Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Interpretarea eronata a legislatiei fiscal-contabile iti goleste buzunarele! |
Raspuns in august 2008:
Agentii economici, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, au obligatia evidentierii in contabilitate, in conturi distincte, a mijloacelor fixe si a amortizarii acestora.
Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare complet amortizata sau cu valoarea de intrare ramasa nerecuperata se face cu aprobarea consiliului de administratie, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.
Examen Consultant Fiscal 2024
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Dupa aprobarea scoaterii din functiune a mijloacelor fixe se va proceda la valorificarea acestora.
Procedura de valorificare prin vanzare (licitatie sau negociere directa) sau prin casare va fi aprobata de catre consiliul de administratie sau de catre responsabilul cu gestiunea patrimoniului.
Casarea mijloacelor fixe se va face de catre o comisie de casare numita prin decizia organului care a aprobat scoaterea din functiune.
Cu ocazia casarii se va proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe si la valorificarea acestora, astfel:
? vanzarea componentelor rezultate in urma dezmembrarii;
? utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unitatii. Evaluarea componentelor se va face de catre comisia de casare;
? valorificarea ca materiale nerecuperabile.
Mentinerea in functiune a mijloacelor fixe care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului (mijloace de transport rutier, feroviar, aerian si naval, masini de constructii si de gospodarie comunala, masini de ridicat etc.) dupa expirarea duratei normale de functionare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic intocmit de organisme de certificare sau organisme de inspectie tehnica abilitate in domeniul de activitate al mijlocului fix.
In concluzie, in cazul in care mijloacele fixe complet amortizate mai pot fi folosite in activitatea dumneavoastra, acestea nu trebuie casate sau scoase din functiune.
Mijloacele fixe complet amortizate trebuie casate in situatia in care nu mai au nicio utilitate sau in cazul in care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Amortizare liniara. MIJLOACE FIXEVanzare teren si impozit pe profit. Ce inregistrari contabile facem si care va fi tratamentul fiscal?Amortizare fiscala. Cum procedam in cazul unei operatiuni de modernizare cladire?Ajustarea TVA creeaza probleme. Iata un exempluAmenajare terasaUltimele articole
Profit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiMijloacele fixe - ce intra in aceasta categorie, cum le diferentiezi de obiectele de inventar si studii de caz utileObiecte de inventar. Ce sunt, legislatie si ce trebuie sa stii despre casarea obiectelor de inventarBLACK FRIDAY a inceput la Rentrop&Straton! Te bucuri de reduceri de pana la 85% si transport GRATUITStocuri. Ce sunt si ce trebuie sa stii despre contabilitatea stocurilorArticole similare
Impozitul pe veniturile din alte surse - Capitolul X - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalContract de leasing. Cum facem inregistrarile contabile?Titlul II, Capitolul II pct. 71 - 861Calcul AMORTIZARE. Cum facem inregistrarea investitiei si cum procedam in cazul profitului reinvestit?Studiu de caz: Inregistrarea corecta a amortizarii pentru mijloace fixe neutilizate (Partea a II-a)Ultimele articole
Profit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiProsumator. Studii de caz utile si monografii contabile pentru specialistiAvem solutia simpla pentru a va reduce la ZERO factura la energie electricaDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelImpozitul minim, modificat prin Legea nr. 296/2023! Solutii pentru cele 14 neclaritati majore care apar in practicaArticole similare
Ajustare TVA stocuri la data inregistrarii in scopuri de TVACumul pensie anticipata cu veniturile realizate in calitate de PFA. Sfatul consilierului juridicMonografie contabila pentru indemnizatiile de somaj tehnic si zile libere pentru parintiRestrictii la incasarile fragmentate, exceptii plati in numerar si AMENZI pentru cei care nu respecta legea. VEZI PROIECTUL!Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!Ultimele articole
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?SAF-T. Inregistrarea facturilor cu TVA la inCASARENotificare de conformare e-TVA: cum arata formularul si care este procedura de transmiteree-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVA5 lucruri esentiale de stiut despre sistemul e-TVASfaturi de la experti
Impactul depasirii plafonului si cesiunea partilor sociale asupra statutului de microintreprindere
Intrebare: Daca in cursul lunii august am depasit cifra de 500.000 euro verificand impreuna la cele 5 firme, trebuie sa modific vectorul la firmele 2 si 3 in platitor de impozit pe profit incepand cu trimestrul III (01.07.2024)? Sau, daca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA