
Raportul Special
realizat de specialisti
![]() | Interpretarea eronata a legislatiei fiscal-contabile iti goleste buzunarele! |
Raspuns in august 2008:
Agentii economici, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, au obligatia evidentierii in contabilitate, in conturi distincte, a mijloacelor fixe si a amortizarii acestora.
Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare complet amortizata sau cu valoarea de intrare ramasa nerecuperata se face cu aprobarea consiliului de administratie, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Dupa aprobarea scoaterii din functiune a mijloacelor fixe se va proceda la valorificarea acestora.
Procedura de valorificare prin vanzare (licitatie sau negociere directa) sau prin casare va fi aprobata de catre consiliul de administratie sau de catre responsabilul cu gestiunea patrimoniului.
Casarea mijloacelor fixe se va face de catre o comisie de casare numita prin decizia organului care a aprobat scoaterea din functiune.
Cu ocazia casarii se va proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe si la valorificarea acestora, astfel:
? vanzarea componentelor rezultate in urma dezmembrarii;
? utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unitatii. Evaluarea componentelor se va face de catre comisia de casare;
? valorificarea ca materiale nerecuperabile.
Mentinerea in functiune a mijloacelor fixe care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului (mijloace de transport rutier, feroviar, aerian si naval, masini de constructii si de gospodarie comunala, masini de ridicat etc.) dupa expirarea duratei normale de functionare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic intocmit de organisme de certificare sau organisme de inspectie tehnica abilitate in domeniul de activitate al mijlocului fix.
In concluzie, in cazul in care mijloacele fixe complet amortizate mai pot fi folosite in activitatea dumneavoastra, acestea nu trebuie casate sau scoase din functiune.
Mijloacele fixe complet amortizate trebuie casate in situatia in care nu mai au nicio utilitate sau in cazul in care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Spatiu inchiriat. Amenajari in curs nerecuperate de societate. Implicatii fiscaleStudiu de caz: Impozitul pe profit si cheltuielile deductibile in cazul modernizarii unui imobil inchiriatDosar preturi de transfer | Vanzare MIJLOACE FIXE intre doua societati afiliateCabinet avocat. Registre si cheltuieli deductibileEsti antreprenor? Iata 3 modalitati de finantare pentru dezvoltarea afacerii taleUltimele articole
SAF-T in 2025. Ce obligatii exista pe linie de stocuri si MIJLOACE FIXECe se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileCasare MIJLOACE FIXE. Reglementari cheie si studii de caz utileMIJLOACE FIXE. Ce sunt, clasificare, valoare, amortizare si catalogProfit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiArticole similare
Reevaluare activ complet amortizatModul de calcul al indicatorului EBITDA. Ce metode de calcul exista?Ce venituri sunt considerate neimpozabile in 2015?Impozitul pe profit. Deductibilitatea cheltuielilor cu autoturismulAMORTIZAREa cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodatUltimele articole
Impozit pe profit. 5 modificari importante ce impacteaza impozitul in 2024 -2025Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 leiSAF-T in 2025. Ce obligatii exista pe linie de stocuri si mijloace fixeTratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilorCasare mijloace fixe. Reglementari cheie si studii de caz utileArticole similare
Sistemul TVA la inCASARE. TVA deductibila care poate fi dedusaCum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesareVanzare imobil in valuta. Procedura si tratament fiscalDepasirea plafonului in 2013. Ce obligatii avem?Anunt ANAF: Deductibilitate amortizare fiscalaUltimele articole
InCASARE facturi in contul personal. Cum se inregistreaza in contabilitatePolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiD205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareDiurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareReminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importanteSfaturi de la experti
Indemnizatie de crestere copil. Venituri din dividende
Intrebare: O persoana aflata in concediul de crestere copil de 2 ani poate ridica dividende? Este vreun plafon cate dividende poate ridica fara sa ii fie afectata indemnizatia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Scutire de TVA livrare echipament militar
Intrebare: Este posibil ca furnizorii din Romania de echipamente militare sa evite perceperea TVA local pentru bunurile care vor fi furnizate in Romania in cazul de mai jos? Daca da, ce procedura si documentatie este necesara? Furnizorul din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA