studiu de caz util contribuabililorImpozit pe profit. 5 modificari importante ce impacteaza impozitul in 2024 -2025Sfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA